لاشه عجیب ماشین بیرون آمده از سیل آذرشهر

از روز گذشته تا به امروز سیل و آبگرفتگی ۵ استان را فرا گرفته است که باعث خسارات مالی و جانی فراوانی شده است.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر، اظهار داشت: از روز گذشته تا ساعت ۱۰ صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی از شهرها و شهرستان های کشور بوده ایم.

وی افزود: استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و مازندران متاثر از سیل بوده و امدادرسانی ها در این استان ها آغاز شده است.

معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر با اشاره به وضعیت شهرستان های متاثر از سیل اظهارکرد: در شهرستان های مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز، زنجان و نور شاهد سیل و آبگرفتگی هستیم.

فتحی با ارائه آماری از تعداد افرادی که در پی سیل از نیروهای هلال احمر خدمات دریافت کرده اند تصریح کرد: هزار و ۱۵۰ نفر در پی سیل اخیر از نیروهای هلال احمر خدمات دریافت کرده و ۱۳۳ نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کرده اند.

اعلام یک روز عزای عمومی در آذربایجان شرقی

فردا مورخ ۲۷ اردیبهشت ۹۶ به دلیل حادثه جانباختن تعدادی از هموطنان در سیل توسط نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد.

افزایش تلفات سیل آذربایجان شرقی به ۳۰ نفر

براساس اعلام مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی تاکنون ۳۰ نفر کشته و ۷ نفر مفقود هستند. 

۲۰ کشته در سیل آذربایجان شرقی

سرپرست اورژانس کشور گفت: تاکنون ۲۰ نفر بر اثر سیل در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند. 

وی ادامه داد: ۱۲ نفر در جریان سیل مجروح شده اند. 

اسامی مجروحان سیل آذربایجان شرقی:

۱- پری معصومی
۲- علیرضا پناهی
۳- محمد محمد پور
۴- رقیه دهقانی
۵- مبین معصومی
۶- جعفر فرخی
۷- عبداله زاده
۸- زکیه پاشایی
۹- ژیلا جلیلی
۱۰- مهناز زمانی
۱۱- محمد مولایی
۱۲-پروین محمدی

افزایش تلفات سیل آذربایجان غربی به ۳۰ کشته

اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون جسد ۱۶ نفر در شهرستان عجبشیر و ۱۴ نفر در آذرشهر پیدا شده است.

 ۵ نفر مصدومان این حادثه هم به بیمارستان منتقل شده اند.

در این حادثه ۴ نفر درعجبشیر و ۳ نفر هم در آذرشهر مفقود هستند که عملیات جستجو برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش ، سپاه و هلال احمر در مناطق سیل زده در تلاش برای پیدا کردن اجساد جان باختگان دیگر این حادثه هستند.

جسد ۱۰ قربانی سیل آذربایجان شرقی به پزشکی قانونی منتقل شد

پزشکی قانونی اعلام کرد: در پی وقوع سیل در استان آذربایجان شرقی تاکنون جسد۱۰ متوفی که همگی مربوط به شهرستان عجب‌شیر است به پزشکی قانونی منتقل شده است.

بهرام صمدی راد، مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: سیل استان آذربایجان شرقی که بیشتر شهرستان های عجب‌شیر و آذرشهر را درگیر کرده بود مرگ تعدادی از هموطنان را به دنبال داشت و تا این لحظه ۱۰ جسد از شهرستان عجب‌شیر برای معاینه و تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شده است.

وی تصریح کرد: از ۱۰ جسد ارجاعی شش جسد شناسایی و به خانواده ها تحویل شده و اقدامات برای شناسایی چهار جسد دیگر در حال انجام است.

به گفته صمدی راد از شهرستان آذرشهر تاکنون هیچ جسدی به پزشکی قانونی ارجاع نشده اما تلاش‌ها برای یافتن مفقودین این حادثه ادامه دارد.

گفتنی است؛ تیم تخصصی پزشکی قانونی برای کمک به یافتن اجساد احتمالی و معاینه سریع‌تر اجساد در محل وقوع حادثه حضور دارد.

لیست اسامی مفقودان حادثه سیل در عجبشیر

بر اساس اعلام روابط عمومی فرمانداری و ستاد بحران این شهرستان اسامی مفقودشدگان این حادثه به شرح زیر است:

عبادالله فضلی، فاطمه اصغری، اسماعیل فضلی، محمدرضا فضلی، سعید فضلی، مریم طالبی، وحید فضلی، سکینه عینی، امیر پناهی، سیفعلی مهدوی، امیرمحمد مهدوی، فاطمه معصومی، هادی پناهی، صدقعلی مهدوی، رقیه زینالی، سلمان دل پسند، هاجر مهدوی، صمد علیمحمدی، حسن نصیری و علی پناهی.

۵ فوتی در سیل کردستان

رئیس سازمان مدیریت بحران از فوت پنج تن در استان کردستان بر اثر سیل خبر داد.

اجساد کشف شده سیل به ۴۱ تن رسید

اسماعیل نجار که در مناطق سیل‌زده حضور دارد توضیح داد: پیش از این تعداد مفقودشدگان در شهرستان آذرشهر ۱۷ تن اعلام شده بود که ساعاتی قبل پنج مورد اعلام مفقودی دیگر نیز به این گزارش اضافه شد و تعداد مفقودی‌های سیل در این شهرستان به ۲۲ تن رسید.

وی ادامه داد:‌ همچنین در ادامه عملیات جستجوی نیروهای امدادی در آذرشهر اجساد شش جانباخته دیگر که گزارش مفقودیشان اعلام شده بود کشف شد و تعداد جانباختگان سیل در آذرشهر به ۱۷ تن رسید.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تعداد مفقودشدگان و اجساد کشف شده در شهرستان عجب‌شیر تغییری نکرده است، اظهارکرد:‌تعداد مفقودشدگان در این شهر ۲۰ تن است که ۱۸ جسد کشف شده است.

نجار با اشاره به یک مورد فوتی در شهرستان اشنویه، یک مورد فوتی در شهرستان بانه و چهار مورد فوتی به علت رانش زمین در سقز، اظهارکرد: در مجموع متاسفانه تاکنون ۴۱ هموطن ما در حادثه سیل جان خود را از دست داده‌اند که مراتب همدردی خود را با خانواده‌های این عزیزان و مردم آذربایجان اعلام می‌کنیم. همچنین با احتساب پنج فردی که در آذرشهر گزارش مفقودیشان اعلام شده، در مجموع هفت تن نیز مفقود هستند که عملیات جستجو ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • vahid ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    33 1
    واقعا قلبم درد گرفت.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    33 5
    هواشناسی چرا پس هشدار نمیده قبلش؟ وظیفه هواشناسی پس چیه؟ تا کی مردم داغ دار عزیزانشون بشن به خاطر بی کفایتی سازمان ها و ...
    • مجید IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
      2 0
      هواشناسی هشدارداده بود ولی مدیریت بحران استانها جدی نگرفتند.
    • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
      3 0
      فرض کن هشدار دادن! کو گوش شنوا. بابا این اصغری بنده خدا هر روز کلی داره هشدار میده خب بجای ماهواره اخبار خودمونو گوش کنید!!!!
  • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    2 0
    مسئولین ذیربط باید شدیدا توبیخ و جبران خسارت باید کنند و توجیه کذائی نکنند. مسولین هر شهرستان خوب می دانند که آسیب پذیر ترین منطقه کجاست بزور هم که شده بایستی آن مناطق را تخلیه می کردند فقط منتظردریافت حقوق و مزایا و وقت گذرانی در اداره جات شان هستند
  • مجید IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    3 0
    ازطرف خودم به برادران وخواهران آذری زبان تسلیت میگم.امیدوارم روح اون عزیزانی که از دست دادیم شادباشه.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    2 0
    عرض تسلیت به هموطنان آذری.اگر هر کمکی از دستمون دریغ نداریم. انشالله هر چه زودتر آرامش برگرده.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    2 0
    در اندوه و غم عزیزان هموطن قلبمان بدرد آمده است
  • حمید IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    2 0
    با نهایت تاسف هواشناسی مرتب از وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد اما متاسفانه این رویه جدی نگرفتن موضوع برای مردم و مسئولین مناطق امری عادی شده و البته دولت تدبیر نیز مشغول انتخابات و تلاش برای سکانداری دوره بعد است
  • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    2 0
    باسلام عرض تسلیت دارم به محضر کلیه خانواده های و مردم استان های اذربایجان شرقی و غربی و توابع و ابسته از دولت تقاضای رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به هموطنان عزیزمان رادریم. خداوند به شما صبر عنایت فرماید.
  • محمد IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    2 0
    باسلام عرض تسلیت دارم به محضر کلیه خانواده های و مردم استان های اذربایجان شرقی و غربی و توابع و ابسته از دولت تقاضای رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به هموطنان عزیزمان رادریم. خداوند به شما صبر عنایت فرماید.یابن الحسن(عجل الله تعالی فرجه الشریف)الغوث الغوث اقا جان به فریاد برس
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    1 0
    هشدار دادن به گوش نگرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس