کد خبر 714207
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
فولکس واگن

خبرگزاری روسی اعلام کرد: دادگاه آمریکا فولکس واگن آلمان را به دلیل آلایندگی خودروهای این شرکت به پرداخت 2.8 میلیارد دلار محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، شان کاکس، قاضی دادگاه فدرال آمریکا، فولکس واگن را به دلیل آلایندگی خودروهای این شرکت به پرداخت 2.8 میلیارد دلار محکوم کرد.

فولکس واگن پیشتر متهم شده بود که در خودروهای دیزل خود نرم افزاری را نصب کرده است که این نرم افزار در زمان تست آلایندگی خودروها فعال شده و آلایندگی آنها را کاهش می دهد و پس از انجام تست مجددا غیر فعال می شود.

در روز 10 مارس محکومیت علیه فولکس واگن در دادگاهی در شهر دیترویت قطعی شد و این شرکت اعلام کرد در مجموع 600 هزار دستگاه از این خودروها در بازار آمریکا به فروش رسیده اند.

پیش بینی می شد که این شرکت در صورتی که به صورت توافقی برای پرداخت جریمه با دولت آمریکا به تفاهم نمی رسید جریمه سنگین تری علیه این شرکت توسط آمریکا وضع می شد.

در حالی فولکس واگن به پرداخت جریمه سنگین 2.8 میلیارد دلاری محکوم شده است که این شرکت تا کنون بیش از نیمی از خودروهای آلاینده تولید فولکس واگن در آمریکا را یا بازخرید کرده و یا به طور کامل تعمیر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس