کد خبر 717867
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
 منطقه دیشموک

بی‌توجهی آموزش و پرورش منطقه دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه نسبت به کمبود امکانات آموزشی تاجایی که برخی مدارس در انبار خشت و گلی علوفه دام استقرار یافته، قابل توجیه نیست.

به گزارش مشرق، منطقه دیشموک دارای وسعت گسترده‌ای است که دورترین و نزدیکترین نقطه به مرکز شهر دیشموک از نظر امکانات آموزشی و رفاهی هیچ تفاوتی ندارد.

با توجه به اینکه دیشموک دارای روستاهای زیادی است و در این میان  روستاهایی فاقد امکانات آموزشی بوده اما جای تامل است که مسئولان آموزش و پرورش دیشموک به جای مرتفع شدن مشکلات دانش‌آموزان منطقه دیشموک دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زنند.

طبق بررسی‌ها، آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اموزشی در روستاهای محروم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه بی توجه بوده زیرا در غیر این صورت تاکنون در رفع این مشکلات تدبیری اندیشیده شده بود.

در روستای سراسیاب آجم از یک انبار علوفه به جای مدرس محل فراگیری علم و دانش اشتفاده می‌شود و در روزهای زمستان هر روز را باید در خانه یکی از دانش‌آموزان درس بخوانند.

حال مدرسه‌ای که از دانش‌آموزان آن مدرسه پول برای اجاره مدرسه گرفته می‌شود و به دلیل تاریک بودن مدرسه درس خواندن در این مدرسه برای دانش‌آموزان لذت‌آور نیست.

مدرسه سرگچ که دارای بیش از ۱۵ دانش‌آموز است اما از نظر امکانات آموزشی ضعیف است و به گفته دانش‌اموزان این مدرسه در زمستان بر اثر بارش باران سقف این مدرسه چکه می‌کند.

وضعیت این مدرسه طوری است که خواندن و تدریس در این مدرسه عمق محرومیت را نشان می‌دهد و حتی از امکانات اولیه از جمله سرویس بهداشتی محروم هستند.

با وجود پیگیری‌های انجام شده موفق به مصاحبه با مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه نشدیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد دهقانی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 1
    طفلکی ها روحانی و وزرایش هم توی همچین خونه هایی زندگی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس