کد خبر 715228
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳
عقیلی

وقتی امید برای بازگشت عقیلی به سپاهان رنگ باخت هادی عقیلی بازیکن محبوب سپاهانی‌ها بعد از ۱۶ سال حضور در دنیای حرفه‌ای فوتبال با مستطیل سبز خداحافظی می‌کند.

به گزارش مشرق، روزی که پرسپولیسی‌ها به سپهر حیدری لقب سپهر سر طلایی دادند همان روزی بود که پرسپولیس خارق العاده ترین قهرمانی‌اش را جشن گرفت. پرسپولیس در دقیقه پر حرف و حدیث 96 سپاهان بزرگ آن روزها را برد و قهرمانی را ثبت کرد که شکوهش برای قرمزها عجیب و غریب بود. آنها سپاهانی را بردند که واقعا تیم بزرگی بود.

آسمان خراش‌های خط دفاعی‌اش محسن بنگر بود و هادی عقیلی. سپاهان با این دو بازیکن و سایر ستاره‌هایش به سپاهانی بدل شده بود که همه فوتبال ایران را ناگزیر از احترام ساخته بود. بعد‎ها سپهر حیدری گفت آن سپاهان خیلی مغرور بود. او گفت: «قبل از ورود زمین در راهرو نگاهی به عقیلی کردم و به خودم گفتم ناسلامتی ما پرسپولیس هستیم، نگاه کن این‌ها چقدر مغرور هستند و چقدر فکر می‎کنند خاص هستند.» واقعا هم این چنین بود. هادی شخصیت خاصی را به سپاهان بخشیده بود. قدرت سپاهان آن روزها و رهبری به نام عقیلی با قامت سرو، موهای طلایی و صلابت نگاه که اگر کسی برای تیمش خط و نشانی می‌کشید، رگ گردنش باد می‌کرد و به او قدرت سپاهان را گوش زد می‌کرد.

از قهرمانی تا بازوبند سپاهان

هادی عقیلی بازیکنی که 25 دی ماه سال 1359 در تهران متولد شد. او که علاقه شدیدی به فوتبال داشت، خیلی زود به فوتبال حرفه‌ای معرفی شد و از سال 1379 وارد لیگ برتر شد. عقیلی پس از 3 سال توپ زدن در سایپا کرج، راه خود را پیدا و برای ارتقای سطح فوتبال خود، باشگاه سپاهان اصفهان را انتخاب کرد.

او با حضور در سپاهان پله‌های پیشرفت را بسیار سریع پیش رفت و توانست با تیم جدیدش به قهرمانی در لیگ و جام حذفی، حضور در لیگ قهرمانان آسیا و رویداد بزرگی چون جام باشگاه‌های جهان دست پیدا کند.

مدافع میانی سپاهان که پس از سال‌ها حضور در سپاهان حال به بازیکن محبوب میان هواداران این تیم تبدیل شده بود، بازوبند کاپیتانی را در نبود محرم نویدکیا به بازو می‌بست.

 عقیلی از سال 1384 نیز به تیم‌ملی دعوت شد و توانست خود را در ترکیب اصلی ببیند. عقیلی پس از 7 سال بازی برای سپاهان، العربی قطر را مقصد بعدی خود برگزید. او برای این تیم 20 بازی انجام داد تا با حضور دفاع مستحکمی چون او العربی قطر قهرمان لیگ شیخ جاسم شود. او سال بعد به تیم القطر پیوست و تنها 16 بازی انجام داد. اما با روی کارآمدن کی‌روش در تیم‌ملی، این بازیکن پس از انجام چندبازی مورد غضب این مربی پرتغالی قرار گرفت و از تیم‌ملی خط خورد. عقیلی بازهم به سپاهان بازگشت تا بازهم بتواند در این تیم به روزهای خوب خود بازگردد. او توانست خیلی زود با این تیم دوباره به قهرمانی برسد.

روزهای ابری عقیلی

اما پس از برکناری فرکی و بحث بازیکن‌سالاری در این باشگاه حالا بار دیگر شاهد اختلافی دیگر بودیم این بار اختلاف عقیلی- استیماچ، این اختلاف و بیان شدن مشکلات مالی باز هم این باشگاه را با بحرانی دیگر روبرو کرد. بحرانی که با اعتصاب بازیکنان این تیم همراه بود.

سرمربی کروات سپاهان که با محرم نویدکیا و هادی عقیلی که اسطوره‌های این تیم محسوب می‌شدند وارد جنگ شد. عقیلی در آن زمان مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: « استیماچ پس از بازی با فولاد در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر و قبل از شروع تمرین من و محرم نویدکیا کاپیتان تیم را صدا زد تا جلسه‌ای تشکیل دهد. در این جلسه استیماچ به من گفت تو آدم مثبتی هستی و از اینکه در بازی گذشته بازی‌ام نداده و حرفی نزدم تشکر کرد و گفت رفتار حرفه‌ای داشتم.

وی همچنین گفت که می‌خواهد به باشگاه برود تا در مورد پول بازیکنان با مسئولان صحبت کند و اگر باشگاه تا قبل از بازی با سایپا پول ندهد نمی‌خواهد در تمرین شرکت کند. وی تاکید کرد: من و محرم به دستیارانش کمک کنیم تا تمرین خوب برگزار شود و خودش هم به باشگاه رفت.»

اما استیماچ که روبروی دو اسطوره سپاهان قرار گرفته بود، مورد غضب هواداران این تیم قرار گرفت و از سپاهان اخراج شد. با آمدن ویسی و برگشتن محرم به سپاهان خیلی‌ها فکر می‌کردند هادی عقیلی دیگر بازیکن مغضوب این تیم هم به تمرینات سپاهان برگردد اما این کاپیتان دوم سپاهانی‌ها بازهم در تیم این مربی جایی نداشت و نامش در لیست خروجی تیم سپاهان قرار گرفت.

 عقیلی پس از این اتفاق وارد دوران سخت فوتبالی خود شد. او چند پست که در زبان لفافه بود در صفحه شخصی خود علیه ویسی منتشر کرد تا هواداران بر روی سکوها نام او را صدا کنند و علیه ویسی شعار دهند.

ویسی که از این موضوع خشمگین شده بود در مصاحبه‌ای عقیلی را بازیکنی نامید که باید در تیم پیشکسوتان بازی کند چراکه این بازیکن 38 سال دارد.

اما عمر ویسی هم با این صحبت‌ها و نتایج نوسانی در سپاهان به پایان رسید و با آمدن زلاتکو کرانچار سرمربی اسبق سپاهان که رابطه خوبی با محرم و عقیلی در زمان حضورش داشت، امید بازگشت عقیلی به سپاهان زنده شد.

اما عقیلی پس از نزدیک به یک سال و نیم دوری از سپاهان، اول اردیبهشت تصمیم خود را گرفت و با انتشار بیانیه‌ای از دنیای حرفه‌ای فوتبال خداحافظی کرد تا با گذراندن دوره‌های مربیگری به جرگه مربیان لیگ وارد شود.

این بازیکن پس از خداحافظی در مصاحبه‌ای حمله تندی به ویسی کرد و گفت: « افتخار می‌کنم زیرنظر ویسی کار نکردم»

حال باید نشست و دید در آینده نه چندان دور، عقیلی در جرگه مربیان چه روزهایی را خواهد داشت.

افتخارات عقیلی:

باشگاهی

لیگ برتر

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 89-1388 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 90-1389 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 94-1393 به همراه تیم سپاهان اصفهان

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 87-1386 به همراه تیم سپاهان اصفهان

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی 85-1384 به همراه تیم سپاهان اصفهان

قهرمانی در جام حذفی 86-1385 به همراه تیم سپاهان اصفهان

لیگ قهرمانان آسیا

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 2007 به همراه تیم سپاهان اصفهان

جام شیخ جاسم قطر

قهرمانی در جام شیخ جاسم 2011 به همراه تیم العربی قطر

ملی

قهرمانی فوتبال غرب آسیا

قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا 2008 به همراه تیم ملی فوتبال ایران

نایب قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا 2010 به همراه تیم ملی فوتبال ایران

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس