کد خبر 729231
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
داعش

اعزام این کاروان را می توان نخستین تلاش داعش برای پاتک علیه مواضه نیروهای دولتی سوریه در بادیه دمشق و حمص دانست

به گزارش مشرق؛ منابع میدانی از انهدام کاروان بزرگ زرهی و نیرویی گروه تروریستی تکفیری داعش در جنوب تدمر واقع در بادیه (بیابان) استان حمص سوریه خبر دادند. بنابر این گزارش، در ساعت ۲۲:۳۰ کاروان داعش از شرق استان حماه و جنوب استان دیرالزور این کشور با استفاده از تاریکی شب قصد داشت خود را به خطوط تماس با مواضع نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه در منطقه استراتژیک "مثلث الظاظا" رسانده و در ساعات ابتدایی صبح روز آینده اقدام به عملیات سراسری کنند که از سوی یگان های پهپادی مستقر در منطقه مورد رصد قرار گرفته و توسط هواپیماهای بمب افکن سوری و روسی بطور کامل منهدم گشت.


اعزام این کاروان را می توان نخستین تلاش داعش برای پاتک علیه مواضه نیروهای دولتی سوریه در بادیه دمشق و حمص دانست. ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن تنها طی ۳ روز گذشته بیش از ۳۱۰۰ کیلومتر مربع از مناطق مرزی این کشور با اردن و عراق را شامل بادیه دمشق، بادیه سویداء و بادیه حمص پاکسازی کرده و همچنان به پیشروی های گسترده خود برای تکمیل سیطره بر منطقه ادامه می دهد.


 بمباران کاروان داعش به حدی گسترده و سهمگین بود که صدای آن تا سوی دیگر مرز سوریه با اردن شنیده شده است. رسانه های وابسته به گروه تروریستی تکفیری  ارتش آزاد که ۴۰۰ تن از نیروهای آن به همراه صدها نظامی آمریکایی و انگلیسی در گذرگاه مرزی "التنف" سوریه با اردن و عراق مستقر هستند مدعی شده بودند که هواپیماهای آمریکایی اقدام به بمباران مجدد کاروانهای ارتش و بسیج مردمی سوریه کرده اند!!

بمباران کاروان داعش و حضور گسترده هواپیماهای روسی و سوری در آسمان منطقه به همراه استقرار گسترده واحدهای پدافند موشکی در بادیه شرقی سوریه پیامی جدی به آمریکا و گروه های تروریستی تکفیری وابسته به آن است که از هرگونه تجاوز به خاک سوریه خودداری کرده و تمامیت ارضی این کشور را به رسمیت بشناسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس