پرسپولیس

پرسپولیس در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید با تیمی دیدار کند که ارزش بازیکنانش حدود دو برابر قیمت پرسپولیسی هاست.

سرویس ورزش مشرق – شاگردان برانکو ایوانکوویچ با برتری مقابل الوحده امارات موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند. پرسپولیس طبق قوانین این دور با توجه به اینکه تیم دوم گروهش است باید بازی رفت دور حذفی را در خانه و خود و بازی برگشت را در زمین حریف برگزار کند.

پرسپولیس در دور حذفی باید 2 خرداد با تیم صدرنشین گروه B یعنی لخویا در آزادی دیدار کند. تیمی که مانند پرسپولیس در لیگ برتر کشورش عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

بررسی ارزش بازیکنان دو تیم نشان می‌دهد لخویا از ثروت مالی به مراتب بالاتری نسبت به تیم پرسپولیس برخوردار است. این تیم که مالک و مدیرش "شیخ عبداله آل ثانی" نام دارد و از خاندان سلطنتی قطر است. به همین دلیل، لخویا که از فصل بعد به الدهیل تغییر نام خواهد داد، ثروتمندترین باشگاه قطری هم هست.

مدیران این باشگاه برای رسیدن به عناوین آسیایی با به خدمت گیری "جمال بلماضی" الجزایری که پیشتر سرمربی تیم ملی قطر بود قدم در راهی گذاشته اند که مدیرانش آرزوی آن را در سر می پرورانند.

بر اساس این گزارش، با بررسی قیمت بازیکنان لخویا و پرسپولیس در سایت "ترانسفر مارکت" که یکی از سایت های معتبر قیمت‌گذاری بازیکنان فوتبال در دنیاست به وضوح مشخص است لخویا تیمی با ارزش حدود دو برابری نسبت به نماینده کشورمان است.

*گرانقیمت ترین بازیکن لخویا

"یوسف العربی" بازیکن فرانسوی – مراکشی لخویا زمانی که به عضویت این تیم در آمد 6.38 میلیون پوند ارزش داشت ولی حالا در سن 30 سالگی ارزش او به 5.95 میلیون پوند کاهش یافته است اما با این همه همچنان به اندازه نصف ارزش کل بازیکنان تیم پرسپولیس قیمت دارد! او با 24 گل زده بهترین گلزن تیمش در لیگ ستارگان  17– 2016 قطر شد. العربی از تیم گرانادا به لخویا پیوست و در الهلال عربستان و کان فرانسه هم توپ زده است.

*دومین ستاره گرانقیمت لخویا

"تائه هی نام" هافبک شماره 10 لخویا با مبلغ 723 هزار پوند به این تیم پیوست. او در 5 سال اخیر با درخشش در این تیم قیمت خود را به 3 میلیون و 400 هزار پوند افزایش داده است. این بازیکن 25 ساله از تیم والنسینه فرانسه به لخویا پیوست و سابقه بازی در تیم زیر 18 سال ردینگ انگلیس را هم دارد.

*مشهورترین بازیکن لخویا

"چیکو فلورس" اسپانیایی مدافع میانی شماره 4 تیم لخویا در سال 2014 با قیمت 5.35 میلیون پوند به این تیم قطری پیوست. این بازیکن که حالا 30 سال سن دارد با بیش از 2 میلیون پوند افت قیمت در حال حاضر در ترانسفر مارکت 3.4 میلیون پوند ارزش‌گذاری شده است. چیکو از سوانزی انگلیس به لخویا آمده و سابقه بازی در تیم های جنوا ایتالیا، مایورکا اسپانیا و یک نیم فصل در تیم دوم بارسلونا (قرضی) را هم در کارنامه دارد. چیکو سرشناسترین بازیکن این تیم محسوب می شود.

*"فوروارد" گرانقیمت ترین پست لخویا

با بررسی ارزش کلی بازیکنان پست های مختلف لخویا مشخص می شود بیشترین هزینه برای به خدمت گیری مهاجمان این تیم صورت گرفته است. ارزش کلی دروازه بانان این تیم 468 هزار پوند و میانگین 117 هزار پوند برای هر دروازه‌بان، مدافعان 4.34 میلیون پوند و میانگین 394 هزار پوند، هافبک ها 4.72 میلیون پوند و میانگین 590 هزار پوند و مهاجمان 11.48 میلیون پوند و میانگین 1.04 میلیون پوند تعیین شده است.

*قیمت پرسپولیس نصف لخویاست!

در حالی که ترانسفرمارکت ارزش حریف قطری پرسپولیس را 21 میلیون پوند تعیین کرده برای پرسپولیس از عدد 10 میلیون و 580 هزار پوند به عنوان قیمت کلی بازیکنان این تیم خبر می دهد. یعنی تقریبا نصف قیمت تیم قطری! لخویا در این جدول با 8 بازیکن خارجی و 6 بازیکن دو ملیتی معرفی شده و پرسپولیس تنها یک بازیکن خارجی (رادوشوویچ) در خدمت دارد.

*خارجی ارزان پرسپولیس!

 رادوشوویچ کروات که از تیم دِبِرسِن مجارستان به پرسپولیس آمده زمان انتقال به این تیم 340 هزار پوند ارزش داشته ولی حالا حدود 213 هزار پوند قیمت گذاری شده است! دروزاه بان 28 ساله پرسپولیس در این فصل 6 بار هم در لیگ برتر برای این تیم به میدان رفت.

*گرانقیمت ترین بازیکن پرسپولیس

مهدی طارمی با قیمت 1.02 میلیون پوند در حال حاضر گرانقیمت ترین بازیکن پرسپولیس محسوب می شود. 3 سال پیش که او از ایرانجوان بوشهر به پرسپولیس پیوست حدود 149 هزار پوند قیمت داشته و در این مدت با رشد تقریبی 8 برابری مواجه شده است. او در تیم ملی هم از گلزنان اصلی کی روش محسوب شده و پس از آقای گلی در دو فصل اخیر لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا هم با گل‌هایی که مقابل الوحده به ثمر رساند در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

*رضاییان رفت اما دومین ستاره گرانقیمت بود!

رامین رضاییان که پس از اختلاف نظر با برانکو از این تیم کنار گذاشته شد در ترانسفر مارکت همچنان بازیکن پرسپولیس شناخته می شود و قیمت او نیز مانند طارمی یک میلیون و 20 هزار پوند تعیین شده است. او زمانی که از راه آهن به پرسپولیس پیوست 595 هزار پوند ارزش داشت.

*پرسپولیس 4 بازیکن به ارزش 16 میلیارد تومان دارد؟

ترانسفر مارکت در جدول خود برای بیرانوند، رفیعی، کامیابی نیا و امیری قیمت 850 هزار پوند را برای هر کدام در نظر گرفته است. یعنی با قیمت هر پوند 4 هزار و 810 تومان در بازار فعلی ارز، هر یک 4 میلیارد و 88 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده اند که مجموع شان رقم 16 میلیارد و 354 میلیون تومان را نشان می دهد. سایر بازیکنان این تیم هم اعدادی به مراتب کمتر دارند!

*"هافبک" گرانقیمت ترین پست پرسپولیس!

 با بررسی ارزش کلی بازیکنان پست های مختلف پرسپولیس مشخص می شود بیشترین هزینه برای به خدمت گیری هافبک های این تیم صورت گرفته است. ارزش کلی دروازه بانان این تیم 1.23 میلیون پوند و میانگین 411 هزار پوند برای هر دروازه بان، مدافعان 3.32 میلیون پوند و میانگین 368 هزار پوند، هافبک ها 3.70 میلیون پوند و میانگین 462 هزار پوند و مهاجمان 2.34 میلیون یوررو و میانگین 584 میلیون پوند تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس