کد خبر 704504
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
حسن روحانی

رئیس جمهور اسلامی ایران برای دیداری رسمی از فدراسیون روسیه ، عصر دوشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد مسکو شد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران برای دیداری رسمی از فدراسیون روسیه ، عصر دوشنبه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد مسکو شد.

مراسم استقبال در فرودگاه وونکووا  مسکو با نواخته شدن سرود ملی دو کشور آغاز شد و پس از رژه گارد احترام از مقابل حسن روحانی ،مقام های روسی حاضر در مراسم به رئیس جمهور معرفی شدند.

رئیس جمهور قرار است عصر امروز با نخست وزیر روسیه دیدار و گفت گو کند.

روحانی در این سفر دو روزه که به دعوت رسمی ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه انجام می گیرد، مذاکرات مشترکی را با همتای روسی خود و مقامات بلند پایه این کشور با محوریت مهمترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

ایران و روسیه در جریان این سفر و با هدف تعمیق بیش از پیش روابط ، چندین سند همکاری نیز در حوزه های مختلف از جمله حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش امضا می کنند.

همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان دراین سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخشهای خصوصی ایران و روسیه به امضا می رسد.

روحانی را در این سفر وزرای امور خارجه، نفت، صنعت معدن و تجارت و معاونین وی در سازمان انرژی اتمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رییس کل بانک مرکزی همراهی می کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس