کد خبر 726499
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
ستاد انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مردم رای خود را به ساعات پایانی موکول نکنند، گفت: بنا بر گزارشات استانداران مبنی بر استقبال مردم در بعدازظهر احتمال تمدید رای‌گیری را پیش‌بینی می‌کنم.

 به گزارش مشرق، علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره روند اجرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: از مردم عزیز تشکر می‌کنم که هم به کشورشان و هم به انقلاب و هم به هویت خودشان این همه اظهار علاقه می‌کنند.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که بنده از استان‌ها واصل شده است و با صحبت‌هایی که با بیش از نیمی از استانداران  داشتم،  روند انتخابات به حول و قوه الهی به نحو احسن در حال انجام است. ازدحام مردم نسبت به مدت مشابه در دوره‌های قبل کاملا چشمگیر است و سپاسگزارم که اولین ساعات را برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای انتخاب کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه مردم عزیز استحضار داشته باشند که برابر قانون ساعات اخذ رای به مدت ۱۰ ساعت است، گفت: اخذ رای از ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۶ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت اما بنابر گزارشات استانداران مبنی بر استقبال مردم در بعد از ظهر خواهند داد احتمال تمدید را پیش بینی می‌کنم. می‌خواهم خواهش کنم مردم عزیز رای خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

احمدی ادامه داد: یکی از نکاتی که باید عرض کنم این است که بنده از طرف خودم به عنوان مسئول اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور عرض می‌کنم که نامزدهای محترم ریاست جمهوری اگر مایل باشند می‌توانند از ستاد انتخابات بازدید داشته باشند و  حتما ما در خدمت آنها خواهیم بود.

وی افزود: در رابطه با بحث نمایندگان نامزدهای محترم در شعب اخذ رای هم بر اساس اسامی که قبلا به فرمانداریها ارسال شده است و در موعد مقرر باید اسم می‌دادند و کارت برایشان صادر شده در بخشی از شعب نمایندگان نامزدها مستقر هستند و آنها تا پایان اخذ رای و شمارش آرا می‌توانند در شعب حضور داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در چندین استان و شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و فرآیند چگونه بونده است، تصریح کرد: ما همیشه با مردم صادق هستیم و راحت هستیم در ساعت اولیه یک گیری داشتیم که بعضی از شعب ما به صورت آنلاین با ما ارتباطشان برقرار نشد، البته این مانع انتخابات نبود. کسی که وارد شعبه می‌شود شناسنامه و شماره ملی را می‌دهد آنجا تمام اطلاعات افراد ۱۸ سال به بالا را در هر شعبه موجود است و به صورت آنلاین به سرور وزارت کشور وصل است و اگر فردی اشتباها در یک شعبه‌ای رای داده باشد و بخواهد وارد شعبه دیگری بشود و در آنجا هم رای بدهد، ما به صورت طبیعی متوجه می‌شویم که رای او تکراری است و آن رای  پذیرفته نمی‌شود.

احمدی در پایان گفت: چه برای انتخابات ریاست جمهوری و چه برای انتخابات شوراها و چه ۴ حوزه میاندوره‌ای برای مجلس شورای اسلامی هر فرد واجد شرایط با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی یک بار می‌تواند در انتخابات شرکت کند. انشاءالله که مردم به این حق پایبند هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس