کد خبر 729053
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲
تیم اقتصادی

یک روزنامه اصلاح‌طلب خواستار جراحی روحانی در تیم اقتصادی به خاطر ناکارآمدی آن شد.

به گزارش مشرق، روزنامه آفتاب یزد در تحلیلی نوشت: هیجانات ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری فرو نشست و اکنون زمان آن است که پرسیده شود آن راهی که دولت روحانی بر مدار آن حرکت می‌کند قرار است از چه مسیری بگذرد.


دولت ائتلافی به علت گوناگونی سلایق و روش‌ها و همچنین خاستگاه و اهداف متنوع وزرا باعث شد تا نتوان تمام توان دولت را بسیج کرد. در تمام دنیا نیز دولت‌های ائتلافی معمولاً از سر ناچاری و به خاطر شرایط خاص تشکیل می‌شوند و کمتر پیش می‌آید که خیلی کارآمد باشند.

این نقطه ضعف را می‌توان به ویژه در تیم اقتصادی مشاهده کرد. قوه عاقله تیم اقتصادی دولت شامل فروزنده، نیلی، طیب‌نیا و سیف از جمله اولین نقاطی است که باید مورد جراحی قرار گیرد و حذف و اضافه‌هایی روی آن صورت گیرد، همچنین وزارتخانه‌هایی مانند تعاون، کار رفاه و امور اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در کنار سیستم بانکی باید مورد واکاوی اساسی قرار گیرد.


این روزنامه می‌افزاید: نکته اینجاست که با توجه به سوگیری‌های رئیس‌جمهور در مورد اولویت اساسی اقتصاد آیا وی حاضر است تا اقتصاددانانی غیر سیاسی را فارغ از این جناح‌بندی‌های سیاسی به کار گیرد؛ تیمی اقتصادی که اقتصاد و فهم محض اقتصاد را بر منافع حزبی ترجیح می‌دهد... رئیس‌جمهور باید به جد ترکیب افراد در تیم اقتصادی (تا رده‌های ستادی و اجرایی) را مورد بازبینی قرار دهد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس