تیم ملی فوتبال ایران

کارشناسان فوتبال معتقدند چین در تورنمنت های آسیایی همواره سکوی پرش تیم ملی بوده و این بار هم که با رقبای اصلی 4 امتیاز فاصله داریم با شکست دادن این تیم گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی برداریم.

سرویس ورزش مشرق – پس از برد روحیه بخش تیم ملی فوتبال در اولین روز دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه مقابل قطر، ملی پوشان کشورمان حالا خود را برای دیدار با تیم احیا شده چین آماده می کنند. تیمی که با سرمربیگری مارچلو لیپی انگیزه های زیادی برای رسیدن به آنچه در دور رفت از آن محروم به نظر می رسید، دارد و با شکست کره حالا امیدهایشان برای صعود زنده شده است.

جواد زرینچه و علیرضا امامی فر در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار تیم ملی مقابل قطر و بازی با چین صحبت کردند که متن کامل صحبت های شان در ادامه می آید:

*قطر آچمز شد

علیرضا امامی فر درباره بازی تیم ملی در مصاف با قطر اظهار داشت: تیم ملی مانند همیشه هوشمندانه بازی کرد. استراتژی که کی روش برای این بازی اتخاذ کرده بود مانند همیشه گل نخوردن و البته بستن راه نفوذ همه عناصر تهاجمی میزبان تیم ملی مان بود. اگر بخواهیم درباره قطر و حالتی که برای این تیم در مصاف با تیم ملی ما رقم خورد به سراغ اصطلاحات شطرنجی برویم باید بگوییم این تیم در این بازی آچمز شده بود.

*یک موقعیت هم برای حریف آرزو بود

ملی پوش اسبق کشورمان با تمجید از بازی متفکرانه تیم ملی ادامه داد: ترکیب دفاعی تیم ملی خیلی خوب عمل کرد. زوج منتظری و پورعلی گنجی به خوبی رابط بین دروازه و هافبک ها بودند و از کناره ها هم دو دفاع کناری به دقت از بازیکنان قطر مراقبت می کردند تا هیچ موقعیتی نصیب این تیم نشود. با اینکه قطر مهره های خطرناکی دارد ولی بدست آوردن یک موقعیت برای این تیم به آرزو تبدیل شده بود.

*یک گل برای قطر کم بود

بازیکن اسبق تیم های پرسپولیس و شارلروای بلژیک درباره این دیدار و تک گلی که به ثمر رسانده شد توضیح داد: تیم ملی فوتبال ما با داشتن عناصر تهاجمی خوبی که در خدمت دارد می تواند بازی های هجومی تری را ارائه دهد اما مشخص است که هیچ کس نمی تواند خارج از استراتژی کلی تیم کاری انجام بدهد. گرچه باید باز هم به قطر گل می زدیم و یک گل برای قطر کم بود. می شد در بدبینانه ترین حالت دو یا سه گل به این تیم زد ولی باز هم همین که در روز باخت ازبکستان و کره جنوبی توانستیم به یک برد سه امتیازی برسیم از هر نظر برایمان با ارزش تر بود.

*نگاه کی روش مثل ما احساسی نیست

جواد زرینچه درباره بازی با چین خاطر نشان کرد: در اکثر تورنمنت های آسیایی چین همواره برای تیم ملی ما حکم سکوی پرتاب را داشته و انشااله این بار هم که با رقبای اصلی 4 امتیاز فاصله داریم با شکست دادن این تیم گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی برداریم. البته باید این نکته را از یاد نبریم که شاید ما کمی احساسی به قضایا نگاه کنیم ولی نگاه کی روش حرفه ای است و با ما تفاوت دارد.

*وقتی دفاع نتیجه می دهد چرا دفاع نکنیم؟

پاسور گل قرن بیستم در جام جهانی 1998 فرانسه درباره بازی های بسته تیم ملی توضیح داد: حالا که با این روش نتیجه گرفته ایم چرا مقابل چین هم با همین روش بازی نکنیم. اگر نتیجه نمی داد بله! اما چرا که نه! فکر می کنم این نتایج در تاریخ فوتبال کشورمان بی سابقه بوده است که تا این مرحله یک گل هم نخورده باشیم. اتفاقا این تاکتیک خوبی است که راه نفوذ را بر حریف ببنیدم با تکیه بر توان هجومی عناصری که در اختیار داریم برای گلزنی ضد حمله بزنیم. البته می توانیم از این تیم ملی انتظار بازی های زیبا تر را هم داشته باشیم ولی در حال حاضر همه توقع ما از این تیم رسیدن به جام جهانی است. من بازی تیم چین مقابل ازبکستان را دیدم و باید بگویم این تیم مستحق برد بود و بازی خوبی ارائه کرد.

*لیپی حریف کی روش نمی شود

زرینچه در این باره که آیا دانش و تجربه لیپی ممکن است برای کی روش و تیم ملی ما دردسرساز شود یا نه گفت: به هیچ وجه! در آسیا خیلی از تیم های دیگر هم هستند که به مراتب بیشتر از ایران برای فوتبال شان هزینه می کنند ولی استعداد ایرانی را ندارند. از این بابت ما متکی به توان بدنی و هوش فوتبالی بازیکنان مان هستیم که به مراتب از دیگر کشورهای آسیایی بالا و برتر است.

*آزادی باید پر شود

کاپیتان اسبق استقلال که تجربه دهها بازی در ورزشگاه آزادی با سکوهای مملو از جمعیت را دارد درباره بازی با چین گفت: قطعا بازی برای چین در تهران بسیار سخت خواهد بود. به ویژه اینکه مردم باید برای این بازی آزادی را پر کنند و یار دوازدهم تیم ملی شان باشند که با توجه به تعطیلات نوروزی و رایگان اعلام شدن این دیدار، قطعا این اتفاق هم رخ خواهد داد.

*قرعه خوب در روسیه یعنی صعود به دور دوم

جواد زرینچه و علیرضا امامی فر در پایان گفت و گو با مشرق، در واکنش به این موضوع که تا حد زیادی می توان به رسیدن به جام جهانی امیدوار بود درباره احتمال صعود تیم ملی به دور دوم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال کشورمان نظر مشترک داشته و در این باره بیان کردند: پیروزی در بازی با چین وضعیت تیم ملی را تا 90 درصد مشخص می کند. دیگر راهیابی در این شرایط و با این اقتدار باید این مسیر را پیش پای تیم ملی بگذارد که برای رسیدن به دور دوم تلاش کند و این ممکن خواهد بود اگر تا جام جهانی بازی های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی تدارک دیده شود. البته اگر در جام جهانی هم در قرعه خوبی قرار بگیریم با این تیم خوب و سرحال قطعا این دور از دسترس نخواهد بود. چون تیم ملی با استراتژی بازی می کند و این می تواند برای تورنمنتی مانند جام جهانی یک امتیاز ویژه محسوب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • RNA IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    19 3
    نظر مایلی کهن هم می پرسیدید تا با بایانات تاریخی خودش در مورد ضعفهای تیم ملی با مربیگری کی روش همه رو به فیض برسونه
    • ناصر IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
      3 9
      گوگولی زمان مایلی ایران کره جنوبی رو 6 تایی کراد شما اون موقع رو یادت نمیاد...
  • کیروش IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    17 0
    هیچ مربی ایرانی دیده نشده است که در بازی های حساس ( بازی با کره و عربستان و استرالیا و ... ) رنگش نپرد و عرق نکند و قفل نکند اما کیروش این بازی ها را فرصت می بیند . حتی بازی با آرژانتین
    • ناصر IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
      0 2
      کیروش از همه مربی های ایرانی جو رو قبل از بازی متشنج می کنه...
  • ایرانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    0 0
    تیپ شخصیتی کیروش شبیه علی دایی خودمونه ، چه اخلاقیات منفیش چه مثبتش . به شدت عاشق برده و باخت براش حکم مرگ داره و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی کنه . مثل دایی کمی شکاک و مغروره ، به هیچ وجه زیر بار کارکردن با کسی که باهاش زاویه پیدا کرده باشه نمی ره ، کسیو در حد خودش نمیدونه و از بالا نگاه میکنه . کلا همیشه هم شاکیه و به عالم و آدم اعتراض داره . یه تفاوت عمده هم دارن ، اینکه دایی کم و بیش ضعف ها و نتایج بدو میندازه گردن دیگران ، اما کیروش کلا ضعفی نمی بینه تو خودش که بخواد بندازه گردن کسی
  • سعید IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    1 0
    استفاده کردن از نظرات سازنده مربیان باتجربه خیلی خوبه ولی نباید از کارشناسانی که از قبل کارنامه آنها مشخص است نظرخواهی کرد چراکه غیر از لطمه زدن به فوتبال ملی چیزی به دست نمی آوریم.یه خواهش هم از کارشناسان با تجربه دارم تحت هر شرایطی از تیم ملی حمایت کنند چراکه اگه با انتقادات بیجا و بی اساس خود باعث برهم زدن تمرکز سرمربی و بازیکنان تیم ملی بشوند،اونوقت دودش تو چشم خودمون میره.
  • ناصر IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    2 14
    ایران با این سبک بازی اتوبوسی و دفاعی در جام جهانی هیچ غلطی مثل دفعه قبل نمی کنه نهایتا 3 تا از بوسنی دوباره می خوره..
    • علی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
      0 1
      شک دارم که تو ایرانی باشی و ممکنه یک بیگانه باشی که در خانه ما یا مجاز و یا غیر مجازش زندگی می کنی.
    • امیر GB ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
      0 1
      آدم باید خیلی‌ بی‌ وجدان باشه که راجع به تیم ملی‌ مملکتش چنین الفاظی بکار ببره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس