کد خبر 711922
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
پرچم مصر

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای باند تروریستی را با مقادیر زیادی مواد منفجره دستگیر کرده‌ است.

 به گزارش مشرق، وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای از متلاشی شدن یک باند تروریستی متشکل از ۱۳ نفر در استان‌های دمیاط، البحیره، اسکندریه و کفرالشیخ خبر داد.

در این بیانیه آمده است که باند مذکور به منظور ایجاد هرج‌و مرج و بی‌ثباتی در کشور و اجرای عملیات‌های تروریستی و انفجار جهت هدف قرار دادن نهادهای دولت، تأسیسات دولتی، اماکن مسیحیان و تعدادی از شخصیت‌ها و نیروهای پلیس برنامه‌ریزی کرده بودند.

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر افزود که در داخل دو مزرعه در استان‌های البحیره و اسکندریه تعدادی مخفیگاه‌های زیرزمینی پیدا شده است که از آنها برای تولید مواد منفجره، انبار کردن اسلحه و مهمات جهت تحویل آن به عناصر تروریستی استفاده می‌شده است.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که نیروهای امنیتی مقادیری ماده (ار دی اکس) که برای تولید مواد منفجره قوی استفاده می‌شود، تعداد زیادی اسلحه خودکار، مسلسل، گلوله ساچمه‌ای، مقادیری مهمات، مین و بمب‌های دست‌ساز کشف و ضبط کرده‌اند.

نهاد امنیتی وزارت کشور مصر اخیرا اعلام کرد که دو متهم را در ارتباط با انفجار کلیساهای مذکور دستگیر کرده است که این دو نفر از اعضای باندهای تروریستی و تکفیری هستند.

یکشنبه گذشته مصر شاهد دو انفجار یکی در کلیسای طنطا و دیگری در کلیسای طنطا بود که در نتیجه آن ۴۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس