روحانی مناظره زنده

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مناظرات انتخاباتی خبرها از عدم تمایل روحانی به شرکت در مناظرات حکایت دارد و سخنگوی وزارت کشور از عدم پخش زنده مناظرات خبر داده است.

 سرویس سیاست مشرق - پس از آنکه حامیان دولت به این نتیجه رسیدند که برای موفقیت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت راهی به جز حضور کاندیدای پوششی در کنار حسن روحانی ندارند و شخص رئیس‌جمهور نیز علی‌رغم میل باطنی برای تن دادن به این خواسته با تحت فشار قرار گرفتن مجبور به قبول آن شد. اخیرا شنیده‌ها از برنامه‌ریزی جدید انتخاباتی برای روحانی از سوی مشاورانش خبر می‌دهد.

مشاوران روحانی اخیرا راه‌حل دیگری به وی ارائه‌ داده‌اند که بر اساس آن، رئیس‌جمهور در زمان مناظره‌های انتخاباتی که به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش می‌شود، در بین سایر کاندیداها حاضر نشود و یا اگر قرار بر پخش مناظره‌ای باشد، به صورت زنده روی آنتن نرود.

در همین حال؛ ظهر امروز (پنج‌شنبه ۳۱ فروردین) کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با پیشنهاد صدا و سیما مبنی بر زنده بودن مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری مخالفت کرده است. رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات امروز خبر داد که مناظره‌ها بصورت ضبط شده پخش خواهد شد و تنها گفتگوی نامزدها در گفتگوی ویژه خبری زنده خواهد بود.

این در حالی است که میرباقری معاون رسانه ملی در تبیین برنامه های انتخاباتی صداو سیما، بر زنده بودن مناظرات انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده است: پخش مناظره زنده تلویزیونی فرصت مناسبی است که کاندیداها می‌توانند در زمان و هم در کاهش هزینه‌های تبلیغاتی خود از آن استفاده کنند.
 

این درحالی است که در انتخابات ۹۲، به گفته عزت الله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما، حسن روحانی از جمله موافقان برگزاری و پخش زنده مناظرات بود و از این اقدام رسانه ملی استقبال کرد و همان مناظرات هم رای روحانی را از ۳ درصد به ۵۱ درصد رساند.

اما دلیل هراس کنونی روحانی و نامزد ضربه گیر یا پوششی وی برای شرکت در مناظرات زنده تلویزیونی چیست؟

فرار از مناظره به دلیل ضعف عملکرد

یکی از دلایلی که می‌توان برای این سناریو پیش‌بینی کرد، ترس حامیان دولت از عدم توان پاسخگویی روحانی به انتقادات وارده به عملکرد چهار ساله وی و دولتش است. این پیش فرض زمانی عینیت پیدا می‌کند که شاهد حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت فعلی در بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری هستیم.

اصلاح طلبان از ترس ناتوانی روحانی در پاسخ به پرسش ها و انتقادات وارده به دولت یازدهم از جهانگیری خواستند که در رقابت‌های انتخاباتی حاضر تا به توجیه ضعف‌های روحانی و حتی رقابت با روحانی بپردازد؛ بنابراین و با توجه به ضعف روحانی در پاسخ به سؤالات، یکی از دلایل درخواست برای شرکت نکردن وی در مناظره‌ها را می‌توان ضعف او درنظر گرفت.

حضور نیافتن در مناظرات و مطرح شدن جهانگیری

از دیگر سناریوهای قابل حدس برای شرکت نکردن روحانی در مناظرات را می‌توان به عبور از وی توسط اطرافیانش عنوان کرد. پیش از این تعدادی از حامیان روحانی در انتخابات ۹۲ و از شخصیت های برجسته اصلاح‌طلب اعلام کرده بودند که با توجه به عملکرد روحانی و جهانگیری در مناظرات انتخاباتی،‌ تصمیم می‌گیرند کدام یک از این دو به عنوان کاندیدای اصلی تا آخر در صحنه بماند و کدام یک به نفع دیگری انصراف دهد.

باتوجه به این که اصلاح طلبان از ابتدای روی کار آمدن حسن روحانی در سال ۹۲ او را "رحم اجاره‌ای" می دانستند و هیچ‌گاه روحانی را به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب قبول نکردند و همچنین در طرف مقابل او شخصی چون اسحاق جهانگیری قرار دارد که هم به عنوان اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و هم از بسیاری از انتقادات وارده به عملکرد و رفتار روحانی مبرا است، پس می‌توان احتمال کنار گذاشتن روحانی از گردونه رقابت ها را با توجه به حضور جهانگیری در مناظره‌های انتخاباتی قوی دانست.

رویکرد یک‌جانبه گرایانه روحانی

دلیل دیگری که می‌توان از سوی حامیان این پیشنهاد در نظر گرفت بر می گردد به رویکرد روحانی و دولت او در پاسخ به سوالات و انتقادات؛ در واقع یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها از نحوه مواجهه روحانی با انتقادات را می‌توان به درخواست وی برای سخنرانی به جای مباحثه عنوان کرد.

این رویکرد که از همان ابتدای دولت، با انتخاب گزینشی مجریان تلویزیونی برنامه های زنده روحانی آشکار شده بود بعدها در رفتار  سایر دولتی‌ها نیز دیده شد و طی سال‌های گذشته از عمر دولت تدبیر و امید،‌ کمتر مناظره ای را می‌توان میان وزرای دولت و اعضای کابینه با منتقدان شاهد بود. به طوریکه این احساس در بین مردم بوجود آمد که دولتی‌ها به دلیل ضعف عملکردی، مواجهه "مونولوگ" را به "دیالوگ" ترجیح می‌دهند و همواره در جایگاه متکلم وحده قرار می‌گیرند که آخرین مصداق آن، حضور انفرادی صالحی در برنامه نگاه یک بود.

اخیرا نیز این گزاره توسط برخی از اعضای دولت آشکارتر شد به نحوی که محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در سخنانی به انتقاد از برنامه های مناظره ای تلویزیون پرداخت. وی با بیان اینکه «مناظره‌های ساختگی صداوسیما را قبول نداریم» گفت: «آن‌کسانی که خودشان برنامه ندارند و نمی‌توانند به مردم بگویند چگونه قصد دارند کشور را اداره کنند با تخریب رقیب می‌خواهند جا برای خود باز کنند.»

علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد نیز که به دلایلی مشخصی از سمت خود برکنار شد و اکنون ریاست ستاد انتخاباتی روحانی را برعهده دارد نیز از دیگر افرادی بود که با فرار به جلو سعی در حمله به صداوسیما جهت زمینه سازی برای عدم حضور روحانی در مناظرات را داشت. وی گفت: « هرگاه مردم احساس کرده‌اند صدا و سیما قصد تخریب و زمین زدن کاندیدایی را دارد کاملا عکس آن عمل کرده‌اند ، لذا از بابت تخریب‌های این رسانه نگرانی نداریم.»

اما آنچه مشخص است، در خواست مردم از روحانی برای حضور در مناظرات زنده انتخاباتی و پاسخ به انتقادها از عملکرد دولت یازدهم و همچنین ارائه برنامه‌های مشخص وی برای اداره کشور در ۴ سال آینده هستند. در واقع مناظرات تنها جایی است که روحانی می‌تواند اگر حرفی برای گفتن و دستاوردی برا دفاع دارد در معرض عموم مردم بگذارد و سایر کاندیداها که هرکدام کارشناس هستند به تجزیه و تحلیل و بررسی صحت و سقم گفتار وی بپردازند.

حال باید دید آیا روحانی شهامت دارد در مناظره‌های زنده تلویزیونی از عملکرد چهارساله خود حمایت و برای جلب نظر مردم برای کسب رأی در انتخابات آینده استفاده کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 204
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 82
  • پیمان IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    باور کن مشرق این همه تهمت زدن گناه بزرگیه.خجالت داره.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      238 6
      زنده باید پخش شود تا دزدان و دروغگویان پته شان روی اب بریزد
    • محسن تهران IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      154 6
      از قدیم گفتند : جیب خالی ، پوز عالی ! ! و در مناظرات و در پیشگاه ملت مشخص خواهد شد که چه عملکردی دولت در این جهار سال داشته است .
    • غدیری IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      مشرق به چه کسی تهمت زده؟ فقط میگوید: مناظره انتخاباتی بهتر است برگزار شود. همه ی مردم هم خواستارند تا روحانی در مناظره، جوابگوی عملکرد چهارساله ی خود باشد.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      92 8
      تهمت ؟ یعنی شما اگر خود شیطان هم بیاید بگوید من شیطانم و ثابت هم بکند میگوئید الکی میگه
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      86 53
      شما اصلاح طلب ها واقعا مشتی کم عقل هستین به خدا اگر به نفعت ون نباشه خدا رو هم انکار میکنید شما واقعا خجالت نمی کشید آن قدر ساده لوحانه بدون فکر حرفرو می زنید
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      68 21
      تهمت کدام است؟ تازه خوب هم هست چون خاتمی در سال 80 حتی حاضر به مناظره ضیط شده هم نشد.
    • ناشناس IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      87 2
      شماها خجالت بکشید که مردمو مسخره کردید با این قضیه مناظره ضبط شده کوفتی !!
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      58 6
      بروبابا حالت خوش نیس انگار اصلا نفهمیدی تهمت چیه
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      34 57
      عجیبه در جلسه ای که نمایندگان وزارت کشور , صدا و سیما , شورای نگهبان , مجلس شورای اسلامی و شخص دادستان کل کشور حضور داشتند به راحتی فقط دولت رو متهم میکنند
    • علیا IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      15 11
      منم همیشه بهش همین رو میگم اما دقیقا همین نظرات من رو همیشه حذف کرده یا فقط قسمتایی که به نفعش بوده رو پخش کرده. خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه.
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      48 10
      برو بابا چه تهمتی توهم داری داداش؟
    • رضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 5
      من نمیدانم چرا مخالف حذف شدن مناظره ها هستید این به ضرر روحانی خواهد بود چون ایشان در این بخش تبحر دارن فکر می کنم رسانه ملی به نفع قالیباف عمل می کنه با این حرکتش
    • هادی بالام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      8 4
      تهمت رو روحانی چهار سال به منتقدان زد و گفت بزدل سیاسی!! حالا مشخص شد که بزدل کیه
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 8
      زنده یا مرده این کشور هیچ وقت پیشرفت نمیکنه ... هیچ وقت.
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      8 30
      حساااااااااااااااااااااابی داری میکوبی مشرق،خیلی بدم اومده ازت
    • ناشناس IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      22 0
      حالا اگر دولت احمدی نژاد در سال 88 همچنین کاری کرده بود اصلاح طلبان چه قشقرقی که به راه نمی انداختند !
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      18 0
      زندگي هشتاد ميليون نفر در گرو اين انتخابات هست شفاف سازي بايد صورت بگيره تا مردم با چشم باز انتخاب كنند  تمامي نامزدهاي انتخابات بايد شهامت اين رو داشته باشن كه در مقابل دوربين ها از عملكردشون به صورت زنده دفاع كنند يا برنامه هاشون براي آينده رو بيان كنند چون ميزان راي ملت است
  • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    مناظرات باید زنده برگذار شود این یک نامردی تمام به نفع حسن روحانی است بایددددددد اعتراض کرد همه کاندیداها باید اعتراض کنند کسی صدای ملت را می شوند؟
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      76 10
      از صدا و سیما واقعا" متأسفیم رئیس رسانه ملی در اولین دیدار با روحانی اینهمه مرعوب شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه یک بار دیگر دیدار کند ، احتمالا" انتخابات لغو خواهد شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مایه ی شرمساری و آبرو ریزی است همه ی نامزدها باید اعتراض کنند
    • NL ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      34 92
      تصمیم از جایی بالاتر آمده برای روحانی نیز بهتر است که مناظره زنده برگزار شود زیرا مثل موسوی نیست که جواب احمدی نژاد را ندهد اگر احمدی نژاد و روحانی مناظره کنند پیروز آن صد در صد حسن روحانی است.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      27 43
      روحانی زودتر از بقیه کاندیدا ها اعتراض کرد، باید دید بقیه هم مخالفت میکنن!! اگه سکوت کنن یعنی موافق زنده نبودن مناظرات هستن
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      9 1
      بله دیگه جناب روحانی استاد هست در امر کی بود کی بود من نبودم
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      8 1
      آخه روحانی کجا اعتراض کرده اصلا نگفته مناظرات زنده فرموده اند آزادترین شیوه رسما هم تهدید کرده اگر نقد کنید ما به دروغ میگیریم
  • زی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    امسال مناظرات دیدنی خواهد شد ، اما برای داغ تر شدن و پرمغز شدن باید آقایان روحانی، رئیسی و احمدی نژاد هرسه حضور داشته باشند . ...بقیه افراد هم بیایند ، (اینا میشن ضربه گیر)
    • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      59 0
      مناظره ضبط شده از برنامه آموزش گلدوزی هم بیننده ش کمتره .
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    38 22
    من هنوز نمیدونم خواست کی بوده. چون اون طرف مقابلم همچین اهل آزادی بیان نیست :/ پس ژست روشنفکرمآبانه نگیرید. اما اگه واقعا کسی در اجرای *زنده* مناظرات صداقت داره باید یک جو شهامت داشته باشه و بیانیه بده که یا در مناظرات شرکت نمیکنم یا باید زنده برگزار بشه؛ تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. زمان همه چیز رو معلوم میکنه عجله نکنید ......................... اگه بفهمم که این خواست روحانی بوده حتما بهش رای نمیدم. ما آزاده ایم. مثل شما تعصب کور نداریم. حامی کسی لابشرط نیستیم. بشرط شیء و بشرط لا حمایت میکنیم........................... حالا اگه ارزنی شرافت داری چاپ کن. زت زیات به عبارتی مهرتان مانا، لطفتان پاینده.
    • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      4 1
      اتفاقا اصلاح طلبا تعصب کور دارن ما همیشه گفتیم که با کسی برای ابد عقد اخوت نبستیم هر کسی در خط ولایت نباشه از چشممون میفته مثل احمدی نژاد
    • ن IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      0 0
      وقتی اسم ها رو گروگان نگه داشتند تا کسی اعتراض نکنه شما چی میگی ؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      2 0
      آره والا تنها کسی که هنوز غشش مشخص نشده شیخ راست گفتاااار!!! هست آزادگیتون رو هم دیدیم که میدونیم
    • ناشناس IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      6 2
      دکتر گاوچرون هم برو دکتر وهم برو گاوتو بچرون، سایر نامزدها هم با ضبط شدن مناظرات مخالفت کردند ، تعصب کور هم امثال تو دارند و این مساله بارها اثبات شده است.
  • ملت IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    50 29
    احمدی نژاد ضربه فنی میکنه بی تدبیری و نا امیدی رو در اوردگاه مناظرات جلو چشم 80میلیون تماشاگر
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      21 8
      احمدی نژاد به دلیل دوپینگ و اضافه وزن از دور خارج شد ! خ خ خ خ
    • شهنام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      1 5
      بله اون دیگه فقط میتونه رییس جمهور کشور پسر عمو ها بشه
  • مجید IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    65 19
    روحانی با همین مناظره ها رقبا را کنار زد و رییس جمهور شد
    • رضا IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      2 0
      احسنت به دقت نظر تون.
  • اصغر IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    51 15
    ترس ترس ترس ترسیدندآقا ترسیدنداگراین مصوبه باطل شودوقراربراین گرددکه مناظرات زنده پخش شودروحانی اولین شخصی خواهدبودکه انصراف می دهدقوه قضاییه مجلس وتشکلها واحزاب ومهمترازهمه دیوان عدالت اداری بایدبه این قضیه ورودکند
  • سلام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    45 53
    مشرق جان از این همه دروغ و افترا خسته نشدید.؟قیامتی هم وجود دارد.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      20 10
      نه که سایت های اصلاح طلب افتراه نمیزنن
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      25 0
      بله قیامت برای شما هم هست
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      16 13
      هیچ کس از کاری که دوست دارد خسته نمیشود . مشرق هم دروغ را دوست دارد .
  • Mahdi IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    43 53
    ببین چقدر از پیروزی روحانی تو انتخابات میترسن که از الآن شروع کردن ضد روحانی حرف زدن کل سایت شده ضد روحانی یکباره اسم سایت رو هم بگذارید آنتی روحانی
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    32 15
    اگر احمدی نژاد نبود روحانی از مناظره نمیترسید فقط حسن ازمحمود حساب میبرد و لا غیر مثل .... ازش میترسد محمودهم چون حسن جواب نداد بهش فقط کاندید شده تا درمناظره ها حال حسن رابگیرد اخرهم انصراف بدهد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    24 37
    نگارنده محترم خیلی از کارشناسان اقتصادی بعد از دوران طلایی آقای احمدی نژاد عنوان نمودند که خسارات سیاست های اقتصادی دولت خدمتگذار !!! آقای احمدی نژاد از جنگ هشت ساله بیشتر بوده است و همه متفق القول اعلام میداشتند که دولت بعدی مشکلات عدیده ای خواهد داشت . در کشورهای توسعه یافته بازه زمانی اصلاح اقتصادی در شرایط عادی و سلامت مسئولین وقت ، ده سال زمان میبرد ( برزیل ، کره ، ترکیه ، اندونزی و .... ) لذا این مسائل فقط و فقط سیاسی می باشد . آقای روحانی با توجه به لطمه ایی که به صنعت خورده بود ( بسته شدن بیش از 3000 واحد تولیدی در زمان دولت خادم ملت ) عملکردخوبی داشته و شما نمی توانید با دورغ کاری از پیش ببرید .
    • محمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      3 1
      برو ... حسن رو جمع کن بعد بیا حرف بزن
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    36 0
    سلام علی من التبع الهدی . بی صبرانه منتظر برنامه زنده مناظره هستیم تا که سیه روی شود هرکه در او غش باشد
  • مجید IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    23 42
    چه با مناظره و چه بی مناظره روحانی رییس جمهور میشه یه ماه دیگه میبینین و رو سیاهی به زغال میمونه دلیل هم دارم هیچ کس رییسی رو به روحانی ترجیح نمیده جز همون تعداد قلیل 4000000 میلیونی که همیشه منتظرا کسای دیگه بگن به کی رای بدن
  • عباس IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    27 8
    مشرق گناهش چیه؟ اینکه فقط داره خبر میده.اگه مناظرات تلوزیون زنده چون گذشته نباشه دیگه باید فاتحه صداو سیما رو خوند
  • محسن IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    34 10
    احمدی نژاد میزنه پرپرش میکنه
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      8 16
      احمدیتون خودش پرپر شد . خ خ خ خ
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      7 19
      احمدی نژاد ملتو پرپر کرد اون هشت سال دلار هزاری شد .... برنج از بیست تومن شد .... و ...
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    42 15
    روحانی ترسو!!!!مناظرات باید زنده برگزار بشه همه باید اعتراض گمیک
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    32 3
    باید مناظره ها زنده برگزار بشه و روحانی در پیشگاه مردم توضیح بدهد در این چهار سال چه گلی به سر این ملت زده و اینده چ کار می خواهد انجام بده
  • ناشناس IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    37 7
    علت ترس از مناظره وجود احمدی نژاد هست
    • DK ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      0 0
      اول ببین این خادم ملت تون تاییدمی شه بعد بریم سروقت مناظره .
  • حسین IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    31 3
    بعد میگن دمکراسی وجود داره دیکتاوریه به مولا
  • حمید IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    14 9
    عزیزم واقعا نمی دونی ترکیب کمیسیون انتخابات به چه صورته یا خودتو زدی به اون راه؟ واقعا نمی دونی از ۵ نفر ۲ نفر نماینده دولتن و ۳ نفر از بخش های دیگه هستن؟!؟!؟!؟
  • بازنشسته IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    30 6
    بیاد چی بگه مردم را به خاک سیاه نشانده بجز اطرافییانش مسولی که خودش زنده ازطریق صدا سیما گفت من صد روزه اقتصاد را. رونق میدهم وبعد حاشا کرد بیاد چی بگه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    39 2
    خخخخ ادم بذدل از مناظره زنده میترسه
  • محمد حسن IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    6 0
    چرا مناظره ها بطور زنده پخش نشه این چه مسخره بازی بگذارید بطور مستقیم مردم کاندیای خودشونو انتخاب کنند اقای روحانی بهترین تبلیغ شما کارنامه عملی شماست از چه می ترسید و اگر می ترسید بخاطر اینکه خودتون توی اون مصاحبه اخیر بعد از چهارسال زیر حرف خودت می زنی و میگوی که من کی گفتم 100 روزه مشکلات را حل می کنم وبعد در اون مصاحبه خطاب کردی این بی عقلی پس شما خودت خودت بی عقل خطاب کردی اقای روحانی شما به خانواده شهدا سر می زنید ولی برعکس مسیر شهدا حرکت می کنی شما دم از رهبری می زنی ولی بر خلاف رهبری عمل میکنی
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    30 4
    چون حرفی برا گفتن نداره
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    39 7
    مناظره فقط زنده، روحانی از مناظرات فرارر کرد.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    35 2
    اگر کسی ریگی به کفشش نباشه از مناظره زنده نمیترسه
  • روح الله ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    10 30
    مشرق نیوز آشغال به زباله دان تاریخ پیوسته
  • علی IT ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    24 1
    واقعا اگر مناظره ها در دولتی که به نام آزادی بیان سرکار اومده زنده نباشه ... ظلم بزرگی شده....خیلی استبداد بالایی می خواد که خودت با مناظره ها انتخاب بشی بعد از چهار سال ضبط شده پخشش کنی ..... چه کسی باور می کنه
  • عبدالله IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    25 8
    به نظر بنده برنامه قالیباف باید کاملتر وچون ایشان حراف نیسیت مرد عمل با مدیریت بسیار قوی خواهشمندم مناظرها را جدی بگیریدبعداا تصمیم بگیرید
  • کوثر IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    23 8
    همه پیام این خبر رو گرفتیم: ترس روحانی و دولت از مواجهه شدن با حقایق نامیمون کارنامه خودش
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    15 6
    باید بقیه کاندیدا اعتراض کنند یا کلا به دلیل پخش نشدن زنده مناظرات همه کاندیدا انصراف دهند.
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    30 8
    صدا و سیما شده الت دست روحانی
  • هادی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    17 16
    مصادره بمطلوب که میگوینددرست همیجاست ! چرروحانی ازمناظره مستقیم میترسد ؟؟!! یعنی ترس رییس جمهور ازمناظره را یقینی گرفت وحالا دنبال چرایی ان است !!!تف برمرام ومسلکتان که حتی بویی ازاخلاق وانصاف ندارد .اقایان عالم الغیب ! ازکجا فهمیدید که روحانی از...میترسد ؟دست پیش میزنیدکه پس نخورید ؟احمدی نژاد بستان نیست ؟شماها امتحان تان رادادید.البته میدانم که پخش نمیکنید ازبس که شجاع اید ........!
  • حسینم IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    49 9
    4 سال کم نبود دیگر نیاز به روحانی نداریم بگذارید جوان ترها بیایند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    8 4
    به درک ...
  • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    10 28
    این کمیسیون پنج عضو داره. فقط دوتاش عضو دولت هستند
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      5 0
      وقتی رئیس کمیسون وزیر کشور باشه دیگه یعنی اون کمیسون در اختیار دولته
  • ناشناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    22 1
    معنی این تیتر آن است که نخواهید گذاشت مناظر بصورت زنده پخش شود
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 7
    دولت کلا هیچ باید از مناظرات بترسد،،،،،عسکری و روحانی ائتلافی جهانی
  • حجتی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    12 9
    وای بر دروغگویان در ترکیب شورای نظارت که حداکثر نماینده دولت در مقابل مخالفان قسم خورده دولت شامل صدا وسیما ودادستان نماینده افراطی مجلس وشورای نگهبان رایی ندارد که این تصمیم منتسب به دولت باشد وکوتوله های سیاسی نیز از همین الان مبارز طلبی کنند
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    37 1
    باید همه کاندیدا بگویند ما فقط در مناظره زنده شرکت می کنیم.
  • علي IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    28 0
    مناظرات زنده نباشد بي مفهومه
  • شیدا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    22 2
    به شعور ملت تواین چند سال اخیر تاحالا اینقدر واضح توهین نشده بود.... ...من کلا دیگه حرفی ندارم فقط سکوت میکنم هخخخخ
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    43 8
    جناب روحانی انسان ضعیفی هست ضعیف و ... مشرق سانسور نکن
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    20 1
    بیم آن می‌رود مردم نتوانند نقدهای اساسی ما به وضع موجود را بدون سانسور ببینند. این است دیکتاتوری اصلاحات و اعتدالیون
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    21 0
    باید بقیه کاندیدا اعتراض کنند وگرنه اینطوری سانسور می کنند.
  • کوروش IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    28 4
    آقای روحانی اگر مرد هستید در مناظرات زنده تلویزیونی حاضر شوید ...
  • علی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    17 3
    آقایان محترم والا بلا ما که توی جامعه هستیم میدونیم و میبینیم این دولت فعلی حسن روحانی والله رای نمیاره ، از بس گرونی و بیکاری زیاد شده ، اگر یادتون باشه دوره اول هم حسن روحانی ناپلیونی رای آورد . از ما گفتن .
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      1 7
      جناب لابد احدمی نژاد خوب بود؟؟؟ که
  • رحیمی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    8 18
    این مزدوری که این مطلب را نوشته مگر از دل ادم ها خبر دار.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    30 6
    من هم جای روحانی بودم از مناظره زنده میترسیدم
  • سید IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    24 3
    دیگه نمیتونه فحش بده و بگه تقصیر دولت قبله . مرده شور صدا و سیما رو ببره اگر بخواد تن به این ذلت بده
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    29 3
    فرار از مناظره، دقیقا همون کاری که خاتمی سال 80 کرد و رای آورد دیکتاتوری ودروغ در این جریانات موج میزند.
  • حسین PL ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    20 0
    این کار انقدر ضایع و ناشیانه هست که من باورم نمیشه. اگر قبول نکرد باید بطور زنده بدون ایشان برگزار بشه وقتی مسائل مطرح بشه اون وقت مجبور میشه حاضر بشه
  • علی مظفر IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    13 0
    سوال : به نظر شما رییس جمهور محترم از بین پاسخگویی به اتهام ترس و افشای ناتوانی ها و یا سکوت جهت مکتوم ماندن آنها با هدف تلاش برای حضور مجدد در پاستور کدام را انتخاب می کند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    16 3
    حقوقدانی که از مناظرات مستقیم ترسید و گریخت... سرهنگ که نه حقوقدان هم نبود ههههههه
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    25 3
    این جمله از کیست؟ "عده ای بزدل سیاسی اند" بنظرتون امروز این جمله برزازنده کیست؟
  • محمد بندری DE ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    6 6
    به ما ربط ندارد من جز 50درصدی رای ندهنده ام خخخخخخخخ با این تیتر ها جو گیر نمیسویم
  • علیرضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    6 18
    کمیسیونی که تصمیم گرفته است تا امسال مناظره رودر رو نباشد از 5 نفر عضور تشکیل شده است که دو نفرشان وابسته بدولت هستند وسه نفر دیگر از جناح مقابل دولت هستند و علت این امر حضور آقای جهانگیری واعلام بیان ناگفته ها در مناظرات است واین دلیل ترس جناح مخالف آقای روحانی است " از خدابترسید واینقدر دروغ نگوئید و حقایق را وارنه جلوه ندهید"
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    14 10
    اقا رئیس جمهور هم اعتراض کرد
    • حسین IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      12 3
      اعتراض نمایشیه
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    10 18
    دروغ که حناق نیست 4 تاشم مشرق بگه !
    • ناشناس IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 0
      دروغگو خودتی، مشرق چه دروغی گفته؟!!!!!!!!!!!!!!
  • ددی SE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    21 5
    روشن شدن حقایق 4 سال گذشته خوشایند دولت نیست و باعث ریزش شدید آرا دولت است لذا دولت با آن شدیدا مخالف است
    • برادر IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      0 5
      اشتباه مثنت دادم! حلالم کنید!!!!!!!!
  • بهمن IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    12 13
    خخخ داداش مشرق بازم خراب كردي..روحاني شركت ميكنه تو مناظرات زنده..اب رو بريز اونجا كه ميسوزه
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    31 7
    مناظره زنده نمیام علی برکت الله
    • AE ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      12 1
      با حال بود.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    13 13
    کمتر جوک بگید ، درخواست روحانی از کمیسیون تبلیغات: در مصوبه خود تجدید نظر کنید
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    15 27
    ناف مشرقی ها رو با دروغ بریدن !
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    12 15
    کل وجود شماها رو دروغ گرفته !
  • محسن IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    27 3
    دیکتاتوری تا چه حد؟ بعد میگن چرا مردم رای نمیدن
  • حسین IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    14 13
    مشرق دونبال چی هستی؟انشالله یکماهه دیگه حالتو میپرسم!!؟
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      3 0
      خخخخخخخخخ برو
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    11 18
    رییس جمهور هم خواهان برگزاری زنده مناظرات شدند .اما این وسط روی دیگر بعضی سایتها رو میشه دید که برای قدرت دست به چه کارها که نمیزنند .مشرق از تو بیشتر انتظار میرفت اما تو این ایام انتخابات بعد زدی جاده خاکی .اگر میخواین رقابت کنین اخلاق رو زیر پا نذارید.البته دوستان مشرق خون نظر دیگری دارند .باشد ما دیگر اینجا نمی اییم.کلا انگار ما بازیچه قدرت طلبان شدیم.
    • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      9 3
      چقدر ساده لوحید شماها خخخخخ درخواست مناظره زنده !!!!! واقعا باور میکنید این اراجیفو ؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    12 1
    بیاد بیاد و جواب بده اگه واقعا....
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    19 27
    مشرق از شروع دولت 11 هرچی دلت خواسته بار دولت روحانی کرده. مشرق جان نمیدونی بدون. روحانی کشوری رو تحول گرفت که دولت مطبوع شما ان را ویران کرده بود.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    24 7
    روحانی اگر صادقانه رفتار کرده باشد نباید از مناظره های زنده وحشت داشته باشد.
  • سعید IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    20 9
    این که ترس نداره . بیا و بگو نتونستم به قولهایی که دادم عمل کنم و گرنه این مردم تو این کشور زندگی کردند و از همه چیز به خوبی آگاهی دارن . به نظر من اگه مناظره هم برگزار نشه بازهم مردم بهترین تصمیم رو میگیرند چون میدونند کی کار کرده کی نکرده .
    • مسعود IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      0 6
      سعیدجان داداش جناب رییس جمهور دوست داشتنی وهشت ساله که اعلام کرده موافق مناظره زنده تلویزیونی هست جوگیرنشید ومودب باشید عصبانیت مشکلی ازشماها حل نمی کنه
    • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      6 0
      مسعود اخوی! مطمئن باش رئیس جمهور چهار ساله نامحبوبت! که تو روز روشن میزنه زیر حرف مستندش برای منجی نشان دادن خودش از این خودزنی ها هم می کنه.
  • آزاد ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    25 25
    آخه چرا دروغ میگی،روحانی موافق زنده نبودن مناظره ها نیست خداییش خجالت نمیکشید اسم خودتان را گذاشتید مسلمان،مرگبر دیکتاتور،مرگبر بر مشرق و دلواپسان فاسد دزد،اختلاس گران بی شرف ... ،...، اگه یه ذره انسان بودین این مطالب کثیفتر از خودتان را منتشر نمیکردین ...
    • محمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      9 3
      ادب تربیت مثل همونایی که ازشون جیره میگیری هر چه دلت میخواد توهین کن و پاچه بگیر
    • امیر IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 0
      دقیقا ادبیات روحانی و دولتش رو میتونید تو نظر این فرد مشاهیده کنید - تاسف برای تو و تاسف برای دولت سیاسی کار مخفی کار - دیکتاتور کسی هست که جرات مناظره زنده رو نداره و با یار کمکی وارد انتخابات میشه این قدر مرد نیست که از عملکردش خودش به تنهایی دفاع کنه
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 0
      کاری به راست و دروغش ندارم ولی تمام این اوصافی رو که به کار بردی شامل حال دولت فعلی هم میشه
    • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      12 1
      آره تو که راست میگی ولی بچه بدون تنها کسی که از مناظره زنده ضرر میکنه روحانیه . وزارت کشور هم زیر نظر کیه ؟ دولت . پس قضیه تمومه . یه بچه 5 ساله هم میفهمه .
  • ایران 96 IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    42 12
    روحانی: مناظره زنده پخش نمیشه ......علی برکت الله
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 0
      علی برکت الله خخخخخ
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 0
      . . . و لایسخر قوم من قوم . . .
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    2 0
    هر کس از پخش زنده بترسد بیعید است مردم به او رای بدهند
  • حسین IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    8 1
    عاقلان دانند خخخخ
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    9 4
    از محمود میترسه
  • محمود IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 1
    این هم پاسخ اتهام زنی شما : آقای روحانی : (درخصوص عدم پخش مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری) حامی آزادترین شیوه در مناظرات هستیم که مردم بهتر انتخاب کنند.رئیس‌جمهور اظهار امیدوای کرده، ستاد تبلیغات انتخابات تجربه‌ها را باز مرور کنند.رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ نقد خوب است اما دروغ گناه بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایران است.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 1
    داداش چی میزنی ناخالصی داره...روحانی اعتراض کرده به عدم زنده بودن
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    8 18
    داداش چی میزنی ناخالصی داره...روحانی اعتراض کرده به عدم زنده بودن
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      2 0
      اون که بعله حرفهای ایشان حجت است
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    الان واقعا فکر میکنید اگه زنده باشه چیزی عوض میشه !! وقتی همه باهم سر یه سفره نشستن باهم همکاری داشتن از خیانت های هم باخبرن و حتی یه نفر نیست از خودش مطمئن باشه ، پس هیچکدوم علیه هم حرف نمیزنن چون بزنن میخورن و در نتیجه هیچ حرفی نمیزنن
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    آقای روحانی شما گفتید تحریمها بالمره لغو میشود، اما چند وقت پیش در مشهد گفتید ما کی گفتیم تحریمها لغو میشود. پس حرفتان غیر قابل قبول است. همان طور که در مناظرات 92 یک بار مناظره بین 8 کاندیدا برگزار شد، یکبار دیگه دیگه می خواستن برگزار کنن و تنها مخالف شما بودید که باعث لغو مناظره شد.
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    مشرق روحاني هم كه مخالف لغو مناظره زنده هست . اين خبر را عصر ايران زده . عجب .......... هستي.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    وقتی حسن از یک مناظره می ترسه می خواهید از امریکا نترسه ؟ علی برکت الله .
  • شیعه IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    واقعا مردم رو به سخره گرفتند ، باید مردم اعتراض کنند و دست به راهپیمایی بزنند ، اینجوری نمیشه دست رو دست گذاشت یک بار نشد من پیام بدم ، پیامم اینجا پخش شه ...
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    مناظره زنده پخش میشه. روحانی بی شخصیت نیست برای قدرت سرمایه های کشور را بر باد بدهد. کسی که خوابه میشه بیدار کرد ولی.... بیدار شو مشرق بیدارشو.
  • 56 IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    آقای مشرق آقای خبرنگار اول پیگیری کن و ببین لغو مناظرات زنده با رأی چه کسانی بوده بعد دولت را تخریب کن!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    2 0
    ما با مناظره زنده مشکلی نداریم، من باشم، آقای جهانگیری باشد، تا صبح مناظره کنیم! #ترسو #مناظره_ضبطی
  • محمد IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    به نظر بنده یکی از مشاوران اردوغان آمده پیش حسن جان
  • حسام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    فاجعه اس این کشور
  • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 1
    آيا ميدونيد قيامتي هست اين همه تهمت وافترا واي به حالتون
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    آقای روحانی بیخود دست و پا نزن به فکر بازنشستگیت باشه
  • DE ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 1
    مشرق !! ، این صدا و سیما است٫ که نمیخواهد مناظره ها را زنده پخش کند و روحانی مخالف است. چرا برعکس نوشتی.
  • محمد US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 1
    أعضاء كميسيون تبليغات رئيس صداوسيما دادستان كل كشور رئيس شوراى نظارت اژه اى وزير كشور دبير هيئت اجرايى انتخابات دونفر وابسته دولت هستند چطور دولت ميتونه جلوى اين كار رو بگيره
  • نوای اصلاحات IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 1
    مشرق آدرس غلط نده اتفاقاً روحانی موافق پخش زنده مناظره است. همین مناظره ها در سال 92 بود که روحانی را به ریاست جمهوری رساند
  • ناشناس IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 1
    دکتر روحانی خودش صراحتا مناظره ضبط شده را رد کرده و گفته که مناظره باید زنده پخش بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کیا IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    مشرق ظاهرآ یک نوع مزدوری برای حسن کلید می کنی با این عکس و اندازه و در صدر قراردادن و................................................................
  • جهانبخش رضایی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    5 0
    باسلام مناظره ها باید زنده ٬ بارعایت اخلاق اسلامی وبا بیان حقایق وبدون تهمت ودروغ وتخریب یکدیگر وبابیان توانایی ها ی مدیریتی وبرنامه های مدون وامکان پذیرودرراستای اقتدارنظام وحل مشکلات همه جانبه بویژه اقتصادی ومشارکت حدکثری وشناخت درست مردم انجام بگیره.باتشکر جهانبخش رضایی از اردبیل
  • مناظره زنده حق مسلم ماست IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    دولت روحانی میخواد مناظره ها رو سانسور کنه بعد پخش کنه هیات من الذله مردم مناظره زنده میخوان
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    روحانی حرفی برای گفتن نداره. 4 سال فقط از تریبون یک طرفه به مخالفا توهین کرده، حالا بره مناظره چی میخواد بگه؟؟
  • رضا سکوت IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    9 1
    آقا بالاغیرتا با شیب ملایم توی مناظره شرکت کن ... نترس اینا همه آلزایمر دارن خودت گفتی..
  • CA ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 12
    بدون شک کسی از شما مفت خورهای دزد بیت المال نمی ترسه
  • مهران IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    12 6
    ترس در وجود رئیس جمهور نهادینه است و پرتاب ماهواره به فضا هم از ترس کدخدا متوقف کرده است .
  • علی US ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    7 18
    خبر گزاری نیست مشرق بنگا لجن پراکنیه
    • علی SG ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      1 2
      مشرق من که از تهران مسیج دادم چرا زد امریکا:))))
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    5 13
    تشکر از شورای نگهبان که این احمدی نژاد رو گذاشت کنار
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 8
    خود روحانی اعتراض کرده. ضمنا مگه صدا و سیما زیر نظر دولته؟
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 2
      اونجایی که تصمیم گرفتن وزارت کشور بوده
  • سیدمهدی موسوی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    25 4
    یاد فیلم محمدرسول الله ( فرستاده ) افتادم اونجا که پسر عتبه به ابوسفیان گفت : محمد با سپاهیانش در سر راه کنار چاه های بدر منتظر ما هستند و ابوسفیان با ترس گفت مسیر راه کاروان رو عوض می کنیم و از کنار چاه های بدر نمی رویم پسر عتبه گفت : شرافتت کجاست یعنی ازمحمد می ترسی ؟ ابوسفیان با لحن خاصی گفت : شرافت من بر پشت شترانم ( کاروان تجاری ) است ! حالا شرافت این دولت واداده و ترسو پشت تبلیغات یکطرفه و مونولوگ است اصلاحات یعنی بزدل بودن و بی حیا بودن
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    13 0
    مشرق ، تو میگی روحانی از مناظره زنده میترسه ؟ اصلا بیا کامنت بگذاریم لعنت خدا و رسول خدا بر هر کسی که رای به ضبط و پخش غیر زنده مناظرات داده . حاضری ؟ بسم الله . تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .
    • ناشناس IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      8 1
      عزیزم کمیسیونی که مناظرات غیر زنده را تصویب کرده زیر نظر وزارت کشور است و این یعنی رئیس جمهور مخالف مناظره زنده است .
  • حسین IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    11 15
    روحانی کی و کجا گفته است که مناظره نمیکند؟! ما در قبل از انقلاب در دانشگاه ها هنگام مناظره با کمونیست ها اصرار داشتیم که هدف وسیله راتوجیه نمیکند اما در بعداز انقلاب بخصوص در 8 ساله دوران احمدی نژاد که همه شما ها از سپاه پاسدارن تا حوزه علمیه قم و بسیج و مساجد ایشان را مصداق کامل دین می انگاشتید دقیقاً هدف وسیله را توجیه کرد آنهم چه هدفی ؟ نه دین بلکه رئیس جمهور شدن ؟! یا مثل همین خبر اکنون شما که دورغ را جایز دانسته اید؟ واقعاً شرم نمیکنید؟
    • ناشناس DE ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      6 0
      نه پس منتظری بیاد جلوی دوربین بگه من گفتم لغوش کنید !!!!!! چقدر شماها ساده اید واقعا دلم میسوزه . معلومه هیچی از سیاست نمیدونید . سیاست اصلاح طلب جماعت یعنی جلوی روی مردم یه چی بگید پشت سرشون یه چی دیگه .
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    10 15
    عزیزم خود روحانی خواستار مناظره زنده س این حرف رو چطور روتون میشه بزنین، دروغ به این اشکاری؟؟ گیریم اینجا ناحق حرفی زدی، قیامت میخوای چیکار کنی خبرنگار؟ یا سانسور میکنی یا نشون نمیدی نظرموچون....
    • ناشناس DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      6 0
      منم بلدم خودمو بزنم کوچه علی چپ بگم کی گفته لغو بشه من نبودم !!! نکه دفعه اولشه ؟!
    • ناشناس IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      4 0
      مگه شماها به قیامت هم اعتقاد دارید؟!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 0
      روحانی خیلی حرفها زد و به راحتی هم زیرشون زد یه طوری نگین انگار حرفش حجته ضمنا ایشون خیلی در لفافه نطق کردن اصلا معلوم نیست چی میخواد
    • ناشناس IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 0
      جالبه اصلاح طلبان وقتی تو گل گیر می کنند به شدت با ایمان می شوند!
  • امیر IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    16 3
    مناظره زنده لغو شد. علی برکت الله
    • ملایی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 0
      دروغ میگم علی برکت الله
  • علی US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    24 10
    روحانی وقت رفتنته غزل رو بخون چون هیچ حرکت مفیدی نکردی گود بای مرد کلیداتم بردار ببر
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 0
      احسن
  • SG ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    1 4
    تحلیل از این آبکی تر ندیده بودم
  • سید IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    6 0
    مناظره بی مناظره علی برکت الله.
  • احمد IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    6 0
    روحانی فاتحه خودت رو بخون.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    6 0
    اگه زنده نباشه دو زار نمی ارزه
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    7 0
    خطر رفع شد. پس شاهد مناظره زنده خواهیم بود.
  • محمد IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 0
    مناظره اگه زنده نباشه اسمش شو تلویزیونیه این نشون میده سران مملکت ما مردم را نامحرم میدانند
  • رحمت عیدی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    3 0
    چرا بیخودی شاخ و شونه میکشید و همدیگررو حواله به قیامت و آخرت میکنید؟!چند روز دیگه قطعی معلوم میشه که مناظرات زنده پخش میشه یا مرده فقط چیزی که کاملا مشخصه اینه که همه مردم خواهان پخش زنده هستند حالا سوالی که پیش میاد اینه که واقعا پخش زنده به نفع چکسانی هست وایضا به ضرر چه کسانی و اگر واقعا کسانی متضررند از پخش زنده که به هر دلیلی پخش زنده صورت نگیرد باز هم متضررند چه بسا بسیار بیشتر
  • رحمت عیدی IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    2 0
    بقول استاد رائفی پور اکثر مردم سیاست زده رفتار میکنند و طرفداری متعصبانه و احساسی،مگر غیر از اینه که هر کسی خوبی و بدی رو باهم دارند پس اینکه یک فرد نوعی مثل رئیس جمهور(همشون) رو تماما متهم به بدی یاخوبی کنیم منصفانه نیست،رهبر معظم که همیشه میفرمایند از انتخاب و حمایت متعصبانه و احساسی پرهیز کنید انتخاب کردن و طرفداری باید واقع بینانه ومنصفانه باشد با درنظر گرفتن همه جوانب و همچنین تاکید کردند از تهمت زدن به همدیگر جدا خودداری کنید حال سر هر مسئله ای که باشد
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    0 0
    ولشون کنید
  • محمد IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 1
    مناظره باید زنده پخش شود واین اقای که تمام عزت وشرف وخوبهای هزاران هزار شهید وپایمردی استقامت سیوچند ساله اهاد ملت را با بی تدبیری روی میزمراکره برو وابرو وعزت اقتدار کشور را خدشه دار کرد وعلاوه بر اینکه طی چهار سال چهل سال کشور را عقب راند وبا بی شرمی تمام دروغ تحویل مردم میدهدشرافت این رو هم نداشت از رهبر انقلاب ومردم عذر خواهی کند باید بیاید و. وسیاه شود
  • سعید IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    6 0
    فقط باید یک کار کرد : باید از این مملکت رفت . اونور هم بدتر از ایران . باید توی بیابون زندگی کرد از اینهمه بی عدالتی که دنیا رو گرفته . خسته شدم بخدا
  • ناشناس IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    3 6
    مشرق جان خجالت داره ولله تحقیق کن ببین تصمیم گیرندگان چند نفر بودند وچندنفرشان طرفدار روحانی پخش نشدن زنده مناظرات فقط به نفع اقتدارگرایان دلواپس است.
    • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      5 0
      حالت خوش نیست بچه جون ! فازت چیه؟ غیر از فرار اربابانت از پاسخگویی و ضایع شدن شون به نفع هیچ کس دیگه ای نیست
  • امیر IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    8 0
    دیگه کسی نیست که روحانی ازمناظره با او بترسد احمدی نژاد که رد صلاحیت شد .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    7 2
    حداقل ۶ میلیون نفر کاسپینی رای بهت نمیدن و بعیده یک میلیون نفر رای بدن و در کل فنا هستی. یک اقدام ملموس نداری. اگر رای داده شوی را باید یک مرجع بین المللی بی طرف باید بررسی کند.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    4 4
    مناظره ها باید زنده باشد . این خواست ملت است . باید دولت پاسخگو باشد تا ملت نظرش درباره اش مثبت باشد .
  • محسن IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 15
    این یک دروغ بزرگ است و روحانی مرد مناظره های زنده است و این بار هم پوزه خیلی ها را به خاک خواهد مالید
    • ناشناس IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
      4 0
      زور الکی نزن ! مال این حرفا نیست
  • حسین IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    2 3
    چرا اعضا کمیسیون تبلیغات انتخابات رو معرفی نمیکنید ؟خود رئیسی هم که عضو بود انصراف داد؟
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    3 2
    اصلاحطلب باید افراد کارامدتر را میفرستادند جلو و مانع ثبتنامش میشدند
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    4 4
    دولت از این رفتارش باید شرمسار باشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 4
    شما سندی بیاورید که روحانی گفته مناظره علنی نباشد به شخصه به یشون رای نمیدم.وبه هاشمی طبارای میدم.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    3 1
    اگر زنده نباشه پس مردم چطور حاجی را بشناسند که چی کرده و چطور رای دهند؟
  • ملایی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    6 2
    ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است .اگر دروغ نمیگن بذارن مناظره زنده باشه ولی دوستان کدخدا می ترسن
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    16 5
    اگر اینها ترسو نبودند که این بلا بر سر انرژی هسته ای نمی آمد و دشمنان قسم خورده انقلاب ما را در عربستان و اروپا و آمریکا مارا تمسخر نمی کردند پاسبورت ما را باطل نمی کردند حجاج ما را دو بار در منا و مکه نمی کشتند به نوجوانان ما تجاوز نمی کردند اگر اینها مانند حاج قاسم ها بودند دشمن غلط می کرد از پس دادن جنازه ها ممانعت کند تا این که با تشر مقام معظم رهبری تن به این کار دادند مردم باید حواسشان باشد که دوباره ترسو ها را سر کار نیاورند وگر نه یک تاریخ به عقب خواهیم رفت
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    5 3
    4سال رکود شدید تمام شود .علی برکت الله
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    4 10
    نقد و تیتر شما منصفانه نیست سایت شما و سایتهای همسو از چند ماه مانده به انتخابات در حال کوبیدن روحانی هستند . عملکرد روحانی در خیلی جهات از جمله کنترل تورم آنهم با جیب و خزانه خالی خیلی بهتر از عملکرد دولتهای قبل بود
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    8 1
    اقای روحانی اینکه ترس نداره بیا بگو من کی گفتم من نگفتم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس