تیم ملی فوتبال ایران

کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باورند ازبکستان و کره با وجود 9 امتیاز باقی مانده تا پایان این دیدارها می توانند خطر جدی برای ما باشند، چرا که هر دو آنها دو بازی رودررو با خود ما دارند.

سرویس ورزش مشرق – پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با چین گرچه دلنشین و بسیار امیدوار کننده بود اما هرگز نتوانست خیال فوتبالی هایی که این رشته را احساسی نگاه نمی کنند راحت کند که بلیت جام جهانی در جیب تک تک اعضای تیم ملی قرار گرفته است.

ابراهیم قاسمپور و رضا شاهرودی در گفت و گو با مشرق، در این باره معتقد بودند که به رغم نتایج خوب تیم ملی نمی توان سه دیدار پایانی را دست کم گرفت.

متن کامل صحبت های این دو بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه می آید:

*انتظار این برد را داشتیم

ابراهیم قاسمپور در این باره که آیا پیش بینی می شد تیم ملی بتواند چین را شکست بدهد یا نه اظهار داشت: عملکرد کلی تیم ملی در این مدت نشان می داد که چین در تهران هرگز نمی تواند حریف گلوگیری برای ما باشد. انتظار این برد را داشتیم و البته این را هم می دانستیم که شکست دادن این تیم آسان نیست ولی فکر می کنم به خوبی توانستیم در طول بازی تاکتیک مان را به حریف دیکته کنیم.

*سبک دفاعی جواب داده است

وی در این ارتباط که تیم ملی تا این مرحله از بازی ها هنوز گلی دریافت نکرده است توضیح داد: این به سبک دفاعی بازی تیم ملی برمی گردد که البته جواب هم داده است. ما عناصر خوبی در خط دفاعی داریم که البته به خوبی هم تاکتیک های دفاعی را به اجرا می گذارند. همین عامل سبب شده تا با تکیه بر این مورد در هنگام دریافت توپ از حریف با بهره گیری از نیروهای خوبی که در خطوط جلوتر در اختیار داریم به گل هم برسیم.

*تماشاگران نوبرانه خوبی به تیم ملی دادند

کارشناس جنوبی فوتبال کشورمان در این باره که نقش مردم در حمایت از تیم ملی چه سهمی در این برد داشت بیان کرد: قطعا باید بخشی از این برد را به تیم طرفدارانی اختصاص داد که به آزادی رفتند. آنها انگیزه های بازیکنان و خود کی روش را چند برابر کرده بودند و این را هم باید در نظر گرفت که در بهار و در اولین دیدار تیم ملی این می تواند نوبرانه خوبی برای تیم ملی و فوتبال کشورمان باشد تا بگوییم سالی که نکوست از بهارش پیداست.

*هنوز کار تمام نشده

قاسمپور درباره وضعیت تیم ملی در گروهش خاطر نشان کرد: این درست که ما با کره فاصله خوبی داریم ولی همچنان سه تیم دارای شانس صعود به جام جهانی هستند. ازبکستان و کره با وجود 9 امتیاز باقی مانده تا پایان این دیدارها می توانند خطر جدی برای ما باشند ضمن اینکه هر دو آنها دو بازی رودررو با خود ما دارند از این رو نباید احساساتی شویم و خودمان را جام جهانی رفته تصور کنیم چون هنوز کار تمام نشده است.

*چین خیلی خوب بود

رضا شاهرودی که سابقه بازی در باشگاه دالیان چین را در کارنامه دوران بازیگری اش دارد درباره بازی این تیم در مصاف اخیر با شاگردان کی روش به مشرق گفت: بازی زیبایی را از این تیم شاهد بودم. شکل بازی این تیم نسبت به دیدار رفت با ما به کل تغییر کرده بود و کاملا می شد حس کرد که یک مربی بزرگ با این تیم کار می کند. البته کی روش دست لیپی را خوانده بود و هرگز در این دیدار از او بازی نخورد. ولی با این همه چین خیلی خوب بازی کرد.

*حضور ابراهیمی و شجاعی دلیل داشت

بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه درباره تغییراتی که در ترکیب این تیم نسبت به بازی با قطر بوجود آمده بود بیان داشت: با توجه به سبک بازی چین و حمله آنها از وسط، کی روش نمی خواست هیچ شانسی برای هافبک های سرعتی و مهاجمان این تیم قائل شود از این رو مسعود شجاعی که یک هافبک درگیر شونده است را در جلوی ها هافبک های دفاعی و پشت مهاجمان مان گذاشته بود تا قبل از ابراهیمی که او هم یک هافبک به شدت سمج در توپگیری است دو بازیکن با سبک بازی شبیه به هم را مقابل منطقه ای قرار دهد که چینی ها می خواستند درست از همان نقطه همه برنامه های شان را طراحی کنند.

*چین پرس شد

مدافع اسبق تیم پرسپولیس تأکید کرد: مهدی طارمی هم در این بازی در امر پرس کردن بازیکنان چین همان قدر نقش و وظیفه داشت که دیگر بازیکنان تیم ملی داشتند. ما خیلی خوب آنها را از جلو پرس کرده بودیم و همین امر کمک کرد تا آنها نتوانند راهی برای باز کردن دروازه مان پیدا کنند. البته فقط در دقایقی از نیمه دوم چینی ها از جناح راست خط دفاعی ما یکی دو حمله را ترتیب دادند که با آمدن رضاییان، آن قسمت هم به یکی دیگر از نقاط قوت تیم مان تبدیل شد.

*باید به تیم ملی کمک کرد

شاهرودی در ارتباط با دلخوری کی روش از برخی مسایل و طعنه زدن به فرد یا گروهی که مقابل تیم ملی ایستاده اند گفت: حالا وقت این صحبت ها نیست و باید همه دست به دست هم بدهیم تا این تیم راهی جام جهانی شود. نمی گویم کی روش درست گفته یا غلط اما این را خطاب به مردم و همه مسئولان ورزش می گویم که تا همه ما پشت هم نباشیم کاری از پیش نمی رود و باید به تیم ملی کمک کنیم تا باز هم به جام جهانی برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس