اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی از آمریکا و بریتانیا خواست تا ممنوعیت حمله لپ‌تاپ و تجهیزات الکترونیکی در پروازهای مستقیم به این کشورهای غربی را لغو کنند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز پنج شنبه از آمریکا و بریتانیا خواست تا ممنوعیت استفاده از لپ‌تاپ و تبلت در پروازهای خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله استانبول را لغو کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، اردوغان در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد: «من امیدوارم که این کشورها، آمریکا و بریتانیا، این قوانین را مورد بازبینی قرار داده و به زودی آن را لغو کنند».

بر اساس این گزارش، واشنگتن حمل هرگونه تجهیزات الکترونیکی فرای گوشی‌های تلفن همراه در پروازهای مستقیم از 10 فرودگاه در چندین کشور خاورمیانه و همچنین ترکیه به آمریکا را ممنوع کرده است.

بنا بر این گزارش، این ممنوعیت حمل تجهیزات الکترونیکی روزانه حدود 50 پرواز از 9 فرودگاه در کشورهایی از جمله اردن، مصر، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، قطر، امارات و را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که ممنوعیت حمل لپ‌تاپ و دیگر تجهیزات الکترونیکی در پروازهای مستقیم به آمریکا می‌تواند خطر استفاده از این تجهیزات برای مخفی کردن بمب را کاهش دهد چرا که اسکن این تجهیزات در بازرسی‌هایی که در فرودگاه‌ها انجام می‌شود، پیچیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس