کد خبر 705058
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
تیلرسون

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که آینده بشار اسد را مردم سوریه تعیین خواهند کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از المیادین، "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که آینده "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را مردم این کشور تعیین خواهند کرد.

 رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ایش در آنکارا گفت: بر شکست دادن داعش و همکاری با ترکیه در این باره تأکید داریم. بین آمریکا و ترکیه درباره مقابله با داعش توافق نظر وجود دارد.  

همچنین "مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش در آنکارا گفت: باید در کنار یکدیگر با گروه داعش مبارزه کنیم تا بتوانیم این گروه تروریستی را شکست دهیم.  

چاووش اوغلو افزود: دولت باراک اوباما اخراج کردن فتح الله گولن را که مسئول کودتای نافرجام در ترکیه است، رد کرد. مدارک جدیدی را درباره دست داشتن فتح الله گولن در تلاش برای کودتا ارائه کردیم. باید اعتماد بین واشنگتن و آنکارا احیا شود تا زمینه تقویت روابط بین دو کشور فراهم شود. ما اطمینان داریم روابط مان با آمریکا بهتر خواهد شد. بار دیگر از آمریکا می خواهیم تا فتح الله گولن را به ترکیه تحویل دهد.

وی افزود حفظ روابط خوب بین ترکیه و آمریکا با توجه به چالش های مشترک، اهمیت زیادی دارد.  

چاووش اوغلو افزود: درباره روابط دوجانبه و مبارزه با تروریسم با همتای آمریکایی ام گفتگو کردم. دولت سابق آمریکا با یگان های مدافع خلق، تعامل داشت که این مسئله تأثیر منفی بر روابط دو کشور گذاشته بود.

وی افزود آزمون های زیادی در منطقه خاورمیانه وجود دارد که به عادی سازی روابط بین ما و آمریکا نیاز دارد. ترکیه خواهان آن است که آمریکا گام های جدی در زمینه استرداد فتح الله گولن به ترکیه بردارد.  

چاووش اوغلو افزود: دولت سابق آمریکا تفاوتی بین پ ک ک و پ ی د قائل نبود، با این وجود از پ ی د در سوریه حمایت می کرد که این مسئله باعث تنش هایی در روابط دو طرف شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روح الله IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    0 1
    اردوغان فقط نام اسلام رو به یدک میکشه واگرنه در عمل داره روی امریکا رو سفید میکنه در جنایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس