کد خبر 704278
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
اردوغان خشمگین

رئیس جمهور ترکیه به‌خاطر حمله گروه‌های نئونازی به مساجد مسلمانان در برلین، دوباره مقامات آلمان را فاشیست خطاب کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) مقامات آلمان را بخاطر مقابله نکردن با هتک حرمت مساجد مسلمانان در شهرهایشان، «فاشیست» خطاب کرده و خواستار مجازات گروه‌های نئونازی شد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع هوادارنش در «استانبول» ضمن محکوم کردن منع فروش تسلیحاتی آلمان به ترکیه، گفت برلین به آنکارا که متحد او بعنوان یک عضو «ناتو» است سلاح نمی‌فروشد اما آنها را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی همچنین افزود: «آنها به رئیس جمهور ترکیه می‌گویند دیکتاتور ولی زمانی که ما آنها به‌دلایلی فاشیست می‌نامیم، به مقامات آلمانی برمی‌خورد.»

اردوغان ضمن انتقاد از انفعال مقامات آلمانی در برابر گروه‌های نئونازی که به مسلمانان و اتباع ترکیه در آلمان حمله می‌کنند، تاکید کرد ترکیه خوستار صلح با همه کشورهاست و هیچ سیاست خصمانه‌ای با کسی ندارد.

آنکارا در هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «بله» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.

مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ازحد آنکارا شده بگونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ح GB ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    1 0
    خیلی غلط کرد خودش فاشیست تر از هر فاشیستیه
  • احمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    0 2
    مرگ بر آلمان نازی
  • حسن IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    0 3
    مرگ بر اروپای فاشیست ضد مسلمان
  • رضا IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    3 0
    اینکه المان سلاح نمی فروشد کار درست و بجایه. فروش سلاح به یک رژیم حامی داعش و النصره و جنایتکار فاشیست؟ آفرین بر کشور آلمان
  • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    2 0
    حکومت ترکیه تبدیل به سگ هار منطقه شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس