رسانه ها نمایه

با توجه به گرم شدن تنور انتخابات و شعارهای هدفمند نامزدهای جریان انقلابی، توپخانه ضد انقلاب علیه قالیباف و رئیسی گسترده‌تر عمل کرده و در این بین، اظهارات لاریجانی پاس گل خوبی به این رسانه‌ها بود.

سرویس سیاست مشرق - در طی هفته گذشته پوشش خبری - تحلیلی رسانه‌های ضدانقلاب از فضای انتخاباتی ایران، در آستانه دو انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای شهر و روستا بیش‌ازپیش شده است. تمرکز اصلی این رسانه‌ها، پیگیری فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در خصوص نامزدهای ریاست جمهوری بوده است؛ روند تحولات انتخاباتی به‌گونه‌ای است که هیچ از رسانه‌های بیگانه نمی‌توانند با اتهام مهندسی انتخابات، حتی "جریان پیروز این مبارزات انتخاباتی" را پیش‌بینی نمایند.

انعکاس نحوه رپرتاژ خبری تحلیلی رسانه‌های معاند می‌تواند علاوه بر آگاهی‌بخش نسبت به رویکرد آن‌ها در قبال کاندیداهای مختلف، از برنامه‌های مخرب ضد تبلیغاتی این رسانه‌ها پرده‌برداری نماید. آنچه در ادامه آمده مهم‌ترین محورهای رسانه‌های ضدانقلاب در طی چندروزه گذشته بوده است.

*******

رقیب‌هراسی دولتی‌ها و پاس گل لاریجانی

غلامحسین کرباسچی که به جرم فساد مالی در شهرداری تهران سابقه محکومیت قضایی دارد، با تکیه بر راهبرد «رقیب هراسی» حفظ کشور از خطرات را نتیجه اقدامات جبهه‌ای خود خوانده به اسم جبهه نجات دانست.

وی رقبای دولت را به استفاده از زندان و تفنگ متهم کرد. کرباسچی مدعی شد که حرکت اصلاحات و اعتدالگرایی روحانی لاریجانی را از جبهه‌ای به جبهه دیگر منتقل کرده است. وی لاریجانی را متهم کرد که پیشتر خواستار آن بوده تا اهداف خود را با تفنگ و زندان پیش ببرد اما امروز نظرش عوض شده است.

در این میان علی‌رغم انتقاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولتی‌ها در ناکامی برای حل مشکلات مردم، حمله او به نامزدهای اصلی رقیب حسن روحانی با استقبال ضد انقلاب مواجه شد. نوک پیکان انتقادات لاریجانی متوجه وعده‌های قالیباف و رئیسی بوده است. وی تلویحاً از دو نامزد اصولگرایان خواست تا در مورد یارانه‌ها به مردم وعده‌ای ندهند.

نان لاریجانی در تنور دولت

استقبال ضد انقلاب از حمله لاریجانی به نامزدهای اصولگرا

 هشدار درباه ضعف حسن و اسحاق در جذب آرا

در حالی که دولت یازدهم سالهای اخیر به دلیل "برجام‌بازی" در گشودن گره از مشکلات معیشتی مردم ناتوان بوده و در رقابت‌های انتخابات با کارنامه‌ای خالی حاضر شده است، هر روز بر حجم آرای منفی حسن روحانی افزوده می‌شود؛ مساله ای که باعث شده تا رسانه‌های خارجی احساس نگرانی نمایند. به طور نمونه مسعود بهنود عامل سرویس اطلاعاتی انگلیس روحانی و جهانگیری را در جلب آرای خاکستری ناتوان می‌داند و هشدار می‌دهد. وی بدون اشاره به عملکرد ضعیف اقتصادی دولت تدبیر و امید و کلام تند نامزدهای دولتی، ناکامی در جلب آرای خاکستری را ناشی از پررو نبودن روحانی و جهانگیری عنوان می‌کند.

 

طراحی برای اردوکشی خیابانی

شبکه‌های مجازی معاند در تلاشند تا به بهانه‌های مختلف، مردم و به ویژه قشر جوان را به حضور خیابانی دعوت کنند. البته این رسانه‌ها در وهله اول سعی دارند تا این پتانسیل ابتدا به صورت پراکنده و سپس به شکل یک اجتماع گسترده به میدان بیاورند. نمونه این تحرکات را می‌توان به بهانه دعوت برای تماشای دسته جمعی مناظره‌ها در سطح شهر تهران دید.

تماشای گروهی مناظره؛ راهکاری برای اردوکشی‌های بعدی ضدانقلاب

 راستی آزمایی؛ اقدام مضحک ضد انقلاب

شاید مضحک‌ترین و بی پرده‌ترین اقدام شبکه معاند در تحولات انتخاباتی ایران ادعای "راستی آزمایی" است. جالب اینجاست که شبکه سلطنتی انگلیس بی بی سی فارسی که در انتشار اخبار فیک و جعلی و جهت‌دار ید طولایی دارد، در این امر جلودار است.

بی بی سی مدعی است که اظهارات نامزدهای انتخاباتی و سخنان آنها را بررسی کرده و در پی راستی آزمایی است. مشخص است که این تکنیک رسانه‌ای برای تخطئه اظهارات نامزدهای منتقد دولت و دروغگو نمایاندن اصولگرایان طراحی شده است؛ به همین دلیل در روزهای آتی شاهد خواهیم بود که این شبکه‌های خارجی با استفاده از آمارسازی و مغلطه منطقی به دفعات وعده‌ها و گفته‌های نامزدهای منتقد دولت را زیر سؤال می‌برند.

بخش مهمی از این پروپوگاندای "راستی آزمایی" که با سوالهای جهت دار همراه است به منظور تطهیر برجام و مؤثر نشان دادن آن در معیشت انجام می‌شود.

بی بی سی فارسی از تاثیرات مثبت برجام می‌گوید

راستی آزمایی یا صداقت سنجی ضد انقلاب، با هدف تخطئه نامزدهای اصولگراست

تلاش رسانه‌های ضد انقلاب برای مؤثر نشان دادن برجام در معیشت مردم

تشدید حملات علیه قالیباف

هر چند رسانه‌های ضدانقلاب پروژه رقیب هراسی را در قبال همه نامزدهای منتقد دولت اجرا کرده و می‌کند اما تمرکز اصلی این رسانه‌ها تخریب وجهه قالیباف است. در شرایطی که سخنگوی قوه قضاییه اتهامات علیه وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم و خانواده وی را در خصوص پرونده قاچاق تأیید کرده است اما ضد انقلاب شهردار تهران را به دروغگویی متهم می‌کنند.

متهم کردن قالیباف به دروغ

در شرایطی که در دولت یازدهم به دلیل سهل انگاری در مدیریت امور شاهد حوادث غمباری چون فاجعه هفت خوان، معدن یورت و پلاسکو بودیم، اما ضد انقلاب برای ناکارآمد نشان داد قالیباف وی را در بسیاری از حوادث مقصر جلوه می‌دهد.

احساس خطر ضد انقلاب از رأی آوری قالیباف و انتقادات مستدل وی از عملکرد دولت دلیل حملات بیشتر علیه وی عنوان می‌شود.

دغدغه‌های فمنیستی

سهم خواهی فعالین فمنیست دولتی که محوریت آن را خانم شهیندخت مولاوردی بر عهده دارد، خوراک مناسبی برای رسانه‌های ضد انقلاب بوده است. نخستین گام آن در این دوره از انتخابات، اصرار برای تأیید صلاحیت و رجل سیاسی دانستن زنان بود. در گام بعد شمارش مدیران زن و اعتراض به تعداد کم آنها، به ویژه در حوزه کاری نامزدهای منتقد بوده است؛ و در گام نهایی اظهارات فمنیستی رئیس دولت یازدهم با ژست حمایت از بانوان، با هدف جلب آرای آنان بوده است.

مولاوردی در معاون رئیس جمهور در امور زنان در عوض توجه به مشکلات طیف وسیعی از بانوان ایرانی، به دنبال دغدغه‌های فمنیستی خود بوده است

سهم خواهی معاون رئیس جمهور در امور زنان

روحانی به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی منتقد وی زنان و خانواده خود را در قفس نگه می‌دارند

حمایت آشکار از روحانی

هر چند پیشتر رسانه‌های خارجی توان خود را صرف حمله به جریان انقلابی می‌نمودند اما در هفته‌های اخیر ضمن ادامه هجمه به نامزدهای منتقد وضع موجود، با هدف ایجاد امواج کذب برای جلب آرای خاکستری"رأی به روحانی و تبیین چرایی آن" سیاست این از رسانه‌ها شده است.

پوشش رسانه‌ای حمایت چهره‌های سیاسی از روحانی به منظور ایجاد امواج انتخاباتی

 در عین حال برخی رسانه‌های ضد انقلاب همچنان راهبرد تحریم و عدم مشارکت در انتخابات را پیگیری می‌کنند.

چنانکه گروهی ناشناخته و خلق الساعه موسوم به "گروه اتحاد برای دموکراسی در ایران" از نیروهای دموکراسی خواه! خواسته تا کنشگران سیاسی انتخابات را تحریم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 32
  • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    مرگ بر انگلیس خبیث که تا ایران عزیز را قیمه قیمه نکند آرام نمی گیرد. آرزویی که انشاءالله با پیروزی اصولگرایان به گور خواهد برد.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      15 0
      مگر ایرانی مرده که این زباله های بیگانه ایران رو قیمه قیمه کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      12 1
      انشاالله به حول و قوه الهی ناکام خواهند ماند فقط باید به خدا و اهل بیت (ع)توسل جوییم دشمنان خواب سنگینی برامون دیده اند امام زمانمان هم فرموده اند :ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نمیکنیم ی ... و نیز فرمودند اگر عنایات و توجهات ما نبود، مصائب و حوادث زندگی شما را در بر می‌گرفت و دشمنان شما را از بین می‌بردند.
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    64 91
    خوشگل مو طلایی / رئیس جمهور مایی :D ..... خدا رو شکر پیشونی بلنده اگه زلف پریشون داشت چه دخترکشی میشد. نیمی از جمعیت ایران قبل رای گیری فوت میکردن و خوشگلمون رای نمیاورد :(
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      7 4
      میگما تو گاو چرونیتو بکنی بهتر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      12 4
      تا کورشود هر انکه نتواند دید. هم خوشگله هم عاقله . مهم اینه که دکتراشو مثه روحانی تقلبی نگرفته.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    33 2
    فقط قالیباف
  • حسین PL ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    18 2
    من اگر مسئول دولتی بودم و میدیدم این همه رسانه ها و افراد ضد ایران و دشمن مردم ایران و انقلاب به من امید بستن و روی من حساب میکنند وحشت میکردم و کل عملکرد خودم را زیر ذره بین میگذاشتم ببینیم چه خبط بزرگی کردم که قدیمی ترین و خبیث ترین دشمن ایران اینطور از حرف و عمل من ذوق زده شده! این حضرات خودشون را به اون راه زدند ولی مردم دقیق میفهمند چه خطایی کردند.
  • ehsan IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    15 2
    اینا از چهار ماه قبل برنامشون تخریب قالیباف بوده.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    5 22
    مشرق منعکس کن : فقط روحانی
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    33 2
    مشکل اینکه مردم ما هنوز دشمنی انگلیس و داعش های داخلی رو باور نکرده اند و الا این رسانه دروغ پراکنی BBCپاسخ بدهد: اگر رسانه بیطرف است چرا از شخص یا اشخاص خاصی در انتخابات ایران حمایت میکند؟ اگر مردم حق انتخاب دارند بگذارد خودشان انتخاب کنند نه اینکه تعیین تکلیف کند. چرا سال 92 وعده های روحانی در گشایش اقتصاد کشور را تحلیل نکرد تا مشخص کند که این وعده ها شدنی است یانه. مردم در طول چهار سال به این مهم پی بردند. الان اومده وعده های رییسی و قالیباف رو تحلیل میکنه و زیر سئوال میبره که اینها شدنی نیستند.
  • یه دوست IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    2 3
    این دوستمون کیه که توی کانالهای همه این رسانه های معاند عضو شده !!!!
  • کمی تامل IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    19 2
    معنی دشمن یعنی چی؟ اصلا دشمن به کی میکن؟ ایران از دوران پادشاهان قدیم دشمن داشته و الانم داره دشمنانی که میخوان ایران و ایرانی رو آتیش بزنن و برای همیشه این سرزمین رو نابود کنند.... معنی حمایت دشمن از یک فرد و یا یک جریان در ایران چیه؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    10 3
    به امید خداوند متعال روز انتخابات با انتخاب کاندیدای انقلابی روز پاسخ به همین یاوه گویی هاست. ِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ (119)
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    11 2
    بیچاره ها چه تقلایی میکنن حالا که مطمئنن انتخاباتو باختن!
  • تغییر به نفع مردم ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    11 2
    روحانی اگر راست میگوید برای مردم توضیح دهد چرا دختر و زن خودش در جامعه حضور ندارد؟ این شعارهای زوار در رفته کدام درد جامعه را حل میکند؟ روحانی باید جوابگوی 4 سالش باشد.
  • مسعود IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    32 2
    علی لاریجانی یک رای دارد و نمی تواند از طرف مجلس درباره افزایش یارانه ها نظر بدهد.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    9 2
    دکتر قالیباف و آیت الله رئیسی در نظر سنجی ها پیشتاز هستند و ان شاءالله رئیس جمهور آینده یکی از این دو عزیز است .
  • ناشناس IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    17 2
    انشاءالله در 30 اردیبهشت از رئیس جمهور جدید رونمایی خواهیم کرد.
  • ناشناس IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    16 2
    پوتین ایران زمین ؛ قالیباف نازنین
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    3 3
    مشرق این اراجیف از یه عده بیشخصیت رو گذاشتن به چه معناست؟؟
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    36 3
    دعوای منافقان سبز و بنفش با قالیباف و رییسی و دیگری نیست دعوای اصلی با اسلام است.
  • ناصر IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    4 1
    دکتر قالیباف و آیت الله رئیسی در نظر سنجی ها پیشتاز هستند و ان شاءالله رئیس جمهور آینده یکی از این دو عزیز است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس