وبلاگ

مشاهیر جریان سیاسی خاص علیرغم برخورداری از تحصیلات و سابقه سیاسی اما برای حمایت از آقای روحانی دست به دامان «لوله» شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آنچه الویری از چهره قالیباف فهمید...

مرتضی الویری، از فعالان اصلاح‌طلب و شهردار سابق تهران به تازگی طی اظهاراتی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا تصریح کرده است:

«وقتی به چهره آقای قالیباف و حرف های او در مناظره‌ها و همچنین فعالیت‌های اجرایی که در شهرداری داشت دقت می‌کنیم، می‌بینیم همان متد و روشی را پیش گرفته که احمدی نژاد طی کرده است. به همین دلیل می‌توانیم به مردم بگوییم اگر از مدیریت احمدی‌نژاد راضی بودید و فکر می‌کنید کشور را به سمت توسعه، رونق، آزادی، صلح و پیشرفت برده اکنون هم می‌توانید به آقای قالیباف رای دهید.»

او همچنین می‌گوید: مسئله دیگر دوری از مسئله دیپلماسی و بین‌المللی و برخورد پرخاش‌جویانه به رقبای سیاسی است و همان توهین‌هایی که احمدی نژاد به میرحسین موسوی در مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ ‌کرد و یا برخورد تند و بی‌ادبانه و به دور از اخلاق با رئیس مجلس در آن مقطع داشت مشابه آن را در قالیباف می‌بینید که در مناظره‌ها با اتهامات بی‌اساس و برخوردهای توهین‌آمیز مثل مطرح کردن ۴ درصدی‌ و ۹۶ درصدی آقای روحانی را متهم می‌کند و حتی به او می‌گوید برای دوره‌های گذشته هستید و مدیریت مدرن چیز دیگری را می‌طلبد که نظیر این مسائل را به دفعات می‌توان در صحبت‌های آقای قالیباف مشاهده کرد.[۱]

*گفت‌وگوی الویری با تیتر «قالیباف تکرار احمدی‌نژاد است» در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

چهره‌های جریان سیاسی خاص طی هفته‌های گذشته بصورت علی‌الدوام تأکید کرده‌اند که قالیباف تکرار احمدی‌نژاد است! و این در حالی است که قالیباف یکی از اصلی‌ترین منتقدان احمدی‌نژاد محسوب می‌شود. ضمن اینکه خواص کشور بارها اعلام کرده‌اند که این ستاد جریان خاص بود که پیوندهایی با حلقه انحرافی اطراف احمدی‌نژاد داشت.

قضاوت درباره صحبت‌های الویری نظیر دریافت‌هایی که از چهره قالیباف دارد، کپی بودن قالیباف با احمدی‌نژاد و نیز توهین قلمداد شدن هر انتقادی به رئیس‌جمهور روحانی از جانب اصلاح‌طلبان را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

***

خاتمی و تاجرنیا برای حمایت از روحانی از «لوله» استفاده کردند!

«علی تاجرنیا» از فعالان اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی طی اظهاراتی در یکی از دانشگاه‌ها گفته است: اجازه نمی‌دهیم کسانی که دانشجو را ستاره‌دار می‌کردند و بی‌ادبانه به دنبال لوله کردن دانشجویان بودند، برگردند. آنها خواهند دید که دانشجویان با آنها چه خواهند کرد.[۲]

ایلنا همچنین گزارش داد که «محمدرضا خاتمی» برادر لیدر اصلاح‌طلبان نیز در سخنانی در یک میتینگ دانشجویی اظهار کرده است:

«اصلاحات با آزادی و توسعه و پیشرفت با جان و دل مردم گره خورده و امروز تمام ملت ما به دنبال اصلاحات هستند و نفوذ کلمه آنقدر زیاد شده که افرادی که به دنبال گازانبر و لوله کردن بودند امروز از آزادی می‌گویند و افرادی که هیچ سابقه اجرایی ندارند از آزادی سخن می‌گویند. افتخار می‌کنیم آزادی آنقدر ریشه دوانده که بزرگترین مخالفان آزادی از آزادی سخن می‌گویند.»[۳]

*ماجرای «لوله» برمی‌گردد به سومین مناظره انتخاباتی که رئیس جمهور روحانی در بخشی از آن تلاش کرد با به کار بردن لفظ لوله علیه قالیباف، نوستالژی «گازانبر» در سال ۹۲ را تکرار کند.

اصلاح‌طلبان نیز از آنجا که به قول رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، «فدائیان دولت» هستند[۴] وظیفه دارند این لفظ من‌عندی را تکرار کنند تا نقشه جنگ روانی علیه قالیباف محقق شود.

اما به نظر می‌رسد ماجرای لوله بیشتر سبب مضحکه تاریخی اصلاح‌طلبان و دولت را فراهم کند. خاصه اینکه تحلیلگران معتقدند احتمال باخت رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات آتی بالاست...

***

ساندیس «۹ دی» به پوپولیسم منفی «نماز جمعه تهران» تبدیل شد

حمیدرضا جلایی‌پور، از فعالان جریان سیاسی خاص و از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه قانون برای توضیح چیزی با عنوان «پوپولیسم منفی» گفته است:

«(در پوپولیسم منفی) این امکان وجود دارد که شما به نام مردم حرف بزنید؛ به‌خصوص مردم غیر قابل شمارش. یعنی آنجایی که مردم قابل شمارش هستند، نمی‌شود به طور کلی گفت مردم -اما- در آنجا که مردم غیر قابل شمارش هستند، می‌شود این‌گونه حرف زد!
 

مشاهده کنید که در وسط تهران، یک مصلی بزرگ درست شده است. جای پارک نیز دارد. چرا در روزهای جمعه، نمازجمعه در آنجا برگزار نمی‌شود. مسجد در آنجاست، همه پارک می‌کنند، مترو دارد ولی چرا این کار انجام نمی‌شود. چون اگر به آنجا بروند، کاملا معلوم می‌شود که تعداد نمازخوان‌ها چند نفر است. ولی در محوطه چندتکه دانشگاه تهران، می‌شود گفت که ده‌ها هزار نفر به نماز جمعه آمده‌اند. این موضوع بسیار جالبی است. پس مردم در آنجا متجلی می‌شوند، بدون اینکه بشود آن‌ها را به‌طور دقیق شمرد که چه تعدادی هستند.»[۵]

*آقای جلایی‌پور بعنوان یک جامعه‌شناس هنوز این گزاره را مد نظر قرار نداده است که در مکتب اسلام و امام(ره) میزان حضور و عده به هیچ وجه اهمیتی ندارد بلکه نفس برگزاری و حضور است که شکل دهنده سیر عمومی انقلاب و حکومت اسلامی است.

به سخن دیگر اینکه نماز جمعه تهران، خلوت برگزار شود یا شلوغ اما مجمع هفتگی بزرگی است که دشمنان اسلام و انقلاب طی ۳۸ سال گذشته سیلی‌های سختی از آن خورده‌اند.

و همین مجمع حزب‌اللهی به قول آقای جلایی‌پور خلوت بود که طی دو دهه اخیر یکی اصلی‌ترین اهداف جریان سیاسی خاص برای تخریب بوده است.

از طرفی آقای جلایی‌پور حکما فراموش کرده است که همین نماز جمعه از نظر ایشان خلوت، بود که اصلاح‌طلبان سال‌ها درباره عدم حضور مرحوم هاشمی در آن مرثیه‌سرایی می‌کردند.

و ایضا اینکه همین نماز جمعه بود که ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان نتوانست روشنگری‌های «دکتر رحیم‌پور ازغدی» درباره اقتصاد و دولت از تریبون آنرا تحمل کند و کار را به حذف این سخنرانی کشاند.

به این ۴ گزاره البته بایستی کنایه‌های همیشگی ستاد جریان سیاسی خاص و چهره‌های منورالفکر این جریان به ارزش‌های دینی و مجامع انقلابی کشور را نیز افزود.

چه اینکه همان‌ها بودند که در یوم‌ا... ۹ دی از این گفتند که مردم حاضر با تشویق «ساندیس» به عرصه آمده‌اند و امروز هم همانطور که مشاهده می‌شود تلویحاً از این می‌گویند که جمعیت حاضر در نماز جمعه تهران، جمعیت تأثیرگذاری نیست...

گفتنیست، صحبت‌های جلایی‌پور، حرف کسی است که تا به حال به نماز جمعه دانشگاه تهران مشرّف نشده و مشکل کمبود جا به دلیل ازدحام نمازگزاران و حتی نشستن برخی مقامات کشور بر روی زیراندازهای شخصی در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران را ندیده است.

***

۱_ http://rooykard۲۴.com/news/۱۲۸۲۸۴۲۰

۲_ http://www.aftabir.com/news/article/view/۲۰۱۷/۰۵/۱۴/۱۶۹۷۰۰۸

۳_ http://www.aryanews.com/News/۱۲۰۱۷۰۵۱۴۱۶۴۳۲۴۲۹۹

۴_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۰۱۷۰۰۰۱۳۲

۵_ http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/۷۹۰۴۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    82 24
    اقای الویری دیدگاه مردم قویتر از سیاست مداران می باشد شما سیاستمداران نظر شخصی خود را به مردم دیکته نکنید بهتر است
  • ناشناس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    65 22
    حرف اقای قالیباف درمورد4 درصدی درست هست قابل توجه الویری بعد اینکه احمدی نژاد دردوران ریاستش باعث پیشرفت ایران شد برخلاف روحانی کشوررابه لبه پرتگاه رسانده
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    57 18
    اینا به همه چیز قالیباف گیر دادن. از قیافش گرفته تا کاشتن گل لاله تو تهران!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    63 19
    من طرفدار قالی باف نیستم و با طرح افزایش یارانه ها هم مخالف هستم, خودم هم یارانه نمی گیرم, ولی این را می دانم که خاتمی و هر کس با اوست خیانت کار است.
    • م و IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      42 9
      باز دم مرامت گرم که حداقل انصاف داری و ندای وجدانت رو میگی! خداوکیلی من موندم این طرفدارای روحانی چرا بهش رای میدن؟!؟ این همه دروغ و تزویر و ریا رو نمیتونن تشخیص بدن؟
  • امیرسعید ابو زهرا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    40 9
    قالیباف لوله نکرده بلکه ولوله کرده
  • مهران IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    37 5
    دکتر قالیباف آب در لانه 4 درصدی های رانت خوار ریخته است .
  • ناشناس IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    29 5
    دغدغه اصلی امروز مردم بیکاری و رکود است بحث لوله و گازانبر دیگه خریدار ندارد.
  • رازقی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    26 4
    اصلاحات اصلاحات ، آنچه در پناه و عمق و لوای این شعار زیبا که شاید با نیات زیبایی وارد عرصه سیاست کشور شد ، می بینیم فرصت طلبی ، سواستفاده ، رانت .تخریب نظام ، ترویج بی بند وباری و دین گریزی ،و..........است که احساسات جوانانی از کشور را به خدمت خود می گیرد
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    28 7
    روحانی به سیم آخر زده - در انتخابات لوله
  • ناصر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    25 4
    در یک مستند نشان می داد که امریکا برای جنجال سازی پرونده هسته ای ایران نیاز به منبع یا گروهی جعلی داشت که سراغ علیرضا پهلوی و سلطنت طلبان رفت انها گفتند ما به منافع کشور ضربه نمی زنیم اما اینها امثال جلایی‌پور چه جور جانورانی هستند که اسرار مملکت را به به دشمن داده اند .
  • SE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    28 4
    درد وبلای احمدی نژاد تو سر شما اصلاحاتیها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس