کد خبر 711259
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
انفجار فوعه و کفریا

عضو پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه ترکیه با طراحی حمله تروریستی علیه فوعه و کفریا به دنبال ناکام گذاشتن روند صلح در سوریه است، گفت: انتقال زخمی‌ها و شهدای انفجار حلب به ترکیه بخش دیگری از توطئه است.

 به گزارش مشرق، «حسین راغب»، عضو پارلمان سوریه انفجار مهیب تروریستی دیروز که اتوبوس های حامل اهالی الفوعه و کفریا را هدف گرفته بود جنایت غیرانسانی و طراحی شده از سوی رژیم اردوغان توصیف کرد.

راغب گفت: بر اساس اطلاعاتی موثق، اردوغان مبلغ ۱۵ میلیون یورو به تروریست ها داده بود تا توافق خروج اهالی شهرک های شیعه نشین الفوعه و کفریا  را ناکام گذاشته و اجرای توافق مربوط به آن را متوقف کنند.

وی افزود: این انفجار تروریستی توسط یک خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت که خشکبار و تنقلات برای کودکان حمل می کرد و خودرو با رسیدن به منطقه الراشدین جایی که اتوبوس های حامل اهالی الفوعه و کفریا توقف کرده بودند، در حالی که کودکان به همراه مادرانشان برای گرفتن این آذوقه ها تجمع کرده بودند منفجر شد.

عضو پارلمان سوریه گفت: جامعه بین المللی و همه نهادهای حقوق بشری باید در برابر این جنایت هولناک از خود حرکتی نشان داده و مواضع خود را بیان کنند.

راغب گفت: ترکیه و در راس آن اردوغان با همدستی سعودی ها از ابتدای توافق بر سر انتقال اهالی الفوعه و کفریا درصدد کارشکنی برآمدند و عربستان یکی از افسران اطلاعاتی خود را از طریق مرزهای ترکیه به استان إدلب فرستاد تا نقشه این اقدام تروریستی را طراحی و اجرا کند.

نماینده سوری گفت: ما از شورای امنیت که تنها برای توطئه چینی علیه سوریه به بهانه دفاع از حقوق بشر تشکیل جلسه می دهد و برای کودکان خان شیخون و مردم آن اشک تمساح می ریزد می خواهیم که برای کودکان بی گناه الفوعه و کفریا و اهالی آن که خونشان بی دلیل ریخته شده، نشستی ترتیب دهد.

ترکیه در ربودن زخمی ها و شهدای انفجار حلب دست دارد

«عارف الطویل»، دیگر عضو پارلمان سوریه نیز اظهار داشت: انفجار تروریستی علیه ده ها تن از اهالی بی گناه و مظلوم الفوعه و کفریا که طی توافقی منطقه ای و با نظارت سازمان هلال احمر بین المللی پس از سه سال محاصره توسط تروریست ها برای درمان از شهرشان خارج شدند، ثابت کرد که گفت وگو با تروریست ها بی فایده است.

الطویل گفت: انفجار منطقه الراشدین حلب این پیام را به سوری ها و دنیا مخابره کرد که تروریست ها چیزی جز سلاح مکر و حیله ندارند و به هیچ عهد و پیمانی هم وفادار نیستند.

نماینده سوری هدف از انفجار تروریستی علیه زنان و کودکان بی گناه الفوعه و کفریا را ناکام ماندن روند آشتی های ملی برای توقف خونریزی ها در سوریه خواند و گفت: این حمله تروریستی در اصل نتیجه اختلاف بین کشورهای منطقه ای حامی تروریسم در سوریه بوده است.

وی ادامه داد: از زمانی که تلاش ها برای فراهم شدن مقدات توافق تخلیه چهار شهر سوریه آغاز شد، اختلافات بین سرکرده های گروه های مختلف تروریستی که به طرف های منطقه ای وابسته هستند، وجود داشت.

الطویل گفت: این اختلافات طی روزهای اخیر شدت گرفت به گونه ای که سرکرده های تروریست ها در غو طه شرقی دمشق با سرکرده های حاضر در إدلب در تماس فشرده با یکدیگر بودند تا توافق و روند مصالحه را ناکام گذارند.

عضو پارلمان سوریه سرکرده های گروه های تروریستی در سوریه را عروسک خیمه شب بازی در دست حامیان منطقه ای آنها دانست و گفت: این تروریست ها در راستای تامین منافع حامیانشان حرکت می کنند بنابراین هر گونه توافقی با آنها باید مورد موافقت اربابانشان باشد چرا که آنها دستور می دهند و این تروریست ها پیاده می کنند.

الطویل درباره اخبار حاکی از رسیدن آمبولانس های ترکیه به منطقه راشدین برای انتقال زخمی ها به ترکیه گفت: این نیز بخشی از توطئه است و نشانه دست داشتن ترکیه در انفجار محسوب می شود.

عضو پارلمان سوریه گفت: نباید اجازه داده شود بدین شکل غیرنظامیان ربوده شوند چون هدف از این اقدام استفاده از آنها برای اعمال فشار بر دولت سوریه و بکار گیری آنها در مبادلات اسرا و دیگر مسائل است.

وی تاکید کرد: هلال احمر در مقام ناظر اجرای توافق الفوعه و کفریا مسئول توضیح سرنوشت هر کدام از مفقودین این حادثه است که ممکن است ربوده شده یا به هر جایی غیر از حلب که محل مورد توافق بوده منتقل شوند چون هلال احمر مسئولیت انتقال این افراد را برعهده داشته است.

الطویل گفت: جامعه بین المللی باید انفجار تروریستی در حلب را محکوم و برای احترام به خون مردم بی گناه الفوعه و کفریا، عاملان این جنایت را قصاص کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    62 21
    اینها از علایم آخرالزمان است که امام صادق فرموده اند زمین از خون شیعیان ما سیراب خواهد گشت در دیار غربت حضرت رقیه من نیز این حادثه را به محضر امام زمان عج و شما علویان تسلیت عرض می کنم
  • محم24 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    50 11
    اون آدم احمقی که منفی میده به چه علت منفی میده؟جوابشو بده مگه این بنده خدا چی نوشته جز همدردی با مردم سوریه ؟
  • محم24 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    35 11
    اون آدم احمقی که منفی میده به چه علت منفی میده؟جوابشو بده مگه این بنده خدا چی نوشته جز همدردی با مردم سوریه ؟لعنت خدا بر اردوغان و اجدادش و آل سعود کثیف.
  • محم24 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    31 11
    اون آدم احمقی که منفی میده به چه علت منفی میده؟جوابشو بده مگه این بنده خدا چی نوشته جز همدردی با مردم سوریه ؟لعنت خدا بر اردوغان و اجدادش و آل سعود کثیف.
  • محم24 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    32 8
    اون آدم احمقی که منفی میده به چه علت منفی میده؟جوابشو بده مگه این بنده خدا چی نوشته جز همدردی با مردم سوریه ؟لعنت خدا بر اردوغان و اجدادش و آل سعود کثیف.
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    27 4
    هر روز ملت بی پناه وبد سرپرست شام با انفجار یا مواد شیمیائی کشته می شوند،سوریه میدان تاخت و تاز اجانب شده و تاوان آنرا مردم سوریه می دهند
  • نیا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    46 6
    لعنت بر ترکیه و عربستان
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    2 0
    شما هم در مسیر اتوبوسهای تروریستا و خونواده هاشون که بر اساس طرح آشتی ملی از شهر مناطق خارج میشن بمب بذارید.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    3 0
    ترکیه همه را به بازی گرفته حتی روسیه را
  • محمد IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 0
    ترکیه خبیث شده شریک دزدورفیق قافله
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 0
    بر زنده و مرده اردولاغ و خودش لعنت باد مانند لعنتی که خدا بر شیطان کرد
  • حسین IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    4 0
    سر نگون باد اردوغان والسعود اردوغان بی دین بخاطر طمامطه اش دست به هر جنایتی میزنه بر خاندانش لعنت
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    4 0
    خدا لعنت کند بر وهابیون
  • ایرانی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    0 0
    مرگ بر ارزوهای وحشیانه پانترکیستی وگرگ زادگی و فرصت طلبیسفاکانه مغولی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس