نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: امسال با روشی که بارسلونا و رئال در پیش گرفتند فصل را مدیریت کردیم و این کار منصوریان به خاطر این بود که 24 بازیکن همسطح داشتیم.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص پیروزی آبی‌پوشان مقابل العین امارات و اتفاقات این مسابقه صحبت‌های زیر را انجام داد:

در خصوص برتری استقلال مقابل العین صحبت کنید؟

ما می‌دانستیم بازی بسیار سختی در پیش داریم و با تیمی بازی می‌کنیم که در مالکیت توپ در غرب آسیا یکی از بهترین تیم‌ها محسوب می‌شد. آنها بازیکنان با تکنیک زیادی داشتند و ما بعد از تماشای 6، 7 بازی این تیم متوجه شدیم که باید تاکتیکی را اتخاذ کنیم که مالکیت توپ در اختیار حریف باشد و از طرفی فضا را ببندیم. ما شرایط را طوری چیده بودیم که با استفاده از پاس‌های بلند از کناره‌ها و از میانه زمین مدافعان حریف را تحت فشار بگذاریم که فکر می کنم استراتژی خوبی در پیش گرفتیم و خدا را شکر که خط دفاع و هافبک ما روزی بی‌اشتباه را پشت‌سر گذاشتند و حتی موقعیت 50 درصدی هم به حریف ندادیم. 

از عملکرد بازیکنانی که جانشین ابراهیمی و نورافکن شده بودند رضایت داشتید؟

می‌دانید که مجبور شدیم حسینی و مگویان را در پست غیرتخصصی به میدان بفرستیم و طبعاً وقتی بازیکن در پست غیرتخصصی بازی می‌کند تحت فشار قرار می‌گیرد اما خوشبختانه آنها بازی قابل قبولی انجام دادند و هیچ اشتباهی در ترکیب نداشتند. 

ظاهراً داور چینی زیاد در حد این مسابقه نبود.

می‌دانید که من عادت ندارم در مورد داوری حرف بزنم ولی من هم تصور می‌کنم این داور در حد بالایی نبود که چنین مسابقه‌ای را قضاوت کند. او بی‌دلیل فرشید اسماعیلی را  اخراج کرد و وقتی با این بازیکن حرف زدم قسم می‌خورد که اصلا با او برخورد نکرده است من دیشب تا ساعت 4 بامداد بیدار بودم و نخوابیدم و داشتم فیلم بازی را می‌دیدم که چرا باید اسماعیلی اخراج شود و واقعاً هم او کاری نکرد البته اسماعیلی کمی جوانی کرد و بازیکن حریف هم آب نمک قضیه را زیاد کرد و در نهایت منجر به اخراج او شد. 

شما بازی برگشت را چطور می‌بینید؟

خیلی‌ها می‌گویند ما 50 درصد راه را رفته‌ایم اما من می‌گویم فقط 40 درصد راه را طی کرده‌ایم و 60 درصد آن باقی مانده است چون آنها تماشاگران خوبی دارند البته نه مثل ما و گرمای هوا هم به نفع تیم حریف است. از طرفی العین جری شده چون آنها فکر نمی‌کردند در غیاب 4 بازیکن اصلی ما شکست بخورند ولی مطمئن باشید ما استراتژی مهمی در آن بازی خواهیم داشت و مثل بازی تهران هدفمان گل نخوردن است و با کیفیت مناسب‌تر پا به آن مسابقه می‌گذاریم اما می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم.

چه نکته‌ای؟

اگر یادتان باشد در اوایل فصل بود که همه ایراد می‌گرفتند که چرا منصوریان مرتب ترکیب تیمش را تغییر می‌دهد ولی اگر شما به بازی‌های بارسلونا نگاه کنید می‌بینید که به غیر از سه بازیکن جلوی این تیم تمامی نفرات در تمامی بازی‌ها تغییر می‌کنند. چون آنها هر سه، چهار روز یکبار به زمین می‌روند و زمان ریکاوری کم است. ما هم عیناً از این حربه و سیستم استفاده کردیم و جوابش را هم گرفتیم. شما دیدید که ما از حسینی و مگویان در پست غیرتخصصی استفاده کردیم و اگر علی قربانی را داشتیم سبک فوتبالمان کاملاً تغییر می‌کرد چون العین از کناره‌ها بسیار ضعیف است و گل‌های زیادی از این منطقه دریافت کرده است. حالا هم در بازی برگشت قربانی را در اختیار داریم و غفوری و انصاری هم به ما اضافه می‌شوند ان‌شاءالله با تلاش‌های کادر پزشکی امید ابراهیمی هم به آ‌ن بازی می‌رسد و دستمان بازتر خواهد بود.

یعنی شما با استفاده از حربه بارسلونا فصل را مدیریت کردید؟

نه تنها بارسلونا بلکه رئال، منچستر و خیلی تیم‌های دیگر هم همین کار را می‌کنند. وقتی شما 24 بازیکن در یک سطح داشته باشید همین  اتفاق می‌افتد. تازه رئال و بارسلونا به بازی در سه روز و چهار روز عادت دارند. ما امسال هم در لیگ بودیم و هم در حذفی و هم در آسیا و خدا را شکر می‌کنیم که اگر بازیکنی مثل یعقوب کریمی نباشد جابر انصاری جای او هست یا اگر ابراهیمی نیست باقری جای او را پر می‌کند. اینها کمکی است که امسال دست استقلال را گرفته است. 

این روزها شایعات زیادی در مورد تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مطرح می‌شود و حتی عنوان شده ممکن است نورافکن و مجید حسینی به خاطر پیشنهادات بالای تیم‌های دیگر استقلال را ترک کند. به نظر شما راهکار برای این موضوع چیست؟

فکر نمی‌کنم نورافکن چنین اخلاقی داشته باشد چون وقتی او می‌خواست به تیم ملی جوانان برود من با او صحبت کردم. اصولاً در هر تیمی که باشد با هافبک‌ها بیشتر حرف می‌زند و خوشبختانه منصوریان هم خودش هافبک بود. نورافکن هم معمولا با من مشورت می‌کند و نقاط ضعف و قوتش را از من جویا می‌شود. وقتی او داشت به تیم ملی می‌رفت از او در مورد قراردادش پرسیدم که گفت من هیچ بحثی ندارم و بازیکن استقلال هستم و منصوریان من را در این تیم بازی داده و من هم خودم را بازیکن خانواده استقلال می‌دانم. می‌روم و برمی‌گردم و قراردادم را امضا می‌کنم ولی یادمان باشد باید به شرایط فوتبال بازیکن توجه کرد و اگر او در استقلال رشد کرده استقلال هم باید حق رشد این بازیکن را داشته باشد. مثلاً اگر یک بازیکن سالی صد هزار تومان از یک باشگاه دیگر می‌گیرد به خاطر رشدی که در استقلال کرده باید به این تیم تخفیف بدهد و مثلاً سالی 70 هزار تومان از استقلال بگیرد این یک مثال است. در مورد مجید حسینی هم شرایط هم همین گونه است. مجید حسینی هم فکر می‌کنم بعد از بازی با العین قراردادش را با استقلال امضا کند و مشکلی بابت این قضیه نباشد. 

صحبت خاصی باقی مانده؟

می‌خواهم به صورت ویژه از تماشاگران استقلال تشکر کنم این را حتما از قول من بنویسید در فاصله 5 دقیقه مانده به آغاز بازی در رختکن یک فیلمی را برای بازیکنان پخش کردیم که تماشاگران استقلال زیر باران در دیدار مقابل الاهلی می‌لرزیدند ما این فیلم را نشان دادیم و گفتیم که به خاطر این مردم که این گونه می‌لرزند به زمین می‌رویم و زیر آن تصویر هم نوشته بود باید برای این هوادار جان داد که اتفاقاً نظر من هم همین است و فکر می‌کنم دیروز بازیکنان این کار را انجام دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    1 0
    رئال و بارسلون کی با مالکیت 40 درصدی و زدن زیر توپ و بدون یک موقعیت مسلم گل آنهم با اشتباهات داوری و پنالتی اتفاقی دقیقه 91 و پخت و اقبال می برن!!؟....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس