کد خبر 704547
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
ترکیه

همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه از ظهر دوشنبه در کشورهای اروپایی آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از حریت، فرایند رای گیری همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه در اروپا از دوشنبه آغاز شد و اتباع ترکیه ساکن در ۶ کشور اروپایی به پای صندوق های رای رفتند.

شورای عالی انتخابات ترکیه دیروز یکشنبه اعلام کرد که روند رای‌گیری همه‌ پرسی اصلاح قانون اساسی کشور برای ترک های مقیم آلمان، اتریش، بلژیک، فرانسه، سوئیس و دانمارک از امروز دوشنبه آغاز می شود و اتباع ترکیه می توانند از ساعت ۹ تا ۲۱ در سفارتخانه ها و کنسولگری های ترکیه در شهرهای مختلف این کشورها پای صندوق رأی بروند.

فرآیند رای گیری همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه در خارج از کشور ۹ آوریل (۲۰ فروردین) به پایان می رسد و ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار نفر تبعه ترکیه واجد شرایط رای دادن در خارج از این کشور می توانند در ۱۲۰ مکان تعیین شده در ۵۷ کشور جهان رای خود را به صندوق بیندازند.

بیشترین واجدان شرایط اتباع ترکیه در خارج از کشور برای حضور در پای صندوق های رای در آلمان ساکن هستند و شمار آنها یک میلیون ۴۲۳ هزار نفر برآورد شده است.

همه پرسی اصلاح ۱۸ ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی در داخل خاک ترکیه نیز در تاریخ ۱۶ آوریل سال جاری میلادی (۲۷ فروردین ماه) برگزار می شود.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حضرت وإلا IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    1 2
    اردوغان چوپو أوغلو يي براي خودش همه رأي ها رو خودش تو صندوق مي ندازه و خودش در مي أره از ان همه ٧٠ميليون تركيه أي يك ميليون اجتماع جمع مي كنه مي گه ببينيد چقدر طرفدار دارم يك ديكتاتور كامل براي تركيه شده كثافت
    • رسول IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
      0 0
      برات متاسفم کارتون شده فقط فحش دادن فحش به چه درد میخوره نظرتو بگو
  • احمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    0 0
    اردوغان پیروز میشه مطمئنم چون مردم را با خودش همراه کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس