کد خبر 716062
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴
سازمان ملل

سازمان ملل متحد نسبت به حملات روز سه شنبه ترکیه به مناطق شمالی عراق ابراز نگرانی کرده و آنکارا را به محترم شمردن حاکمیت و تمامیت ارضی بغداد فرا خواند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد نسبت به حملات روز سه شنبه ترکیه به منطقه جبل سنجار در شمال عراق ابراز نگرانی کرده و آنکارا را به محترم شمردن حاکمیت عراق فرا خواند.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی خبری گفت: ما از این حادثه احساس نگرانی می کنیم. ما توجه کشورهای عضو سازمان ملل متحد به موضوعات امنیتی را درک می کنیم اما باید به آنها تعهداتشان را در چارچوب منشور این سازمان که خواستار احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست یادآوری کنیم.

وی همچنین ترکیه و عراق را به رایزنی درباره تمام موضوعات دارای اهمیت و نگرانی مشترک دعوت کرد. این مسئول سازمان ملل در عین حال به حملات ترکیه به شمال سوریه در همین چارچوب اشاره ای نکرد.

گفتنی است که بنا بر اعلام یک منبع در نیروهای پیشمرگه کرد، در حمله بامداد سه شنبه جنگنده های ترکیه به منطقه جبل سنجار واقع در شمال عراق شماری از این نیروها کشته شدند.

در همین حال وزارت امور خارجه عراق روز سه شنبه جامعه بین الملل را به اتخاذ موضع قاطعانه علیه تجاوز نظامی ترکیه به شمال عراق فرا خواند. وزارت امور خارجه عراق همچنین تاکید کرد که بغداد راهکارهای قانونی و دیپلماتیک را برای محکومیت این تجاوز دنبال خواهد کرد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز به ترکیه در مورد نقض حاکمیت این کشور و حمله به مناطق شمال عراق هشدار داد. نخست وزیر عراق روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: هیات وزیران این حمله ترکیه را که اراضی عراقی را مورد هدف قرار داد محکوم می کند.

وی همچنین افزود: دولت عراق به ترکیه درباره تکرار چنین حملاتی هشدار می دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس