بحرین

تجربه پنج سال گذشته نشان داده است که نگاه به بیرون قطعا نمی‌تواند تأثیری در حل و فصل بحران بحرین داشته باشد؛ حال این نیروهای انقلابی هستند که باید با تمامی امکانات و پتانسیل خود وارد عمل شوند.

سرویس جهان مشرق - هر اندازه که تشکیل دادگاه فرمایشی رژیم آل خلیفه و صدور حکم بر ضد مرجعیت شیعه در بحرین ظلم و بی عدالتی و حماقت دولت پادشاهی این کشور را نشان داد، اما اوج این حماقت زمانی اتفاق افتاد که نیروهای امنیتی به متحصنان مستقر در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم حمله کرده و با به شهادت رساندن دست کم 5 نفر از معترضان ( که تعدادی از آنها در بازداشتگاه ها به شهادت رسیده اند) و زخمی شدن صدها تن دیگر، کنترل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را در دست گرفتند. بنا به گفته وزارت کشور بحرین، این نیروها آیت الله را در اقامت اجباری در منزلش قرار داده اند. این در حالی بود که بنا به گفته برخی منابع نزدیک به شیخ عیسی قاسم حال عمومی ایشان مساعد نبود و معلوم نیست با اتفاقات به وجود آمده، سلامتی ایشان در چه شرایطی قرار داد. این در حالی بود که در پی انتشار اخباری از عملیات امنیتی رژیم آل خلیفه تظاهرات‌کنندگان معترض بحرینی در نقاط مختلف این کشور به خیابان‌ها و میادین عمومی ریختند.

بیانیه وزارت کشور بحرین تعداد بازداشتی ها در نتیجه این عملیات را 286 نفر اعلام کرد که همچنان از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. بنا بر اعلام منابع بحرینی تعداد زیادی از نیروهای امنیتی همراه با خودروهای زرهی منزل آیت‌الله را از تمامی طرف ها محاصره کرده و مانع از ورود خودروها و عابران پیاده به اطراف منزل شدند.

گفتمانی که رژیم آل خلیفه دیروز در بحرین نشان داد، گفتمان یک دولت متمدن و یک دستگاه قضایی عادلانه نبود، بلکه گفتمان وحشیانه و نژادپرستانه داعشی بود که هر اقدامی را بر ضد شیعیان به اتهام اینکه شیعه هستند را مباح می داند و هیچ یک از احکام شریعت از دیدگاه شیعیان از جمله خمس را به رسمیت نمی‌شناسد. در این گفتمان هر گونه اقدام و تجاوز بر ضد جامعه هدف مجاز شمرده می‌شود، حتی اگر این تجاوز ، حمله وحشیانه به منزل بزرگترین نماد دینی و سیاسی و بزرگترین مرجعیت مذهبی 80 درصد از ساکنان این کشور باشد.

اینترنت در بحرین قطع شده تا تصاویر و ویدیوهای اقدامات وحشیانه رژیم آل خلیفه در سایت‌های اجتماعی منتشر نشود. یکی از شاهدان عینی و ساکنان منطقه الدراز می گوید که تعداد بسیار زیادی از خودروهای زرهی و خودروهای معمولی بعلاوه خودروهای پلیس و دفاع غیر نظامی در شهر جمع شده اند، به طوری که من اولین بار است که این مقدار خودروی نظامی می بینم. گویا آنها به دنبال مبارزه با یک ارتش هستند ، نه متحصنان مسالمت آمیزی که هیچ سلاحی ندارند.

یکی از نزدیکان محمد کاظم زین الدین (شهید حمله دیروز نیروهای امنیتی بحرین) اوضاع منطقه الدراز را مصیبت بار خوانده و تأکید می‌کند: دین ما، از ما می خواهد که از مرجعیت دینی حمایت کنیم ، بویژه که وی به علت یکی از شعائر دینی یعنی خمس در دادگاه محاکمه شده است. ما از اینکه در این راه به شهادت برسیم، خوشحال خواهیم شد.

ارتباط نشست ریاض با تحولات الدراز

به نظر می‌رسد پادشاه بحرین در جریان نشست اخیر خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که اواخر هفته گذشته در حاشیه نشست ریاض برگزار شد ، چک سفید امضای ادامه سرکوبگری بر ضد ملت بحرین را دریافت کرده است. این موضوع را مرکز حقوق و دموکراسی بحرین مطرح می کند. رژیم آل خلیفه که میلیون‌ها دلار به شرکت‌های افکار عمومی غربی داده تا وجهه خود و رژیم سرکوبگر خود در جهان را بهبود بخشد، روابط و مناسبات ویژه‌ای در این شرایط منطقه‌ای با رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد کرده بعلاوه اینکه همچنان در اطاعت آل سلمان در عربستان قرار دارد. کشوری که چند روز پیش اقدام مشابهی انجام داد و تخریب روش‌مندی را در مناطق العوامیه در شرق عربستان به کار گرفت. 

مواضع داخلی در محکومیت جنایت رژیم آل خلیفه

جمعیت الوفاق از بزرگ ترین جمعیت‌های مخالف بحرینی  دیروز از جامعه جهانی و مؤسسات و شخصیت‌های مختلف خواست ضمن تاکید بر ضرورت تحرک فوری، برای توقف جنایت صورت گرفته در بحرین تلاش کنند. این بیانیه تأکید کرد که خون‌هایی که در برابر افکار عمومی ریخته شده است ، نیازمند مواضع شجاعانه و فوری برای توقف این اقدامات است. این بیانیه دنیا را مسئول اتفاقاتی می‌داند که در بحرین رخ داده و پس از این نیز در نتیجه سیاست های سرکوبگری، بر ضد مردم بی‌پناه بحرین رخ خواهد داد.

الوفاق تأکید کرد که نیروهای رژیم آل‌خلیفه از تمامی سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی بر ضد شهروندان بی‌گناه استفاده می‌کنند و از شنیع‌ترین چهره‌های تروریستی در این راستا بهره می‌گیرند. مرکز حقوق و دموکراسی بحرین نیز اعلام کرد که نیروهای مهاجم در حمله به شهروندان بی‌گناه و بدون سلاح از سلاح های ممنوعه ساچمه ای استفاده می‌کنند.

منابع مرتبط با جریان الوفاء اسلامی به عنوان یکی از جریان‌های انقلابی بیانیه ای را منتشر کرده و خواستار تشدید اعتراضات بر ضد رژیم آل خلیفه شدند. آنها تأکید کردند که تا زمانی که مصوبات رژیم حاکم مردود باشد، طبعاً تجاوزهای صورت گرفته براساس این مصوبات نیز محکوم و مردود است.

این منابع می‌افزایند که تمام اتفاقات موجود در بحرین در راستای تحقیر احکام شرعی شیعیان است، این موضوع تجاوز آشکار به مذاهب و بخشی از مجموعه تجاوزهای صورت گرفته بر ضد دین و اعتقادات مردم است. حاکمیت بحرین تاکنون بیش از 38 مسجد را تخریب کرده و نسخه‌های قرآن کریم را به آتش کشیدند و این موضوع در اسناد موثق وجود دارد. امروز رژیم آل خلیفه از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی نظیر سلاح های ساچمه ای و گازهای سمی استفاده می کند که دهها قربانی به جای گذاشته است.

مواضع بین المللی حمله به منزل شیخ عیسی قاسم

سازمان دیده‌بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن یورش نیروهای امنیتی بحرین به منطقه الدراز، تأکید کرد که آل خلیفه عامل خشونت و بر هم زدن ثبات در بحرین است. در این بیانیه آمده است که زمان اجرای این عملیات ممکن نیست بی‌ارتباط با دیدار حمد بن عیسی پادشاه بحرین با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه‌ای حمله نیروهای امنیتی بحرین به اطراف منزل شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان و بازداشت تعدادی از افراد داخل ساختمان را که در جریان درگیری‌های خشن اتفاق افتاد، محکوم و تاکید کرد که  در جریان این درگیری‌ها خشونت مفرط  ضد تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز در روستای الدراز اتفاق افتاد. عفو بین الملل این اقدام را بخشی از سرکوب مستمر بر ضد این منطقه محاصره شده از 11 ماه پیش تاکنون دانست.

حزب ‌الله لبنان نیز طی بیانیه ‌ای حمله به منطقه الدراز توسط نظامیان آل خلیفه را محکوم کرد. حزب‌ الله لبنان اعلام کرد که همه مسئولیت آنچه که در بحرین اتفاق افتاده و رخ می ‌دهد، متوجه رژیم تروریست آل سعود عربستان است.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه به انسان های بی دفاع آمده است:‌ هر گونه تعرض به آیت الله عیسی قاسم، مسائل را به سمت احتمالاتی سوق خواهد داد که کسی نمی ‌تواند نتایج آن را پیش بینی کند. از کسانی که صاحب شرف بوده و مستقل از جهان و سازمان‌های بشری مستقل ‌اند، می‌ خواهیم برای محکومیت این جنایت بشتابند.

ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز حمله وحشیانه نیروهای رژیم آل‌خلیفه به شهرک الدراز و یورش به تجمع مسالمت‌آمیز اهالی این شهر برای دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و تأکید کرد که این حمله کوچک‌ترین مبانی حقوق بشر که حق آزادی بیان است را نادیده گرفته است.

وی این اقدام زشت را در چهارچوب وابستگی کامل رژیم آل خلیفه به سیاست‌های آمریکا در منطقه و نتیجه سفر شوم ترامپ توصیف و تأکید کرد که این اقدام در خلال سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان برنامه‌ریزی شده است. اتفاقاتی که در ریاض افتاد طوری بود که تمامی مسائل جهان عرب و اسلام و به ویژه موضوع فلسطین را نادیده گرفت و مصوبات این نشست دلیلی بر فراموشی و به فروش گذاشتن تمام آرمان‌های عربی و اسلامی بود.

حمود با اشاره به اینکه ارتباط گسترده ای بین نشست ریاض و حمله به الدراز وجود دارد ، تأکید کرد که مقامات بحرین چراغ سبز اقدامات خود را در قبال وابستگی کامل به آمریکا دریافت کرده‌اند. وی در رابطه با سکوت بین المللی در قبال تحولات بحرین تاکید کرد که از کشورهای مختلف انتظار تحرکی وجود ندارد، برخی از موسسات بین الملی وابسته به تصمیمات آمریکایی‌ها هستند و برخی دیگر تحت مالکیت کامل آل سعود قرار دارند و از طریق این رژیم تأمین مالی می‌شود. به این ترتیب سکوت و همدستی در برابر این تجاوز برای ما موضوع عجیبی نیست.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در واکنش به حمله نیروهای آل‌خلیفه به هواداران شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعه و تعرض به وی، این اقدام را نتیجۀ «گرم گرفتن رئیس‌جمهور امریکا با دیکتاتورها» دانست و تاکید کرد: اولین نتیجه گرم گرفتن رئیس‌جمهور آمریکا با دیکتاتورها در ریاض حملۀ مرگبار به تظاهرات صلح‌آمیز توسط رژیم جری ‌شده بحرین است.

مقاومت مبتنی بر نگاه به درون، راه حل نهایی بحران بحرین

مردم بحرین در شرایطی قرار گرفتنه اند که رژیم این کشور تمامی محدودیت‌ها و خطوط قرمز از جمله جایگاه و شخصیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را نادیده گرفته و بدان تجاوز کرده است.  در کشوری که ارزش‌ها و مبانی دینی و جایگاه معنوی مرجعیت و اعتقادات بیش از 80% از مردم حفظ نشود، دیگر نمی‌توان انتظاری از پادشاهی و استبداد مطلق این کشورها داشت. مرحله آینده، مرحله ای است که مردم این کشور آن را رقم خواهند زد. تجربه پنج سال گذشته نشان داده است که نگاه به بیرون قطعا نمی‌تواند تأثیری در حل و فصل این بحران داشته باشد. جوامع بین‌الملل و موسسات حقوق بشری و کشورهای منطقه‌ای و دولت‌های غربی به جای اینکه در کنار مردم مظلوم بحرین قرار گرفته و مطالبات به حق آنها را فریاد بزنند، در کنار دولت ظالم هستند و تمامی امکانات برای سرکوب مردم و سرپوش گذاشتن تبلیغاتی این جنایت ها را در اختیار آل خلیفه قرار داده اند.

حال این نیروهای انقلابی هستند که باید با تمامی امکانات و پتانسیل خود وارد عمل شود. نیروهای انقلاب و مخالفان بحرینی در همین راستا خواستار مقاومت و دفاع مقدس از تمامی راهکارهای ممکن شده و از ملت بحرین خواسته است تا در تمامی نقاط این کشور وارد عمل شوند. آنها بر ضرورت دفاع مقدس و مقاومت در برابر تروریسم مزدوران آل‌خلیفه و ایستادگی در برابر حملات وحشیانه آنها به منطقه الدراز و حمایت از کرامت و آبرو و ارزش‌های خود و محافظت از شیخ عیسی قاسم وارد عمل شوند تا رژیم آل خلیفه جرأت نکند به ایشان آسیب برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    7 4
    اقامت اجباری :))
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    5 5
    سلامتی شیخ عیسی قاسم صلوات
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    3 6
    چند تا موشک بزنید به کاخ آل سگ
  • مسعود دیپلمات IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    به موجب قرآن کریم تا زمانی که حداقل 10 درصد از مردم بحرین طالب تغییر نشوند و متحد نگردند ، پیروزی حاصل نمی شود. لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ . پیروز شدن هم قانون خودش را دارد: إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ .
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    مشرق یاعلی نظر منو منتشر کن بزار بدونن باید شیعه سرش مثل مولاش بره ولی ذلت را نپذیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس