عبدالله گنجی

طبیعتا کسانی که مانند جوانان حاضر در آن عکس مشی می کنند در این دو قطبی جهت خود را یافتند و روحانی در غیاب کارآمدی بشدت به این قطبی سازیها و جذب ناشی از آن نیازمند است.

به گزارش مشرق؛ کوه پیمایی نوروزی رئیس جمهور در ارتفاعات تهران که عید امسال را به جای جزیره کیش در تهران گذراندند از جمله نکات خبری جالب توجه روزهای آغازین سال بود؛ و یک عکس یادگاری در ظاهر نامتعارف (از لحاظ فرهنگی) اما متعارف (از لحاظ سیاسی و استفاده ابزاری) ناگهان محل بحث و جدل طیف های سیاسی مختلف شد. دکتر عبدالله گنجی اما در واکنش به این جدل ها، معتقد است تیم رسانه ای دولت کار خود را به درستی و به خوبی انجام داده است و با ایجاد یک دو قطبی، بر بحران ناکارآمدی خوب پوشش موقتی ایجاد کرده است.

گنجی در یادداشت خود می نویسد:


درگیر شدن انقلابیون  ومتدینین سیاسی با مساله  عکس یادگاری رئیس‌جمهور  با چند جوان در کوه از نقاطی بود که در پروسه مردم سالاری هیچ آورده ای برای نیروهای انقلاب نداشت و مصداقی از دوقطبی های فرهنگی بود که مانند تور تنیده شد.قطعا انتشار آن عکس هوشمندانه بود و بهره آن را نیز بردند.

طبیعتا کسانی که مانند جوانان حاضر در آن عکس مشی می کنند در این دو قطبی جهت خود را یافتند و روحانی در غیاب کارآمدی بشدت به این قطبی سازیها  و جذب ناشی از آن نیازمند است.

شکل ظاهری کار هم طبیعی می نماید و موارد مشابه  در دولتهای پیشین وجود دارد.

اینکه رئیس جمهور یک روز تعطیل به صورت نمادین در کوه دیده شود قابل توجیه است و بالاتر از آن اگر رئیس جمهور اهل کوه و ورزش باشد بسیار پسندیده است و در نشاط کاری وی نیز اثر گذار است.

اینکه عده ای وی را ببینند و درخواست عکس یادگاری کنند نیز طبیعی است و چون رئیس جمهور(هرکس که باشد) رئیس جمهور همه ملت است به صورت طبیعی شانه خالی کردن از گرفتن یک عکس سوال برانگیز تر است.

اما بر این باورم که روحانی آن عکس را برای همین منتشر کرد که اتفاق افتاد: یعنی درگیرکردن بی جهت نیروهای انقلابی در یک میدان بی اهمیت به جای  مطالبه برنامه ریزی دولت برای اشتغال و تولید. بهره برداری از آن در روزی که لازم است مجدداً اتفاق خواهد افتاد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • م.ج IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 3
    آقای گنجی این افاضاتی که فرمودید بهتر است ببینید علماء هم حرف شما را تایید می‌کنند یا خیر!؟ مثل اینکه فراموش کرده اید قبل از اینکه ایشان رییس جمهور باشند در چه کسوتی هستند، اینگونه گدایی رای در اسلام حداقل برای ایشان حرام است
  • Mm NL ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    2 2
    روحانی رای نمی آورد چون تمام وعده های او پوچ بود
  • سیب IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 2
    قبول، عکس با چن نفر تو کوه قابل هضم و توجیه! اونوقت نشستن پرزیدنت جلوی ترزا می با دامن کوتاهو کجای دلمون بذازیم؟
  • مجتبیh IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 0
    احسنت
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    0 0
    میدان بی اهمیت؟؟؟!!!!! گرفتن عکس یادگاری یعنی تایید وضعیت اونا، و شما این میدان رو بی اهمیت می دونید، چون هدف بزرگتر یعنی تصاحت ریاست جمهوری رو دنبال می کنید، یادآوری می کنم که خیلی از جانبازی ها و شهادتها شنیدن توهین ها و تحقیرها و .... برای همون میدان بی اهمیتی که شما ازش نام بردید اتفاق افتاده پس لطفا تریپ روشنفکری نگیرید که به اصولگراها نمی خوره
  • مصطفی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    0 0
    از تمامی دوستان انقلابی خواهشمند است از مواردی که موجب دوقطبی های کاذب می شود خودداری کرده وبه موارد اساسی ملت که بحث اقتصاد واشتغال می باشد بپردازندمراقب باشیم درزمین دشمن بازی نکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس