خبرویژه

رسانه‌های حامی دولت پس از چندماه سانسور معضلات اقتصادی، در ماه‌های اخیر به خاطر انتخابات، تماماً مطالب گل و بلبل و مثبت منتشر می‌کردند و واقعیت‌ها را سانسور می‌نمودند.

به گزارش مشرق، خبر آن‌لاین در تحلیلی که دیروز منتشر کرد نوشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد دو سر بحرانی که دولت دوازدهم باید برای حل آن چاره بیندیشد به تازه‌واردان و خارج شدگان از بازار کار برمی‌گردد. به ایجاد شغل و حل بحران صندوق‌های بازنشستگی.


ایران با نرخ دو رقمی بیکاری روبروست و این بدان معناست که بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از یافتن کار مناسب در بازار کار بازمانده‌اند.

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها بر طولانی شدن دوره بیکاری یعنی فاصله ورود به بازار کار تا یافتن کار مناسب دلالت دارد.»


این سایت دولتی می‌افزاید: وزیر راه و شهرسازی بارها درباره وضعیت نابسامان ۱۹ میلیون بد مسکن در ایران هشدار داده است.

این افراد که از منظر استانداردسازی در واحدهای مسکونی مناسبی زندگی نمی‌کنند می‌توانند در حوزه معیشت نیز با مشکلات بغرنجی روبرو باشند.


خبر آن لاین همچنین نوشت: صندوق‌های بازنشستگی بحران فردا هستند. صندوق‌های بازنشستگی در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارند اما نکته اینجاست که ۱۶۵ هزار میلیارد تومان از این دارایی را طلب صندوق‌ها از دولت شامل می‌شود.


روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: رونق مسکن در کوتاه مدت رخ نخواهد داد.


این در حالی است که محافل دولتی و رسانه‌ای همسو در آستانه انتخابات مدعی شده بود امسال، سال رونق‌بخشی مسکن است.


آفتاب یزد از قول حسین وکیلی نوشت: با تمهیداتی که در دولت یازدهم صورت گرفت، نرخ ارز در یک محدوده ثابتی توسط بانک مرکزی پایین نگه داشته شد. البته به نظر من این سطح نرخ ارز، سطح واقعی آن نیست و صادرکنندگان از آن راضی نیستند و اگر وضعیت این گونه ادامه داشته باشد صادرکنندگان به تدریج از صادرات پا پس می‌کشند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که افزایشی در نرخ ارز انجام شود.


این کارشناس گفت: به نسبتی که تورم در سایر شاخص‌ها افزایش یابد به همان نسبت روی بازار مسکن هم اثر خود را خواهد گذاشت. در نتیجه از منظر قیمتی می‌توان گفت که ما با یک موج نه پرفشار اما نسبتاً مشهود در خصوص قیمت مسکن رو به رو خواهیم شد. اما اینکه بخواهیم درباره تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن به خصوص انبوه‌سازی در کوتاه مدت صحبت کنیم باید بگوییم این پروژه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی و یا به دلیل عدم جامع‌نگری در خصوص ساخت آن مثل مسکن مهر ناتمام مانده است.


آفتاب یزد تصریح کرده که باید به قیمت ایجاد تورم، بخش مسکن رونق بگیرد.


در همین حال روزنامه شرق، از قول وحید شقاهی اقتصاددان، تصریح کرد که ۶ مطالبه از دولت وجود دارد؛ از جمله توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط، اصلاح نظام بانکی، سر و سامان دادن به صندوق‌های بازنشستگی و تاکید مؤکد بر محیط‌زیست و آلودگی هوا.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس