کد خبر 704876
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
نقشه حماه

کارشناس نظامی سوریه گفت: ارتش سوریه با انجام پاتک های موفق، تحرکات تروریست‌ها را در شمال حماه متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، «هیثم حسون»، سرتیپ بازنشسته ارتش و کارشناس نظامی سوریه با بیان اینکه حمله تروریست ها به حومه شمالی حماه به طول کامل دفع شده گفت: به دنبال اینکه ارتش سوریه مواضع خود را در خطوطی که به سمت آن عقب نشینی کرده بود، تثبیت کرد، پیشروی نیروهای اتاق عملیات مرکزی تروریست ها متوقف شده است.


وی افزود: ارتش سوریه همچنین پاتک های موفقی را به سمت شهر محرده و حلفایا انجام داده و توانسته امنیت آنجا را به طول کامل تامین کند.

کارشناس سوری تاکید کرد: محور دوم عملیات پاتک ارتش سوریه به سمت روستای خطاب بود که با پیشروی ارتش سوریه در پیرامون آن همراه بود و همچنان نبردها در این مسیر ادامه دارد و برتری از آن ارتش سوریه است.

حسون پیشروی های ارتش سوریه به سمت قمحانه را مهم ترین عملیات پاتک ارتش سوریه خواند و گفت: شهرک 12 هزار نفری قمحانه تنها 7 کیلومتر با شهر حماه فاصله دارد و سقوط آن به معنای ورود تروریست ها به طرف شمال شهر حماه است.

وی نیروی دفاع مردمی معروف به نسل زین العابدین را از ارکان قدرت دفاعی قمحانه در برابر حملات تروریست ها خواند و گفت: ارتش سوریه با کمک این نیروهای مردمی توانسته بر نیروهای دشمن تسلط آتش باری داشته و آنها را رهگیری کند.

کارشناس سوری افزود: ارتش سوریه در داخل شهرک قمحانه حضور ندارد اما اهالی آن کمیته های مردمی تشکیل داده اند که با رشادت و پایمردی حملات بی شمار تروریست ها را دفع کردند.

حسون با تاکید بر شکست ناپذیری نیروی مردمی قمحانه گفت: همه گروه های تروریستی تصمیم داشتند با اشغال این شهرک از اهالی آن که حامی دولت و کشور سوریه هستند انتقام بگیرند که در این امر موفق نبودند.

وی درباره دلایلی که موجب شد استان حماه یک باره به کانون نبردهای سوریه تبدیل شود، گفت: این مساله نخست به تلاش تروریست ها برای دستیابی به یک دستاورد نظامی و استفاده سیاسی از آن در نشست ژنو بازمی گردد.

کارشناس سوری گفت: دلیل دوم تلاش تروریست ها برای توقف پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب و رسیدن به دروازه های شهر رقه در غرب سوریه بود.
حسون دلیل سوم تروریست ها از حمله به حماه را تلاش برای جبران شکست بزرگ المحیسنی، سرکرده سعودی جیش الفتح در عملیات حلب، چهره نزدیک به کشورهای گرداننده گروه های تروریستی خواند و گفت:  گروه های تروریستی در شمال سوریه طی ماه گذشته اقدام به بازسازی ساختار خود کرده بودند اما نتوانسته بودند عملیات موفقی ضد ارتش سوریه و متحدانش ترتیب بدهند.

کارشناس سوری به تشریح تحولات میدانی شمال حماه پرداخت و گفت: ارتش سوریه هم اینک در محور شمالی از شرق تا غرب از شمال روستای کوکب و الکباریه و جنوب معردس زین العابدین و شمال قمحانه شمال خطاب شرق المجدل و شرق محرده و شمال شیزر مستقر است و نیروهای دشمن در مقابل آنها قرار دارند.


حسون گفت: محورهای پاتک ارتش سوریه که از سه روز پیش آغاز شده شامل کوکب، صوران معردس، ارتفاعات زین العابدین و قمحانه و همچنین محور خطاب خربه الحجامه طیبه الامام و محور شیزر لقعه المضیق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس