کد خبر 726507
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
سلام بر رئیسی؛ درود بر مشهد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه رأی مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند میزان رأی ملت است و این حرفی تشریفاتی نیست.

 به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از رای دادن در مسجد ارشاد شهر ری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت ایران در همه صحنه‌ها و حضور در انتخابات همواره افتخارآفرین بوده‌اند.

وی گفت: یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای کشور بوده است. رای مردم در نظام جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست. در دنیا با رای مردم قیافه می‌گیرند و حرف آن را می زنند اما در نظام جمهوری اسلامی رای مردم یک واقعیت است. مردم در این انتخابات سکاندار قوه مجریه را انتخاب می‌کنند. پیش بینی می‌کنم که حضور مردم در انتخابات حداکثری و بسیار خوب باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه اگر پیروز انتخابات نباشید چه واکنشی خواهد داشت، گفت: مملکت ما کشور قانون است و برای همه جناح های سیاسی محوریت قانون نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود، چراکه در کشور ما سازوکاری برای انتخابات وجود دارد و عده‌ای به عنوان و مجری دستندکار هستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل این سازوکار در قانون اساسی ما اطمینان بخش است و در این سازوکار باید حق الناس و امانت داری رعایت شود. تمهیداتی برای جلوگیری از تخلف در نظر گرفته شده است تا تخلفی صورت نگیرد. باید همه کاندیداها چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها بدلیل اطمینان بخش بودن سازوکار انتخابات و همچنین قابل پیگیری بودن تخلفات، همه کاندیداها تسلیم نتیجه انتخابات باشند.

وی گفت: هرچه نتیجه انتخابات باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن را نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه ای که از انتخابات بیرون می آید مطابق میل یک کاندیدا نباشد،  نباید باعث به هم خوردن اصل سازوکار انتخابات شود. من به نتیجه رأی مردم احترام می‌گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس