کد خبر 715102
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶
استقلال و الاهلی

دو تیم استقلال و الاهلی در شرایطی در دیدار برگشت به مصاف هم خواهند رفت که هر دو تیم نتایج قابل قبولی پس از دیدار رفت خود کسب کرده اند.

سرویس ورزش مشرق - استقلال مدعی جدی صعود از گروه A لیگ قهرمانان آسیا امروز میزبان الاهلی امارات است تا با کسب یک پیروزی دیگر راهش را برای قطعی شدن صدر نشینی هموار سازد. اما حریف آبی ها چه شرایطی دارد و مردان کارسازش کدامند ؟

استقلال در نخستین بازی گروه A برابر الاهلی ۱-۲ مغلوب شد آن هم در شرایطی که تا دقیقه ۹۰ بازی نتیجه دیدار مذکور ۱-۱ برابر بود . در نهایت هم این ماخته دیوپ سنگالی بود که در دقیقه 1+90 گل دوم خودش و میزبان را به ثمر رساند تا استقلال در گام نخست با شکست امارات را ترک کند.

8 بازی و 5 پیروزی برای الاهلی

الاهلی بعد از شکست دادن آبی ها در دیدار نخست گروه ۸ بازی دیگر انجام داده است تا دوباره به قرعه استقلال برخورد کند. این تیم متمول اماراتی هم اکنون با ۱۵ پیروزی و ۵۱ امتیاز بعد از الجزیره ۵۹ امتیازی روی پله دوم لیگ کشورش ایستاده است. شاگردان اولاریو رومانیایی بعد از اینکه با استقلال روبه رو شدند طی ۸ دیدار موفق به کسب ۵ برد و ۲ تساوی شدند و البته یک بار هم طعم شکست را چشیدند . الاهلی طی ۳ دیدار از رقابتها ی لیگ قهرمانان آسیا ۴ بازی از مسابقات لیگ امارات و یک دیدار از رقابتهای جام حذفی کشورش به میدان رفت که حاصل موفقیت این تیم در اکثر دیدارهای یاد شده بود .

فقط دو نفر

الاهلی در خط آتش خود آساموا جیان را دارد؛ مهاجمی شناخته شده و بین المللی. با این حال حریف امروز استقلال در فاز هجومی اش نه به آساموا که به دو بازیکن با خصوصیات متفاوت متکی است. شاگردان اولاریو در ۸  دیدار اخیر خود ۱۱ گل به ثمر رسانده اند در شرایطی که ۹ گل از ۱۱ گل مذکور را فقط دو بازیکن وارد دروازه رقبا کرده اند . ماخته دیوپ ۲۷ ساله و سنگالی این روزها امید اول الاهلی است. این مهاجم به تنهایی در ۸ دیدار یاد شده ۶ گل به ثمر رسانده است تا نشان دهد تا چه اندازه در برنامه های هجومی الاهلی تاثیر گذار است. دیوپ که در نیم فصل لیگ امارات از الظفرا به الاهلی آمده است این فصل ۱۹ گل زده تا سومین گلزن حال حاضر فوتبال امارات باشد. و اما دومین چهره فعال در فاز هجومی الاهلی که یک برزیلی به نام اورتون ریبیرو است که در ۸ بازی اخیر ۳ گل زده و ۳ مرتبه پاس گل داده است.

نتایج ۸ دیدار اخیر الاهلی  بعد از  دیدار  با  استقلال

لوکوموتیو ۲-۰ الاهلی (هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا)

الاهلی  ۲-۱ الجزیره (هفته بیستم لیگ امارات )

الظفرا  ۰-۲ الاهلی (هفته بیست و یکم لیگ امارات)

الاهلی ۰-۰ التعاون (هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا)

الاهلی  ۲-۰ الشباب (جام حذفی امارات)

الاهلی  ۰-۰ الوصل (هفته بیست و دوم لیگ امارات)

التعاون  ۱-۳ الاهلی (هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا)

الوحده  ۱-۲ الاهلی (هفته بیست و سوم لیگ امارات)

استقلال ۹ بازی و یک شکست

استقلال احیا شده توسط علیرضا منصوریان هر چند فصل جاری لیگ برتر ایران را خوب آغاز نکرد اما در آن پایانی قابل تقدیر داشت. آبی های تهرانی در نیم فصل دوم لیگ برتر از بهترین ها بودند.

شاگردان منصوریان بعد از قبول شکست در نخستین دیدار لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی هم بازگشتی مناسب به این بازیها داشتند. آنها بر خلاف رقیب اماراتی خود طی این مدت یک بازی بیشتر انجام داده اند و البته مانند رقیب فقط یک بار با شکست آشنا شده اند. استقلال منصوریان بر خلاف الاهلی هیچ شکست دیگری را در لیگ قهرمانان آسیا متقبل نشد. این تیم تنها شکست اخیرش در تقابل با تراکتور سازی تبریز به ثبت رسید. در استقلال امید ابراهیمی با ۴گل زده در ۹ بازی اخیر آقای گل آبی ها به حساب می آید. آن هم در شرایطی که برابر التعاون عربستان یک پاس گل عالی هم برای پادوانی ارسال کرد .

نتایج ۹ دیدار اخیر استقلال بعد از دیدار با الاهلی

استقلال  ۳-۰ التعاون عربستان (هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا )

استقلال  ۱-۱ سیاه جامگان (هفته بیست و سوم لیگ برتر )

سایپا   ۱-۲  استقلال (هفته بیست و چهارم لیگ برتر )

استقلال  ۲-۰ لوکوموتیو  ( هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا)

استقلال  ۱-۰  فولاد ( هفته بیست و پنجم لیگ برتر )

گسترش  ۱-۱  استقلال (هفته بیست و ششم لیگ برتر )

لوکوموتیو ۱-۱  استقلال (هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا )

استقلال  ۲-۱ صبا (هفته بیست و هفتم لیگ برتر )

تراکتور سازی  ۱-۰ استقلال ( هفته بیست و هشتم لیگ برتر )

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس