کد خبر 727805
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
 جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، «پیشرفت بزرگی» در روند دستیابی به اهداف سفر رئیس‌جمهور به عربستان سعودی حاصل شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از «اسکای‌نیوز»، «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت، «پیشرفت بزرگی» در روند دستیابی به اهداف سفر رئیس‌جمهور به عربستان سعودی حاصل شده است.

کوشنر گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ از ما خواست تا برای سفری، که به ایجاد اتحاد در جهان علیه تروریسم کمک می‌کند، برنامه‌ریزی کنیم. ما در جریان سفر به عربستان سعودی، پیشرفت زیادی در دستیابی به این هدف حاصل کردیم. »

کوشنر، که داماد ترامپ است، افزود: «یک توافقنامه دفاعی مهم با تلاش‌های رئیس‌جمهور به امضا رساندیم و درباره تشکیل یک مرکز جدید مبارزه با افراط‌گرایی و نیز همکاری کشورهای منطقه برای جرم شناختن و تحت پیگرد قرار دادن و جلوگیری از تامین منابع مالی تروریسم توافق کردیم. »

رئیس‌جمهوری آمریکا در همراهی شماری از رهبران کشورهای اسلامی که در اجلاس روز یکشنبه ریاض شرکت داشتند، در مراسم گشایش «مرکز جهانی مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایانه» حضور داشتند.

ترامپ، که شنبه وارد ریاض شد، قراردادهایی به ارزش صدها میلیارد دلار با سعودی ها امضاء کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر یکشنبه در جمع سران کشورهای عربی واسلامی در ریاض رقم واقعی قراردادها را اعلام کرد و گفت: «آمریکا قراردادهایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار با عربستان سعودی امضاء کرد که ۱۱۰ میلیارد دلار از نرخ این توافقنامه شامل فروش تسلیحات به سعودی می‌شود. »

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس