کد خبر 729037
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا با ادبیاتی تهدیدآمیز ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم در منطقه، انتظارات واشنگتن از رئیس‌جمهور منتخب ایران را بیان کرد.

به گزارش مشرق، «ناتانیل تک» (Nathaniel Tek) سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست‌های تهدیدآمیز واشنگتن علیه تهران، به صراحت ایران را به تحریم و مقابله تهدید کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» گفت: واشنگتن از «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران پس از پیروزی‌اش در انتخابات اخیر انتظار دارد که شبکه تروریستی ایران در منطقه را برچیند.

ناتانیل تک با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن گفت: ما از ایران و رئیس جمهور روحانی در دوره ریاست‌جمهوری جدیدش انتظار داریم که خود را موظف به برچیدن شبکه تروریستی ایران و توقف روند تامین مالی تروریسم، حمایت‌های لجستیک و هرگونه ارتباط با شبکه‌های تروریستی در منطقه کند.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا افزود: ما همچنین امیدواریم که روحانی، به روند آزمایش‌های موشک‌های بالستیک پایان دهد و حق آزادی بیان و تجمع را به ایرانی‌ها باز گرداند تا آنها به گونه‌ای که شایسته آنند، زندگی کنند.

وی درباره آینده روابط آمریکا و ایران گفت: اگر روحانی بخواهد روابط ایران با سایر کشورها را تغییر دهد، باید به این امور عمل کند. ایران دارای فعالیت‌های سلطه‌جویانه در منطقه و کشورهایی مثل یمن، عراق و سوریه و لبنان داد. اگر ایران می‌خواهد که همسایه خوب باشد باید آمادگی خود را برای توقف هرگونه فعالیتی که ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد، اعلام کند. ایران با دادن پول به جنگجویان خارجی و شبه‌نظامیان برای رفتن به کشورهای مختلف و ایجاد ناامنی در آنها، هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

ناتانلی تک تاکید کرد: واشنگتن اقدامات خود را ادامه می‌دهد تا به ایران نشان دهد که چه رفتارهایی از تهران غیرقابل قبول است بخصوص وقتی که اقدامات تروریستی انجام دهد یا از آن حمایت کند بخصوص وقتی که توسعه برنامه موشک‌های بالستیک را ادامه دهد.

او تأکید کرد:‌ ما اقدامات خود از طریق تحریم را ادامه می‌دهیم، همچنان که دیگران در جامعه بین‌الملل را تشویق خواهیم کرد که چنین اقداماتی را اتخاذ کنند تا جایی که ایران دریابد که این کارها غیرقابل قبول است. پس ما با ایران از باب تحریم‌های اقتصادی تعامل خواهیم کرد و همچنین با ایران در کشورهایی که (تهران) تصمیم گرفته در آنها حضور نظامی داشته باشد، تعامل [برخورد] خواهیم کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس