کد خبر 717507
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
ناو میسترال

منابع خبری از ورود ناو هواپیمابر «میسترال»‌ فرانسه به آبهای ژاپن همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه به واسطه آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی خبر دادند.

به گزاش مشرق، ناو هواپیمابر «میسترال»‌فرانسه به منظور شرکت در مانورهای نظامی اقیانوسیه و همزمان با افزایش تنش‌ها در شرق آسیا به دلیل آزمایشات موشکی کره شمالی، وارد آب‌های ژاپن شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ناو میسترال فرانسه که وارد پایگاه دریایی «ساسبو» ژاپن شده است قرار است در مانورهای نظامی ماه آینده در جزیره‌ای نزدیک گوآم حدود 2500 کیلومتری جنوب توکیو شرکت کند.

منابع خبری حدود یک ماه پیش از احتمال اعزام ناو هواپیمابر میسترال فرانسه به آبهای اقیانوسیه خبر داده بودند. دو بالگرد بریتانیایی نیز روی این ناو مستقر هستند.

مانورهای نظامی منطقه اقیانوسیه درست در زمانی قرار است برگزار شود که تنش‌ها در این منطقه به واسطه آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی و همچنین اعزام ناوهای آمریکا به شبه‌جزیره کره، افزایش یافته است اما مقامات غربی اعلام کرده‌اند که این مانورها از مدتها قبل برنامه ریزی شده بودند.

«تیری دانا» سفیر فرانسه در ژاپن در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» اعلام کرد: «ما انتظار نداریم که آغاز سفر این ناو به منطقه اقیانوسیه با یک پرتاب موشک جدید کره شمالی همزمان شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    5 0
    هلی کوپتر بره نه هواپیمابر
  • G IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    5 0
    ناو بالگردبر هست نه هواپیمابر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس