کد خبر 717876
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵
قاسم الریمی

شاخه شبه جزیره عربی القاعده آمادگی خود را برای همکاری با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ با یمن و رزمندگان جنبش انصارالله اعلام کرد.

به گزارش مشرق، رهبر یکی از شاخه های القاعده در خاورمیانه، از آمادگی این گروه تروریستی را برای همکاری با ائتلاف عربی در جنگ بر ضد یمن، اعلام کرد.

«قاسم الریمی» رهبر شاخه شبه جزیره عربی القاعده، روز گذشته (شنبه) با انتشار بیانیه از آمادگی نیروهای تحت امرش برای همکاری با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به منظور مقابله با جنبش انصارالله و حوثی های یمن، خبر داد.

در این بیانیه آمده است: ما آماده همگاری با ائتلاف عربی هستیم، البته در صورتی که جنگنده های ائتلاف از پشت ما را هدف قرار ندهند و امنیت ما را تامین نمایند.

رهبر این شاخه از گروه تروریستی القاعده همچنین در بیانیه خود اظهار داشت: ما هیچ موقعیتی را برای ضربه زدن به نیروهای حوثی و جنبش انصارالله از دست نخواهیم داد و به این منظور آماده همکاری با ائتلاف هستیم.

قاسم الریمی در بخش دیگری از این بیانیه، با حمایت از «منصور عبد ربه هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن، تاکید کرد که تحت شرایط خاصی با او وارد مذاکره خواهد شد.

وی در بخش پایانی بیانیه خود با اشاره به لیستی که اخیرا مقامات آمریکایی منتشر کرده و برخی از شهروندان یمنی را به دلیل همکاری با القاعده مشمول تحریم قرار داده اند، آن را غیر معتبر و هرگونه ارتباط این افراد مذکور در لیست را با القاعده منکر شد.

شایان ذکر است، عربستان سعودی از حدود دو سال پیش، حملات گسترده ای را به یمن و با هدف بازگردان منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده سعودی، به قدرت در این کشور، آغاز کرده است و در این مدت، با همراه کردن قریب به ۳۰ کشور با خود، ائتلافی تشکیل داده است که تاکنون جنایات زیادی در یمن مرتکب شده اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری، تاکنون دسته کم ۱۲ هزار شهروند یمنی در این حملات به شهادت رسیده اند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس