کد خبر 729065
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۱
اردوغان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه شامگاه روز چهارشنبه برای شرکت در نشست روسای جمهوری و نخست وزیران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) راهی بروکسل پایتخت بلژیک شد.

به گزارش مشرق، نشست سران کشورهای عضو در مقر این سازمان در بروکسل با حضور 28 کشور عضو 25 ماه می(چهارم خردادماه) در مقر جدید این سازمان در بروکسل پایتخت بلژیک و با موضوع مبارزه با تروریسم برگزار می شود.


اردوغان که در این نشست ترکیه را نمایندگی می کند و در حاشیه این نشست با دونالد تاسک رئیس شورای اروپا و ژان کلود ژانکر رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.


رئیس جمهوری ترکیه پیش از عزیمت به بروکسل در مصاحبه با خبرنگاران در فرودگاه اسن بوغای آنکارا گفت که تروریسم مشکل یک کشور نیست، بلکه یک مشکلی جهانی است و تنها با همت جهانی می توان این پدیده شوم را ریشه کن کرد. 


وی با بیان این که تروریسم و خشونت حد و مرز نمی شناسد، در واکنش به وسیله قرار دادن گروه های تروریستی از سوی برخی از کشورهای جهان افزود: فرقی بین گروه های تروریستی وجود ندارد، ولی هنوز شاهدیم که برخی کشورها، میان گروه های تروریستی تفاوت قائل هستند، در حالی که برای مبارزه با تروریسم دست کشیدن از این نوع برخوردهای دوگانه مهم و ضروری است.


اردوغان همچنین در خصوص وتوی عضویت اتریش در ناتو از سوی ترکیه نیز گفت: هر کشوری که با عضویت ما در اتحادیه اروپا مخالفت کند، ما نیز عضویت آنها در ناتو را وتو می کنیم.


در این سفر برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی، فکری ایشیک وزیر دفاع ملی و عمر چلیک وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه، رئیس جمهوری ترکیه را همراهی می کنند.


به گزارش ایرنا، در این نشست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار در آن حضور می یابد، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، ترزا می نخست وزیر انگلستان و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز شرکت خواهند کرد.


بنا به اعلام منابع خبری اروپایی، برای اعتراض به سیاست های ترامپ برنامه هایی به رهبری دانشگاه گنت بلژیک آماده شده است و انتظار می رود شمار زیادی در این اعتراضات شرکت کنند. 


نقش محتمل ناتو در مبارزه با تروریسم بین المللی و تقسیم مسئولیت با افزایش هزینه های دفاعی، 2 موضوع اساسی این نشست تعیین شده است و در این نشست، ناتو درباره ملحق شدن یا نشدن به ائتلاف بین المللی ضد داعش تصمیم خواهد گرفت.


بررسی روابط روسیه - ناتو، گسترش سیستم های دفاعی افغانستان و لیبی و افزایش روابط با کشورهای بالکان از دیگر موضوعات مورد بررسی سران ناتو در این نشست خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 1
    ترکیه خیلی گردنکشی میکنه با امتیاز وتو در ناتو
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      1 0
      وتو در ناتو؟؟؟؟؟؟؟ چی صرف میکنی؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      1 0
      ترکیه توی ناتو حکم سگ نگهبان رو داره نه بیشتر اهمیتش در همون حده بعضی وقتها قلادش رو باز میکنن تا پاچه یکی رو بگیره البته پاچه ارباب رو نمی گیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس