حسین فریدون

مشاور مرحوم هاشمی ناگفته‌هایی از خوشحالی یاران روحانی بعد از رد صلاحیت هاشمی را بازگو کرده است.

سرویس سیاست مشرق - تیمور علی عسگری از مشاوران خاص مرحوم هاشمی رفسنجانی و مسئول ستاد حسن روحانی در خراسان رضوی پس از مدت‌ها مهر سکوت نسبت به تحولات دولت یازدهم، اسرار از نقش حسین فریدون در دولت برادرش را هویدا ساخت.

مشاور هاشمی رفسنجانی پیرامون واکنش حسن روحانی و حسین فریدون نسبت به حضور هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت که «روحانی از نامزدی هاشمی ناراحت شد» وی پیرامون جلسه انتخاباتی نزدیکان هاشمی اظهار داشت: «همان روز آقای هاشمی جلسه فوق‌العاده مشاورین را گذاشت و من آنجا رفتم و طرح موضوع کردم و گفتم الآن آقای روحانی حسابی عصبی و ناراحت است و آن چند نفر افراد خاص مثل حسین فریدون ناراحت هستند و بدوبیراه می‌گویند. این قضیه باید به نحوی‌ترمیم و جمع شود.»

اما بد و بیراه‌های حسین فریدون با رد صلاحیت هاشمی به بزم در مرکز تحقیقات استراتژیک بدل شد؛ علی عسگری رخدادهای روز رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی را این‌گونه روایت می‌کند: «ظهر نشده بود، دیدم که شور و شعف در مرکز تحقیقات استراتژیک پیچیده و حسین فریدون و دیگران نشستند خوشحالی می‌کنند که آقای هاشمی تأیید نشد! واقعیت این است که با یک حالت بغض در گلو و با ناراحتی گفتم که عقل هم چیز خوبی است. جای خوشحالی ندارد. برای ما هم از این بعد هرکه می‌خواهد رئیس‌جمهور شود فرقی نمی‌کند ولی شما اگر می‌خواهید آقای روحانی رئیس‌جمهور شود به نظرم باید آقای روحانی را راضی کنید که نزد آقای هاشمی برود و بگوید که من به خاطر این اتفاقی که برای شما افتاده انصراف می‌دهم. حتماً آقای هاشمی هم اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.»

و پس از پیروزی حسن روحانی در خرداد 92، حسین فریدون نقشی اثرگذار در تصمیم‌گیری‌ها پیدا کرد به‌نحوی‌که در مذاکرات هسته‌ای نقش هماهنگ‌کننده با طرف آمریکایی را داشت؛ مشاور هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «من در مرکز تحقیقات شاهد بودم که یکی از اصلاح‌طلبان با حسین فریدون صحبت می‌کرد که ایشان اگر یک Hello OBAMA نگوید، یا دستی با اوباما ندهد، ریزش آرایش قطعی است و بعد هم به نظرم حسین فریدون هماهنگ‌کننده این موضوع و مسئله بود. وقتی هم که از نیویورک برگشتند، این مسئله تذکر رهبری را در پی داشت. برداشتم این است که پاشنه آشیل کار روحانی به یک نحوی به حسین فریدون برمی‌گردد. قطعاً یکی از موارد گرفتاری‌ها و مشکلاتش در زمان تبلیغات انتخاباتی دور دوم، کارهای آقای حسین فریدون خواهد بود.»

مسئول ستاد حسن روحانی در خراسان رضوی پیرامون درگیری‌اش با برادر رئیس‌جمهور، دلیل آن را ادبیات نامناسب حسین فریدون در قبال مقامات نظام دانست و گفت: «من قبل از آن هم چند دعوا با حسین فریدون کرده بودم؛ یعنی مثلاً می‌گفتم اگر آقای روحانی یک خروجی نسبت به هسته‌ای بدهد که در تخصصش هم هست و تهدید آنجاست و اگر آن حل بشود دیگر در داخل مشکلی نخواهیم داشت، ایشان می‌گفت آقای روحانی که می‌خواهد، ولی برخی نمی‌خواهند! اشاره او به برخی مقامات نظام بود که من می‌گفتم آقا درست است که برادر رئیس‌جمهور هستی ولی دیگر نباید این‌طوری حرف بزنی. اگر یک احترامی بگذاری مگر چه می‌شود؟ بعدازآن هم من با حسین فریدون در همان صحن علنی مجلس کنتاک کردم و گفتم: «عطای تو و برادرت را به لقایتان بخشیدم». بعد مصاحبه کردم و گفتم که افق فکری و مشی و سلیقه سیاسی‌ام با آقای هاشمی عجین بوده و هست. ایشان را همراهی خواهم کرد و با دولت در اجرا نیستیم.»

درگیری‌های حسین فریدون با نیروهای نزدیک به حسن روحانی به همین مداخله ختم نمی‌شود؛ حسین فریدون باعث استعفا اجباری رئیس بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری نیز شده است؛ تیمور علی عسگری از مشاوران خاص مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «آقای شوشتری را مثال می‌زنم که رئیس بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری شد؛ اما سؤال این است که چرا آنجا را ترک کرد؟ البته آقای شوشتری به بهانه اینکه می‌خواهد کاندیدای مجلس شود، استعفا داد ولی آن بهانه بود و کاندیدای مجلس هم نشد. بعدها شرایط حاکی از دخالت‌های زیادتر از حد حسین فریدون در کارهایش داشت و بعضی از مشکلات دیگر از جمله اینکه آقای روحانی وقت ملاقات نمی‌داد. عمدتاً در واقع دوستانی که به دولت رفتند بسیارشان زیاد رضایت خاطر ندارند؛ یعنی کار سیستماتیک نیست و یک جای کار لنگ می‌زند.»[1]


[1] - سالنامه 1396 هفته نامه مثلث ، صفحه 153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • مومن IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    اگر شیطان مومن بود و پیروز و رستگار شد ، سایت مشرق هم مومن و پیروز و رستگار است . مانند سایت مشرق بودن خیلی آسان است
    • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      55 16
      فکر کنم امروز صبحانه نخوردی
    • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      31 4
      کجات میسوزه؟
    • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      28 5
      شخص مومن از جریان اشرافی و لیبرال حمایت نمی کند .
    • سعیدی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      18 3
      چی می گی؟!!!
    • مهدی از قم IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      2 0
      جناب مومن شما اول برو اصول اساسی اندیشه مخالفان مشرق نظیر لیبرالیسم و اومانیسم و... را بشناس بعد صحبت از ایمان و اعتقاد بفرمایید.دلم برای ساده دل های مثل شما میسوزه
    • روح الله IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      3 1
      معلومه حقیقت خیلی سوزوندت نه
    • بیسواد ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
      3 2
      سلام حسین فریدون
    • هما ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      2 0
      چه کسی یا کسانی دعوت کرده به مشرق بیائید؟ خوانندگان مشرق بی سواد نیستند . افتاد>>> چه می خواستم بگم
  • احمد دهقانی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    42 10
    خود کرده را تدبیر نیست
  • عبدالله IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    68 15
    "یعنی کار سیستماتیک نیست و یک جای کار لنگ می‌زند.»[ نه آقا یه جا لنگ نمی زند همی اش می لنکد اصلا این دولت دارد سینه خیز میرود
  • مهدی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    49 11
    چقدر زود دیر می شود!
  • هاييييييييييي IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    50 10
    مردم واسه نون شب موندن .......
  • دروغگو IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    8 36
    دروغ که حناق نیست چهارتام شما بگو :))
  • ناشناس IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    42 10
    انشاالله مردم حسین فریدون و فرد مورد نظر را کنار خواهند گذاشت
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    35 4
    یدالله فوق ایدیکم
  • محسن IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    10 26
    باشه تو راست می گی مشرق الان دیگه بین اصلاحات و اعتدال انشقاق به جود آمد خخخخخخخخخخخ
  • آزاده IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    14 44
    سایت مشرق دست از این حماقتها بردارد .شما هیچ بویی از اخلاق نبرده اید . با نشر اکاذیبی خنده دار می خواهید به اهداف زشتتان برسید . چه کسی این حرف های بی سروته را باورمی کند؟ چقدر شما کوتاه فکرید . اینقدر خودتتان را به لجن نکشید و حقیر نباشید . خدا گواهه من به هیچ جناحی وابسته نیستم .اما این حرف های شما خیلی ناجوانمردانه وچندش آور است . با این حرفهای شما من حتی یک بار دیگر به این سایت مراجعه نخواهم کرد .چون شما ادم های حقیری هستید که با این نوع حرف ها به شعور مردم توهین می کنید اما خبر ندارید که خیلی احمق هستید . با این چرندیات دکتر روحانی و برادرشان تخریب نمی شوند . اینقدر زبون نباشید .
    • ناشناس IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      21 4
      این مطلب نقل قول از مشاور مرحوم هاشمی میباشد و مشرق فقط آنرا منتشر کرده است والسلام .
    • دامغانی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      1 0
      ازاده خانم سلام .با استفاده از کلمات ضداخلاقی ولحن شما نمیتوان باور کرد که به هیچ جناحی وابسته نیستی.خب یه کم ارام تر نظر میدادی که مجبور نشی برای باورپذیر شدن گفته هایت به قسم خوردن متوسل شوی.ضمنا تشت فریدون افتاده
    • نا راضی وضع موجود IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      0 0
      اتفاقا خیلی هم طبیعیه و به این دست از افراد میاید مردم آخر اردیبهشت به هوش باشید ودرست رای بدبد!!!!!
    • ناشناس 2 IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      1 2
      همش تقصیره احمدی نژاده :-) ؟!
  • ايراني IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    6 41
    نظر مردم با مرحوم هاشمي بود و نظر افراطيون خلاف ملت ، البته نظر افراطيون بر نظر ملت چيره شد ، چيزي شبيه ١٤٠٠ سال پيش
    • مهدی از قم IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      6 2
      حاضرم قسم بخورم نه چیزی از مردم میدونی نه سیاست نه تاریخ مخصوصا تاریخ 1400 سال پیش.لیاقت شما امثال همون حکومت ساسانی است که به قول فردوسی حتی اجازه تحصیل به توده مردم نمیداد و خودشان را موجودات خدا گونه میدانستند و...
  • مسعود IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    43 7
    ناراحتی حسین فریدون در فردای روز 29 اردیبهشت 96 هم دیدنی خواهد بود.
  • مهران IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    41 3
    فرد مورد نظر دیگه رای نمیاره .
  • محسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 1
    شما حتی از تجربیاتِ گذشتۀ خودتان هم درس نمی گیرید. در انتخاباتهای قبلی دیدید که هر قدر بیشتر برای تخریب رقیبانتان تلاش کردید، نتیجۀ عکس گرفتید و بر رای آوریِ رقیب افزودید. دو نمونۀ نزدیکش هم انتخابات ریاست جمهوریِ 92 و مجلسِ 94. اما بجای درس گرفتن، عینا همان شیوه را دارید تکرار می کنید!
  • هومن IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    3 0
    مرحوم هاشمی به همه چیز و همه کس نگاه ابزاری داشت، به اکبر ولایتی، حسن روحانی، ناطق نوری، انتخابات، رای مردم، برخی از بیوت، ریاست جمهوری و پست های دیگر، و حتی خود مردم. شگفت اما این که بعضا خود این افراد راضی بودند و حتی گاه افتخار می کردند که به عنوان ابزار هاشمی به کار روند و نیز به همین عنوان شهره گردند.
  • خان هشترودي ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    0 3
    اين مشاور محترم كه حالا بيكار شده و دولت روحاني دستش را خوانده و محل نميگزارد ميخواهد با اين خوش خدمتي دل رقيبان را بدست آورد .شايد پستي مقام .... از دانشگاه آزاد هم كه بيرون شده آقاي عسگري مگر بسته نيست .يك كمي هم به فكر آخرت باش .روحاني متين مدير و مدبر محبوب ملت است .
  • اسد آقائی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 4
    چقدر از مرحوم آیت الله هاشمی عقده و کینه دارید که هنوز هم دست از سر مرده اش هم بر نمیدارید بابا شما دیگه کی هستید!!! همین نشون میده که او چقدر بزرگ بوده و شما چقدر نادان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس