کد خبر 711649
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کتاب آن بیست و سه نفر

نویسنده کتاب آن 23 نفر گفت: عمده کسانی که جنگ را اداره کردند و در کنار فرماندهان خود قرار گرفتند دانش‌آموزان بودند و سهم آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه جنگ بی‌نظیراست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، "احمد یوسف زاه" پیش از ظهر دیروز یکشنبه 26 فروردین ماه در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی استان کرمان که باحضور دکتر"باقرزاده" معاون وزیر و رییس سازمان سوادآموزی کشور برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از صاحبان اصلی پیروزی ما در جنگ تحمیلی است.از نمونه صاحبان پیروزی و اقتدار این نظام که فرهنگیان و دانش‌آموزان هستند می‌توان به دانش‌آموزانی اشاره کرد که وارد صحنه‌های جنگ شدند و برای عزت این کشور جنگیدند آن 23 نفری که 17 نفر از آنها از شهرهای استان کرمان بودند. دانش‌آموزان استان کرمان نقش برجسته‌ای در پیروزی جنگ داشتند که سلیمان این لشکر محبوب همه دل های ایرانیان و کسانی که دل آنها برای این آب و خاک می تپد، سردار حاج قاسم سلیمانی است که همه تحت لوای وی مبارزه کردند.


 وی یادآور شد:وقتی همه راهها بسته می‌شود و یک جنگجو تن به اسارت می دهد تقریبا دچار روزمرگی می‌شود اما یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ ادبیات پایدای ما ایرانیان را آن 23 نفر شکل دادند و به تعبیر مقام معظم رهبری یک معجزه توسط این 17 ساله‌ها رخ داد و مطمئن هستم در میان دانش‌آموزان امروز هم 17 ساله ها و 23 نفر دیگری خواهند بود که اگر خدای ناکرده کشور دچار هجومی ناخواسته شد بار دیگر برای دفاع از عزت و شرف این مرز و بوم وارد میادین شوند.

وی سپس با بیان اینکه در ارودگاه‌های عراق سوادآموزی به طرز خیلی جدی دنبال می‌شد، گفت: یک مجموعه منسجم این جریان را دور از چشم عراقی‌ها اداره می‌کردند و با همه این احوال بحث سوادآموزی به شکل عجیبی مطرح بود و افراد بی سواد کم کم باسواد می‌شدند.در کنار نهضت سوادآموزی کتاب های درسی دانش‌آموزی هم تدوین شده بود و در اسارت مدرسه راه‌اندازی کرده بودیم. توسط معلمانی که اسیر شده بودند کلاس درس تشکیل می شد، به همین دلیل وقتی وارد ایران شدیم به راحتی در دانشگاه‌ها قبول شدیم بطوریکه از میان این 23 نفر چندین پزشک، وکیل دادگستری، استاد دانشگاه و ... داریم.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: امیدوارم معلمان در مرحله اول درس اخلاق را به دانش آموزان یاد بدهند چرا که احساس می‌شود جامعه ما به اخلاق واقعی بسیار نیازمند است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس