مجید انصاری

حضور رامین در معاونت وزارت ارشاد بهتر است یا تهدید منتقدان به زندان و جهنم؟!

سرویس سیاست مشرق » -وبلاگ مشرق « خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، ۷:۳۰ دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پس از مکتب ایرانی، »مکتب هاشمی « هم از راه رسید!

حجت الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور روحانی در بخشی از گفت وگوی خود با ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان امروز در اشاره به مرحوم هاشمی گفته است:

»آیت ا... هاشمی یک شخص نبودند و بلکه یک مکتب فکری و سیاسی بودند. «

*مجید انصاری در دوران حیات مرحوم هاشمی نیز زمانی درباره ایشان گفته بود: در آینده پیرامون هاشمی مثل امیرکبیر و شهید اوّل فکر می‌کنیم.[۱]

این قبیل صحبت ها، اسطوره سازی های بیجا و بی مبنا و معرفی چیزی به نام »مکتب هاشمی»  در حالی است که اولاً در قاموس انقلاب اسلامی چیزی به غیر از مکتب اهلبیت(س)   و »مکتب امام راحل» نمی شناسیم و ثانیاً مرحوم هاشمی نیز با وجود خدمات فراوانی که به انقلاب اسلامی داشت اما اشتباهات فراوان و مکرری از جمله در فتنه سال ۸۸، در قضیه دنیای موشک و گفتمان، در ماجرای سوریه و در بحث برجام داشتند که نمی شود آنها را از حافظه تاریخ پاک کرد...

از سوی دیگر، حکماً آقای انصاری در جریان هست که بخشی از انتقاداتی که به رئیس جمهور سابق و حلقه انحرافی وارد می شد در باب بحث »مکتب ایرانی «بود. یک مکتب سازی بیجا و بی مبنا که سبب ساز خبط و خطاهای بعدی دولت دهم نیز شد.

گفتنیست، مقام معظم رهبری، چند سال قبل شاخصه های مکتب امام راحل را در رئوس عقلانیت، عدالت و معنویت تبیین فرمودند.

***

حضور رامین در معاونت وزارت ارشاد بهتر است یا تهدید منتقدان به زندان و جهنم؟ !

عبدا... رمضان زاده، از فعالان جریان خاص و سخنگوی دولت اصلاحات در بخشی از گفت وگوی خود با ویژه نامه نوروزی روزنامه دولتی ایران، پیرامون فوائد دولت آقای روحانی از نظر خود اظهار کرده است:

اگر دولتی مثل دولت آقای روحانی بر سر کار نیامده بود، الان آقای رامین معاون مطبوعاتی بود...همچنین گشایشی که برای رفت و آمد خانواده محصوران با آنها اتفاق افتاده است، در حوزه سیاست قدرت است  .اگر آقای روحانی نبود ما الآن در مرز افغانستان در صف خرید مواد غذایی بودیم، مانند ونزوئلایی ها که در مرزها در انتظار خرید مواد غذایی از کشورهای همسایه و گواتمالا هستند.

*جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح طلبان متأسفانه با مردم از در روراستی صحبت نمی کنند و فی المثل نمی گویند که دولت آقای روحانی دولت وعده های اقتصادی به مردم بود -که تقریباً هیچیک محقق نشده اند- نه دولت وعده های سیاسی مثل بهتر شدن رفت و آمد خانواده های محصوران با فتنه گران!

در اشاره به صحبت های رمضان زاده مبنی بر اینکه اگر دولت یازدهم نبود؛ الآن شاهد حضور آقای محمدعلی رامین در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بودیم نیز بایستی از باب رندی اینطور گفت که حتما اصحاب رسانه و مردم می پسندند که آقای رامین در معاونت وزارت ارشاد می بود اما در این دولت، منتقدان به جهنم و زندان حواله نمی شدند، برای انتقاد »زندان» تجویز نمی شد و وزارت ارشاد هم تبدیل به تریبون تبلیغ ماهواره نمی گشت...

ماجرای ونزوئلایی شدن ایران یا همان »فتنه اقتصادی «و اوکراینیزه شدن ایران اسلامی نیز ماجرایی است که جریان سیاسی خاص از ۶ سال قبل آرزوی آن را داشت و تمام تلاش خود را هم با سیاه نمایی از اوضاع کشور و بزرگنمایی تحریم ها برای آن انجام داد اما موفق نشد...

این جریان اکنون که خود را در فتنه اقتصادی ناکام می بیند؛ ژست دیگری گرفته و اینطور می گوید که دولت آقای روحانی ایران را از قحطی غذا و شرایط فعلی ونزوئلا نجات داد!

این حرف هرگز درست نبوده و نیست زیرا ایران اسلامی حتی در دوران جنگ تحمیلی که کشتی های حاوی غذای مردم در خلیج فارس با موشک دشمن هدف قرار می گرفتند نیز دچار بحران غذا نشد و مقامات کشور و مدیران انقلابی، مسئولانه کشور را مدیریت کردند.

بحث تحریم ها نیز متأسفانه با اینکه مورد بزرگنمایی دولت و اصلاح طلبان قرار گرفت اما این حقیقت بزرگ در کنار آن کمتر مورد اشاره قرار گرفت که تحریم ها هیچگاه اثری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کلان ایران نداشته اند.

گفتنیست، بر میزان تحریم های ایران در دوران پسابرجام افزوده شده است.

***

فکوهی: مردم در بسیاری موارد ناراضی‌اند، همکاری دولت با «اقتصاددان‌های لیبرال» چشم اسفندیار دولت است

ناصر فکوهی، از جامعه شناسان اصلاح طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با ویژه نامه نوروزی نشریه نسیم بیداری، ضمن برشمردن نقاط  قوت دولت یازدهم گفته است:

»دولت روحانی ضعف های زیادی هم داشته که به نظر من بزرگترین آن ادامه دادن به همکاری با اقتصاددانان نولیبرال و پیاده کردن نظارت آنها در همه حوزه ها بوده است و این می تواند چشم اسفندیار این دولت باشد. مردم در بسیاری موارد ناراضی‌اند. «

او همچنین تصریح می کند: به گمانم اگر آقای روحانی برنامه ای برای ایجاد یک دولت رفاه بدهند، شانس بسیار بالایی برای پیروزی شان خواهند داشت.

*چهره های اصلاح طلب طی چند ماه اخیر، انتقاداتی حتی تندتر از اصولگرایان و جبهه مردمی نیروهای انقلاب علیه دولت یازدهم مطرح کرده اند.

انتقاداتی که اگرچه در لابه لای حمایت مصلحتی و غیر رسمی آنها از رئیس جمهور روحانی؛ کمتر دیده شده است اما حقایق مهمی در ورای آنها وجود دارد.

جریان سیاسی خاص، فی الواقع پس از راهبردی که سعید حجاریان چند سال قبل با عنوان »شکست روحانی شکست ما )اصلاح طلبان (نیست» تبیین کرد؛ شروع به جدا کردن سرنوشت و فرجام خود از سرنوشت دولت یازدهم کردند.

چه اینکه آنها بلافاصله پس از انعقاد برجام به کنه انتقاد کارشناسان انقلابی و اصولگرایان رسیدند و فهمیدند که این توافق حاوی دستاورد خاصی نخواهد بود و از طرفی دولت یازدهم نیز در عرصه های مختلف، ضعفهای آشکاری دارد که تمام این موارد در کنار هم می تواند ضریب احتمال تک دوره ای شدن دولت یازدهم را افزایش دهد.

بر همین اساس بود که نه تنها انتقاداتی شبیه به آنچه فکوهی مطرح کرده است را شاهدیم بلکه چهره های جریان خاص بارها اعلام کرده اند که رئیس جمهور روحانی در انتخابات ۹۶، نامزد رسمی اصلاح طلبان نیست و ما برای او ستاد انتخاباتی هم تشکیل نمی دهیم!

در اشاره به انتقادات اصلاح طلبان از دولت طی ماه های اخیر می توان به صحبت های چندی قبل ابراهیم اصغرزاده اشاره کرد که گفته بود: مردم در سه سال گذشته دیده نشده اند.[۲]

و یا همینطور، محمد سلامتی، از مشاهیر اصلاح طلب نیز چندی قبل به روزنامه آرمان امروز گفته بود: وقتی عملکرد آقای روحانی و کم‌توجهی او را نسبت به برخی از امور می‌بینم به این نتیجه می‌رسم که شاید دیگر او انگیزه‌ای برای کاندیدا شدن مجدد ندارد.[۳]

***

۱_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۷۴۳۱۴

۲_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۸۷۶۶۲

۳_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۶۸۶۷۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ام GB ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    0 0
    زنده باد
  • . IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 0
    .
  • روحانی اولین رییس جمهور تک دوره ای ایران ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    6 0
    روحانی اولین رییس جمهور تک دوره ای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس