کد خبر 729030
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
 خیز بلند «نُجَباء» به سوی پایگاه مرزی داعش در عراق

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ارتش آمریکا قادر به شناسایی محل اختفای مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار که در طول سال‌های گذشته به عراق فرستاده نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فایننشل تایمز"، سازمان عفو بین الملل در مورد قرارگرفتن این سلاح ها در دست گروهک تروریستی داعش یا شبه نظامیان به اصطلاح "مورد حمایت ایران" هشدار داد.

این سازمان تصریح کرد که با استفاده از قانون آزادی اطلاعات در آمریکا به نتایج دیوان محاسبات این کشور به حساب های پنتاگون در سال 2016 دسترسی یافته است.

عفو بین الملل از عدم وجود مدارکی دقیق درخصوص نحوه توزیع تسلیحات و تجهیزات ارسالی آمریکا به عراق و همچنین مکان های انبار این سلاح ها خبرداد و تصریح کرد: کوتاهی آمریکا در کنترل توزیع اسلحه و تجهیزات داخل فرماندهی نظامی عراق ثابت شده است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد که این مشکل جدیدی نیست، چرا که بررسی حساب های پنتاگون در سال 2015 نیز مشکلات مشابهی را نشان داده بود و پنتاگون متعهد شد که ورود تسلیحات به عراق را به شدت کنترل کند اما در حال حاضر این مشکلات باز هم وجود دارد.

به گزارش سازمان عفو بین المللی، کمک های نظامی به عراق از طریق صندوق " آموزش عراق و تجهیز صندوق" ارسال شده بود. این صندوق به منظور حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست های داعش، در سال 2015 بیش 1.6 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات به عراق ارسال کرده است.

تنها در فاصله‌ی سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵، یک‌صد و هشتاد و پنج هزار قبضه سلاح خودکار، ۱۷۰ هزار قبضه سلاح کمری، ۲۱۵ هزار جلیقه‌ی ضدگلوله و ۱۴۰ هزار کلاه‌ایمنی به نیروهای امنیتی عراق تحویل شده است. تا به امروز ۲ / ۱۹ میلیارد دلار برای بازسازی ارتش عراق هزینه شده است که ۸ / ۲ میلیارد دلار آن‌را سلاح و مهمات تشکیل می‌دهند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    فیلمشونه این سلاحا دست داعشه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    دست داعش است اینکه معلومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس