سخن از طلبه‌ی شهیدی است که برکت زندگی‌اش را در این می‌دید که یک سوم شهریه‌اش را به فقرا بدهد و معتقد بود فقرا هم در دارایی ناچیز ما سهمی دارند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «عبداله دارابی» فرزند کریم در دهمین روز از آذرماه سال 1350 در بخش مرکزی شهرستان آبدانان متولد شد. وی که به جهت علاقه‌مندی به علوم و معارف دینی در حوزه‌های علمیه المهدی اراک و آبدانان به کسوت طلاب حوزه علمیه درآمده بود در زمان جنگ تحمیلی به عنوان رزمنده بسیجی به سپاه پاسداران پیوست و راهی جبهه‌های نبرد با متجاوزین بعثی شد تا آنکه سرانجام درروز 27 آبان ماه سال 66 در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسید.

یکی از خواهران این شهید می‌گوید:از ویژگی‌های اخلاقی او مهربانی و توجه به محرومین و فقرا بود. از 900 تومان شهریه‌ای که می‌گرفت 300 تومان آن را به فقرا می‌داد. چون وضع مالی خانواده خوب نبود 300 تومان آن را به مخارج خانواده اختصاص می‌داد و مابقی را برای مصارف درس و بحث خود اختصاص می‌داد. اوقات فراغتش را بیشتر به کارهای عبادی و کمک به خانواده می‌گذراند. به ورزش اهمیت می‌داد. امر به معروف می‌کرد و بارها می‌گفت «آرزویم شهادت است».

مزار این شهید در گلزار شهدای آبدانان قرار دارد.

روحانیت معاصر ایلام به دنبال حرکت‌ها و مبارزاتی که علیه سلسله پادشاهی پهلوی داشت اهداف مقدس خود را که مبتنی بر دفاع از قرآن و انقلاب و تبیین راه امام (ره) بود به پیش بردند و نقش خویش را در شکوفا کردن استعدادهای عمومی مردم برای مواجهه فعال با شرایط تهدید و بحرانی، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی، ترورها و توطئه‌های داخلی و خارجی دشمن به اثبات رساندند

روحانیت استان ایلام با هدایت‌گری آیت‌اله حیدری ایلامی و همراهی سایر روحانیون صدیق استان در طول دوران دفاع مقدس علاوه بر تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در بین مردم دوشادوش رزمندگان اسلام و بسیجیان در جبهه‌های نبرد حضور داشتند که در این مبارزه شجاعانه ۱۱ نفر از روحانیون استان ایلام به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که شهید سید برزو کرمی از جمله شهدای روحانی استان ایلام است.

یادآور می‌شود شهیدان «محمدعلی صالحی»، «عبداله دارابی»، «علی مومنی»، «عباداله همتی»، «علی‌اشرف نعمتی»، «ابراهیم صادقی»، «برزوکرمی»، «نورالدین خدامرادی»، «محمدرضا قربانی»، « علی عصمت»، «محمدنبی شمسی» از جامعه روحانیت استان ایلام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس