کد خبر 728750
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
تئاتر

همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» ناگفته‌هایی از واقعه 15خرداد را در قالب نمایش اجرا می‌کند.

به گزارش مشرق، فرامرز قلیچ‌خانی، عضو هیئت انتخاب همایش «تئاتر مردمی خرداد» گفت: از میان حدود 60 اثر به صورت حضوری و فیلم، 15 تا 20 نمایش از کیفیت خوبی برخوردار بودند.
وی ادامه داد: بیشتر نمایش‌ها به واقعه 15 خرداد و وقایع پُل باقرآباد پرداخته بودند. اما آثاری هم از زوایای دیگری به حادثه تاریخی 15 خرداد پرداختند. نمایش دادن ناگفته‌هایی از واقعه 15خرداد با نگاهی نو و از زوایای دیگر که حتی در سینما و هیچ برنامه و کتابی با آن روبه‌رو نشده بودیم، اتفاقی ارزشمند در این دوره از همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» است.
قلیچ‌خانی نقش تئاتر  را در بازسازی و تثبیت حماسه‌های تاریخی ملت ایران مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: انتقال مفاهیم حماسه‌های تاریخی و ملی کشور همانند «15خرداد» و یا حماسه‌سازی‌های مردمی در دفاع مقدس به جوانان و نسل نو کشور با کتاب، تئاتر و سینما انجام می‌شود. وقایع مقدس و ارزشمندی در میهن عزیزمان به وقوع پیوسته است که باید نسل به نسل و سینه به سینه نقل شود. زنده نگه داشتن جان‌فشانی‌های مردمی کشور با فعالیت‌های فرهنگی و هنری میسر خواهد شد.
وی با اشاره به گستردگی قیام پانزده خرداد و فراگیری آن بیش از محدوده باقرآباد به عنوان محل وقوع قیام گفت: پانزده خرداد تنها مختص قیام در منطقه باقرآباد نیست. قیام پانزده خرداد نمایی از مجموعه ستم‌هایی است که بر مردم ایران روا داشتند. هنرمند باید توان برقراری روابط میان تمامی لحظات  انقلاب با هم را داشته باشد. در این شرایط موفق و سربلند کار هنری خود را به سرانجام می‌رساند. وقتی هنرمند از اطلاعات لازم غنی و پُر شد، می‌تواند اثری باورپذیر تولید و اجرا کند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس