کد خبر 704968
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
سفارت آمریکا در افغانستان

رسانه آمریکایی از اخراج ۶ کارمند سفارت آمریکا در کابل بدلایل مختلف خبر داد.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که 6 کارمند سفارت این کشور در کابل بدلایل مختلف از جمله اعتیاد به مواد مخدر اخراج شده‌اند.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته است که این اخراج پس از انجام تحقیق درباره سوء رفتار کارمندان سفارت این کشور در افغانستان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر عدم افشای نامش، اظهارداشت که اجازه ارائه جزئیات بیشتر درباره شرایط کارکنان را ندارد.

مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: آنهایی که کارمند سفارت بودند اخراج شدند و تعدادی نیز قراردادشان فسخ شده است.

چندی قبل نیز «جان اباتسفورد» مأمور سابق سازمان سیا به «ورلدنیوز دیلی‌ریپورت» گفته بود که «واشنگتن» از عواید مالی به دست آمده از تجارت مواد مخدر در افغانستان، گروه داعش را تأمین مالی می‌کند تا کشورهای خاورمیانه را بی‌ثبات کند.

وی اظهار کرد که داعش با حمایت مالی و مدیریت سازمان سیا علیه کشورهای مخالف آمریکا و ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌جنگد.

مامور سابق سازمان سیا گفته بود که آمریکا و متحدانش به‌هدف کاهش بهای نفت، تسلط بر منابع نفتی در خاورمیانه و براندازی دولت‌های ضدآمریکایی از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

جان اباتسفورد خاطرنشان کرد که آمریکا از برخی افغانها در جنگ با شوروی سابق حمایت کرد و حالا نیز با عواید تجارت مواد مخدر گروه داعش را تأمین مالی می‌کند.

جان اباتسفورد کهنه‌سرباز جنگ افغانستان است که به‌عنوان افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا نیز در این کشور فعالیت کرده است و نشانهای افتخار و مدال‌های متعددی نیز از ارتش آمریکا دریافت کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس