هواپیما

منابع روس مدعی شدند که ایران در حال بررسی خرید هواپیماهای «سوخو سوپرجت ۱۰۰» از روسیه است.

 به گزارش مشرق، «الکساندر شاروف» مدیرعامل شرکت صادرات ایران و روسیه به اسپوتنیک گفت: به حضور هواپیماهای سوخو سوپرجت در ایران امیدوارم.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه ایرباس و بوئینگ قراردادهایی را با تهران امضا کرده اند، اما تاکنون تنها سه فروند از ۱۸۰ ایرباس وعده داده شده به ایران تحویل شده است و در رابطه با بوئینگ نیز وضعیت مشابهی وجود دارد.

شاروف افزود: از سرگیری گفت‌وگوها برای خرید هواپیماهای سوخو سوپرجت۱۰۰ توسط طرف ایرانی به این معناست که طرف روس آمادگی دارد تا در مدت زمانی کمتر از شرکت‌های غربی هواپیماهای خود را در اختیار ایران قرار دهد.

مدیرعامل شرکت صادرات ایران و روسیه همچنین تأکید کرد: هواپیماهای ما هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر و بهتر از هواپیماهای غربی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های غربی به لحاظ تأمین اعتبار و بیمه از شرایط بهتری برخوردارند، ادامه داد: چون غربی‌ها دارایی‌های ایران را در توقیف خود دارند بنابراین هیچ مشکلی در تأمین هواپیماهای ثبت‌شده در غرب ندارند.

بنابر این گزارش؛  گفت‌وگوها درباره تحویل احتمالی هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت۱۰۰ به ایران از اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده است.

گفتنی است؛ سوخو سوپر جت۱۰۰ یک هواپیمای مسافربری جت منطقه‌ای در دسته ۷۵ تا ۹۵ صندلی است که اولین پروازشا در ۱۹ مه ۲۰۰۸ و اولین پرواز مسافربری تجاری آن توسط خط هوایی آرماویا از ایروان به مسکو انجام شد.

لازم به ذکر است؛ ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه همزمان با دیدار حسن روحانی در مسکو اعلام کرده بود که گفت‌وگو درباره صادرات هواپیماهای سوخو سوپرجت۱۰۰ و همچنین بالگردهای پزشکی به ایران در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حمید IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    13 5
    هواپیماهائی را که دیگران نمی خرند می خواهند به ما بفروشند بعد اس 400 و تانکهای پیشرفته را به عربستان می فروشند این رفتار روسها ایرانیها را شدیدا به ایشان مشکوک می کند حال آنکه بهتر از ایران متحدی پیدا نمی کنند و از طرف دیگر گویا یادشان رفته است که این عربستان بود که با کمک غربیها شوروی را در افغانستان زمین گیر کرد و با حقارت از این کشور بیرون راند
    • کشته مرده‌ی غرب IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
      4 3
      فعلا که سه فروند از قرارداد با غربی‌ها تحویل شده که هر سه‌تاش هم مرجوعی کشورهای دیگه هستند...
  • نصیر IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    12 11
    با سقوط اولین بالگردو هواپیما مثل ایران140 میشه پروندش...مردم مخالف روسها هستن
  • الف IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    6 8
    هواپیمای که ایرلاین های روسی حاضر به استفاده ازش نیستند چرا باید توسط ما خریداری بشه ، این هواپیماها توسط ایرلاینی که ازش استفاده می کرده زمینگیر شده بخاطر کیفیت و ایمنی پایین . این هواپیما در اولین پرواز در سنگاپور برای معرفی سقوط کرد. در مورد تحویل هواپیما توسط بوئینگ و ایرباس فعلا طبق همون برنامه اولیه تحویل ها صورت گرفته چند روز تاخیر طبیعی هستش. در مورد هزینه هم شاید هواپیما روسی در ظاهر ارزان تر باشد اما کارایی کمتر ، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر و عمر کمتر داره برای مثال چک A هواپیما ایرباس ۳۳۰ بیرون از آشیانه و زمینگیر شدن هواپیما انجام میشه ، چک C حذف شده و چک D هم هر ۶ سال انجام پیشه
  • ناشناس IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    12 3
    این دله ها رو خود روس ها برای خطوط خارجی سوار نمیشن.اگر راست میگن سوخو30بدن.حداقل در به شرط سوخو30سوخو100بگیریم
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    3 5
    خودکشی
  • محسن IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    4 4
    واقعا فقط میتونم بگم متاسفم متااااااااااااااااااااسف.... باز برید توپولوف روسی بخرید ..جون مردم که مهم نیست
  • علی IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    6 4
    سوخو ۱۰۰ همراه با سوخو ۳۰ ولا غیر و الا کشورمان به هواپیمای مسافربری غیرقابل اطمینان روسیه نیازی ندارد با وجود قرارداد ۲۰۰ فروندی ایرباس و بویینگ روسها میخواهند زرنگ بازی در بیار ند
  • حسین IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    7 5
    یک آشغال
  • لطیفه های مضحک مجله کیهان AU ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    2 2
    مدیرعامل شرکت صادرات ایران و روسیه همچنین تأکید کرد: هواپیماهای ما هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت بسیار مناسب تر و بهتر از هواپیماهای غربی است. ......................................... یاد لطیفه های مضحک مجله کیهان بچه ها افتادم!
  • ا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    5 1
    بویینگ هم کلی سقوط داشت و مشکل ایمنی و سوخو ۱۰۰ هم اکثر قطعاتش غربی هست,اس ۴۰۰ و تی ۹۰ به گفته وزیر دفاع خودمون نخواستیم و در مورد جنگنده هم باز با افتخار میگن سوخو ۳۵ نمیخوایم اگر بگیریم سوخو۳۰ میگیریم تازه این دولت غربزدست اگر غیر اینها بودن دنبال میگ ۲۱ بودن بعد میگفتن کارشناسهای ایران رادارگریزش کردن
  • abbas CA ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    1 1
    نه هواپیمای مسافر بری روسها سابقه خوبی ندارند اگه متهد هستن اس ۴۰۰ بدن یا سوخو جنگی و هواپیمای مسافر بری را بفروشند به عربستان
  • ناشناس IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    1 0
    سوخو 30 فقط خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس