چالش بی‌اخلاقی در برخی اقشار حاضر در جامعه پزشکی که از عکس‌های یادگاری دانشجویان این بخش با اجساد تخت تشریح رواج گرفت، این بار با بازی تیم 10 نفره پزشکی با جان مادر و نوزاد در حین عمل، به اوج رسیده است.

به گزارش سرویس جامعه مشرق- حالا همه سکوت کرده اند، مثل همان موقع که سرشان را با تاسف تکان می دهند که یعنی عزیزتان مرد، یعنی کاری از دستمان بر نمی آمد و هرچه بود انجام دادیم و بعدش که "آقا اینجا بیمارستان است و رعایت کنید و هیس و ...". ما که در نقش همراه بیمار، نهایت رعایت نکردمان کمی سر و صدا است و گریه و آنطرف خط، نهایت رعایت نکردنشان، رفتن مان زیر خاک است.
 
نه اینکه معتقد باشیم دنیای پزشکی مملو از قصور و تقصیر و مشکلات است، که اما روی لباس و فرهنگ سپید، کوچکترین لکه هم فراوان به چشم می آید و آنقدر که برخی مسئولان شهرک غرب نشین در ساعات اداری، برایمان از ضرورت ارتقاء فرهنگ سیاسی و رسانه ای و اجتماعی می گویند، برای دانشجویان رشته های مرتبط شان، کلاس می گذاشتند، چنین وقایعی رخ نمی داد.
 
کلیپ، با تمی از آهنگ و صدای نوزادی تازه به دنیا آمده تلفیق شده؛ حرفه ای به تمام معنا. 10 نفر و کمی بیشتر، برایمان "چالش مانکن" ساخته اند در حد هالیوود و پاسخ به اینکه جان مادر و کودک و آمپول در دستان تیم پزشکی که آماده تزریق است و بقیه حواشی اش، چه اهمیتی دارد.
 
از مانکن سازی در برخی بیمارستانها تا «چالش مانکن» در اتاق عمل/ وزارت بهداشت به جای کارگردان، مانیتور را دید! 
 
همین که باید خدا را شکر کنیم که چالش های سابق از قبیل سطل آب یخ آنقدر رواج نیافت که پایش به شبکه های اجتماعی نوظهور باز شود و سر از اتاق عمل و بیمارستان در بیاورد، برایمان کافی است و صد البته، این بی فرهنگی یک پروسه توسعه یافته در سالهای اخیر است، نه یک پروژه با تعدادی عوامل سبزپوش و یک اتاق به ظاهر یا واقع، عمل.
 
از سلفی با مرده تا فیلم های خصوصی اتاق عمل

همه چیز از عکس های یادگاری و خویش اندازهای برخی دانشجویان پزشکی با پیکرهای بی جان خوابیده بر روی تخت تشریح شروع شد؛ عکس هایی که با افتخار در فضای مجازی منتشر و نقطه آغازی شدند برای فغان از بی اخلاقی در برخی بخش های جامعه پزشکی. در این بین اما عدم برخورد قاطع با متخلفان و سکوت و بی تفاوتی مسئولان وزارت بهداشت باعث شد، متخلفان کار را فراتر بگذارند و این بار به جای بازی با آبروی بیماران، جان و سلامتشان را به بازی بگیرند.
 
 از مانکن سازی در برخی بیمارستانها تا «چالش مانکن» در اتاق عمل/ وزارت بهداشت به جای کارگردان، مانیتور را دید!
 
از مانکن سازی در برخی بیمارستانها تا «چالش مانکن» در اتاق عمل/ وزارت بهداشت به جای کارگردان، مانیتور را دید! 
 
در آن ایام که برخی دانشجویان امروز و پزشکان آینده، اخلاق را در کلاس های درس به چالش می کشیدند و با اعضای بدن اجساد خوابیده بر تخت تشریح عکس یادگاری می انداختند، مسئولان وزارت بهداشت عمدتا در فکر توزیع منابع سلامت در بین پزشکان و پرداخت کارانه های چند صد میلیونی بودند تا شاید کمی از حجم دریافت زیر میزی ها کم کنند.
 
عدم برخورد با متخلفان باعث شد تا برخی پزشکان و کادر درمانی پا را فراتر گذارند و با به چالش کشیدن اخلاق پزشکی، شخصی ترین اتفاقات اتاق عمل را فیلم برداری کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند؛ کلیپ هایی که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و جامعه پزشکی را بار دیگر به چالش بی اخلاقی کشاند و البته اثرات سوء خود را در جامعه به جا گذاشت.
 
چالش مانکن، از جیمی واردی تا دکتر ایرانی
 
جیمی واردی که گل شیرجه ای خود را به اسپانیا زد، لحظاتی مکث کرد و به تبع آن، بقیه بازیکنان تیم ملی انگلستان هم ایستادند تا بینندگان این بازی در ایران و دنیا، با چنین چالشی بیشتر آشنا شوند. اما استادیوم کجا و اتاق عمل کجا؟!
 
در سکوت مسئولان وزارت بهداشت و در سایه عدم برخورد قاطع و کافی با متخلفان قبلی، عده ای که تا دیروز آبروی افراد را سیبل شادی های لحظه ای خود کرده بودند پا را فراتر بگذارند و این بار در اقدامی غیر اخلاقی چالش نوظهور مانکن را به اتاق عمل ببرند و جان مادر و نوزاد تازه متولد شده ای را بازیچه تفریح خود کنند.

فیلمی که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده و پزشکان و پرسنل اتاق عمل را در حال انجام چالش مانکن نمایش می دهد؛ روایت لحظاتی است که می تواند جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد و زندگی یک انسان را به تباهی بکشاند و "گلدن تایم" یک جراحی را تبدیل به فان تایم کند.
 
در این شرایط که بازی کودکانه عده ای بی اخلاق، جان دو انسان را به مخاطره انداخته است، بازهم مسئولان وزارت بهداشت سکوت اختیار کرده اند و به جای برخورد قاطع با متخلفان و برچیدن این دست بی اخلاقی ها در بدنه بهداشت و درمان، آنرا کتمان می کنند.
 
ساختگی بودن فیلم یا ساختگی بودن استدلال ها
 
عباس زارع نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، این فیلم را ساختگی می داند اما در تشریح دلایل خود می گوید که" در اتاق عمل ثانیه‌ها تعیین کننده است و پرسنل باید تمام تمرکزشان برای حفظ جان بیمار باشد."
 
وی در ادامه بیان استدلال های خود تاکید می کند: احتمالا این برنامه کارگردانی شده و اصلا بیماری در کار نیست و همانطور که پیداست مانیتور اتاق عمل خاموش است و مشخص است همه در حال فیلم بازی کردن هستند و اصلا جراحی انجام نمی‌شود.

به گفته مشاور وزیر بهداشت، البته اصل موضوع مورد نقد است و محیطهای درمانی به هیچ وجه جای اینگونه  رفتارها نیست و کسی نباید از این فضاها برای انجام این برنامه‌ها استفاده کند.
 
مانیتور خاموش است یا نیست ؟ مسئله این نیست!
 
اظهارات مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درحالی در توجیه اقدام غیر اخلاقی این افراد مطرح می شودکه گویا این مقام مسئول حتی زحمت یکبار دیدن فیلم را نیز به خود نداده و شاید بر اساس شنیده هایش اقدام به اظهار نظر کرده است. چرا که آنگونه که دکتر زارع نژاد میگوید، مانیتورهای اتاق عمل خاموش نیستند و مسئولان وزارت بهداشت با اندکی وقت گذاشتن و تامل میتوانند روشن بودن مانیتور اتاق عمل را به چشم ببینند.
 
از مانکن سازی در برخی بیمارستانها تا «چالش مانکن» در اتاق عمل/ وزارت بهداشت به جای کارگردان، مانیتور را دید! 
 
حال حتی اگر مانیتور هم فعال نباشد، آن نوزاد تازه به دنیا آمده (اما تمیز شده) چگونه در این فیلم ساختگی نقش بازی می کند و 10 نفر پرسنل پزشکی، چگونه شرایط را برای اجرای چنین چالش مضحکی، در یک اتاق عمل خالی فراهم دیده اند؟!
 
البته پیگیری های خبرنگار مشرق از مسئولان وزارت بهداشت برای رسیدن به جوابی قانع کننده در خصوص نحوه برخورد نظام بهداشت و درمان کشور با متخلفان به نتیجه ای نرسید و هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی یا حتی تایید دیدن یا عدم مشاهده این کلیپ نشدند.
 
شاید آن روزی که مشرق خبر از مانکن سازی در برخی بیمارستانهای خصوصی داد و داد مسئولان وزارت بهداشت درآمد که مستندات شما کافی نیست، جلوی این بی فرهنگی در برخی مراکز پزشکی گرفته می شد، امروز نیاز نبود با چالش های در آوردن ادا و اطوار مانکن های خارجی دست و پنجه نرم کنند.
 
گروه آمریکایی Rae Sremmurd در پس زمینه کلیپ می خواند و از گل هایی می گوید که فرستادند و پرپر شد، درست مثل گل هایی که برای خانواده نوزاد و مادر حاضر در کلیپ، آورده اند و عزیزان بیرون از اتاق عمل نمی دانند آنها در چه وضعیتی قرار دادند و حریم شخصی شان آماج عده ای شهرت طلب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    خوشحالی کردن کنار یک جسد و عکس خویش انداز گرفتن با ان اوج بلاهت یک شخص است
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    2 0
    مقصر این فجایع مردم هستند. در کشوری که درمان بر بهداشت اولویت دارد و مردم زیاد مریض می شوند و دایم محتاج دکتر و درمان هستند البته پزشکان قدرتمند شده و ناز می کنند و این امپراطوری مافیایی را ایجاد می کنند. اما در کشورهایی که مردم کمتر بیمار می شود و بهداشت بر درمان اولویت دارد به طور طبیعی این پزشکان هستند که ناچارند برای جذب مردم رقابت کنند و در حد نوکر و کلفت در خدمت بیماران معدود خود باشند. پس برای رفع این مشکل ابتدا باید باید بهداشت را درست کرد. یعنی مردم از آلوده کردن هوا دست بردارند و یا در اعتراض به خودروهای آلوده کنده آنها را نخرند. یعنی از خوردن فست فودها دست بکشند. یعنی سراغ تراریخته ها نروند. یعنی مجددا به محصولات لبنی طبیعی روی بیاورند و از همه مهمتر اینکه حدالمقدور در صورت بیمار شدن سراغ طب سنتی بروند و کارهای نظیر حجامت ماهانه و شرایط آن را ترک نکنند و... اگر مردم چنین کاری کردند یقینا پزشکان بدبخت و بیکار خواهند شد. اما متاسفانه باید اذعان کرد که در ایران تلاش سازماندهی شده برای بیمار کردن مردم در جریان است و خود مردم هم متاسفانه با آن روند همراهی می کنند وزارت بهداشت همه تلاشش بر خدمت رسانی پزشکان و آزار مردم است و در این مسیر قسم خورده که طب سنتی را ریشه کن کند.
  • علی ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اگه با موارد بی اخلاقی های قبلی برخورد قاطع شده بود به خودشون جرات نمی دادن این کار و بکنن.
  • محسن ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 0
    به یاد ندارم که خودم و سایر بستگانم از بیمارستان رفتن خیری دیده باشن. علتش اینه که خدا باید به کار برکت بده و خیلی چیزا هست که مانع برکت در پزشکی شده . اون وقت اسمش رو میذاریم اشتباه پزشکی ... حداقل بزرگترین حسن طب سنتی و طب اسلامی برتری اخلاق به حرفه اس .
  • اصلاح طلب ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 1
    یه خسته نباشید جانانه میگم به سایت فعال مشرق نیوز. ماشاءا... حتی یه دقیقه هم دست از کوبیدن جبهه اصلاحات برنمیدارین! ایکاش یه ذره از همت و پشتکار شما رو رسانه های حامی دولت هم داشتن.
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    یه عده گدا ..... گدای توجه مردم .
  • مرادعلی ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    نمی دانم چرا عده ای منتظرند تا یک نفر پرستل بیمارستان انگشت در بینی خود بکند تا آن را در بوق و کرنا بکذارند برای من خیلی جالب است که در مقابل خطاهای واضح مهندسین همه سکوت می کنند جاده و خیابانهایی که تابستان آسفالت می شود برای زمستان انگار شخم خورده خانه هایی که با فیلترهای نظارتی مختلف مهندسین ساخته می شود و با کوچکترین زلزله کل شهر ویران می شود سدهایی که روی معادن نمک ساخته می شود و کل کشاورزی منطقه ای را نابود می کند خلافها و دروغهایی که مهندسین نرم افزار از عدم رعایت کپی رایت تا سو استفاده از عدم آگاهی مشتری مرتکب می شوند ، هواپیماهایی که ماهی نیست که دچار خرابی و تاخیر نشود اتومبیلهایی که صفر کیلومتر است ولی دائم خراب تا خلافهای عیان خیلی از صنوف دیگر واقعا چرا همه فقط سعی در نابودی تنها قشری که از نظر علمی و عملی دارد با کشورهای پیشرفته هم آوردی می کنند دارند؟
  • محمود ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اینا دیگه شرف و وجدان ندارن خودشونو خیلی بالاتر از مردم میدونن بیشرفها
  • ناصر ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    جامعه ایرانی به خاطر نداشتن قهرمان و انگیزه و از همه بدتر به شدت سست شدن بنیادهای اعتقادی مذهبی و حتی متاسفانه ملیتی و هویت تاریخی از خود بیگانه شده خودش از خودش متنفر شده احساس حقارت و پوچی می کنه و گدایی چیزی که فکر می کنه نداره رو می کنه جالبه گسترش بحران فرهنگی داره در بخش هایی رخ میده که جز طبقه زیر خط فقر جامعه ایرانی هم حساب نمیشن! و این جای تامل داره برای کسانی که میگن ریشه مشکلات اقتصادی هست در حالی که فقیر شدن یک ملت تنبل شدن یک ملت علم ستیز و کتاب ستیز شدن یک ملت وطن ستیز شدن یک ملت هست از بین رفتن شرافت کاری یا نجیب زادگی قانون ستیز بودن و خلاصه همه و همه هست که خروجی اون میشه عقب افتادگی شدید علمی اقتصادی ......خلاصه فرهنگ رو وقتی باختی بعدش همه چیز رو می بازی...از زندگی شخصی تا اجتماعی یک ملت جتی ورزشی
  • ارشد مکانیک ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    متأسفانه در برخوردهایی که تابحال با دانشجویان پزشکی داشته ام بسیار متکبر، خودخواه، بی احساس و از همه بدتر بی اعتقاد هستند. اصولا نگاهشون به دنیا نگاه داروینی هست یک دنیای پوچ بدون خدا...
  • ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    سرانجامِ این دهن کجیهای مستمر به رنج و درد مردم برای عاملانش وحشتناک خواهد بود
  • پويا ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    وقتي كه شبكه هاي اجتماعي به اين راحتي دست فرزندان اين مملكت مي افته و مديران دولتي فقط به دنبال منافع حزبي و شوهاي سياسي هستند ، نبايد انتظار داشت كه پزشكان جوان اين مملكت به فكر بيماران باشند، از همه هموطنان عزيز ميخوام كه با تمام وجود از سلامت خود و فرزندانتان مراقبت كنيد كه ان شاء الله گذرتان به هيچ بيمارستان دولتي و خصوصي باز نشود ، چون خاطرات قصور كادر پزشكي چه در بيمارستانهاي دولتي و خصوصي مثل سوهان داره روح و روان ما رو خراش ميده ...
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    عجب وضعیه چقد جالب شده مملکت هرکس داره ساز خودشو میزنه
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    وزير دولت تدبير واميد !!!!!!!!!!!!!!!فقط توانست در آمد متخصصان را به صدها ميليون در ماه برساند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آيا اين كاري كارستان نيست كه قهرمانان هم از انجام آن عاجزند!!!!!!!!!!!!!!!حفظ جان وكيان بيماران در برابر اين خدمت بزرگ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چه ارزشي داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    حالا وزیر بهداشت میاد میگه یه مشت جوان( منظورش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران) برای شهرت میان بزرگان رو زیر سوال میبرن. البته نقل به مضمون کردم.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا کار بی اخلاقی بود. مردم از این مسائل سخت عصبانی می شن اما آقایان وزارت بهداشت براشون اصلا افکار عمومی مهم نیست. تاسف باره
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    ساختگی هم که باشه. مگه اونجا لوکیشن فیلم برداریه ؟ حین انجام کار این مسخره بازی ها چیه ؟ وقتی تعهد اخلاقی نباشه و یک فرد بنده پول بشه این موضوعات هم اتفاق می افته. خدا پدر و مادر مهران مدیری رو بیامرزه
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    خجالت اوره از این جماعت پزشک بی فرهنگ..
  • سید رضا ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    زمانی که طرح تحول سلامت آغاز شد برخی کارشناسان حوزه بهداشت فریاد میزدند که مشکل نظام سلامت ما اخلاق و وجدان است نه پول، تا بتوان با تزریق پول مشکل را حل کرد... و دیدیم این حرف صحیح بود. هنوز هم هستند پزشکان و پرستارانی که حرفه خود را رسالت میدانند نه تجارت، خدا امثال آنها را زیاد کند.
  • فاطمه ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفانه جامعه ما با ادعای تمدن 2500 ساله وچه وچه به شدت داره از نظر اخلاقی افول می کنه ، اگر هر کدام از ما به جای نقد و نظر در مورد دیگران از خودمون شروع کنیم به اخلاق سازی تا چندین سال دیگه شاید بتونیم توی اخلاق پیشرفت داشته باشیم
  • حامد ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    لعنت خدا بر این انسانهای ناپاک باد که جون انسانها براشون مثل شلقمه.
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    وامسیبتا .وامسیبتا
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    یسری منتظر نشستن ببینن اونور چی مد میشه تا بیان همین ور پیادش کنن. تا گندش رو هم در نیارن بیخیال نمیشن! خود اون وری ها انقدری به این مسخره بازی ها بها نمیدن اما متاسفانه برخی هموطنان ما... چه میشه گفت؟ فرهنگ این مملکت سالهاست نابود شده...
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اینها بی اخلاقی نیست امروز در دنیا همین است و دهکده جهانی به این شکل شده و ما چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیایید به سوی تمدن جهانی البته برای ایران فقط از نظر فرهنگی حرکت می کنیم
  • امیر ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    شعورت در همین حده که همه چیز رو جناحی می بینی یکم این عینک مسخره و کاذب رو بردار شاید دیدی که جامعه با این جهل مرکبی که نمونه اش همین مانکن بازی تو اتاق عمل به کجا رفته ...
  • مصطفی ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    خدا حفظت کنه جناب مهران مدیری. توی یکی از برنامه های دورهمی گفته بودی که خلافکار تو هر قشری هست. توی پزشکی هم هست.تازه خیلیم تلطیف کرده بودی حرفتو. بعدش آن شخص شخیص متخصصی که دعوت کرده بودی چقدر بهش برخورده بود اوووووه
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کلا ایران بهشت پزشکها شده وقتی یک کارگر یا اعضای خونوادش به پزشک میرن ، ظرف دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنن ودرمقابل بعنوان حق ویزیت حقوق سه روز اون کارگر بدبخت رو ازش میگیرن همچین ظلم ونابرابری درهیچ کجای دنیا نیست
  • دیده بان ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    برید بابا شما هم با این اصلاحات اصلاحات کردنتون.اصلا این قضایا چه ربطی به جبهه بندی های سیاسی دارد. یا لابد اینچنین اعمالی رو هم در جهت اصلاح طلبی می دونید که انتظار دارید بدون نقد پیش بره و در جامعه مریضمون بیشتر و بیشتر بشه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کمی شعور به خرج دهید اخلاق یک امر مطلق است و در طول زمان اصول اخلاقی تغییرناپذیرند مگر اینکه عده ای قبول کنند بیشتر از حیوانات نیستند که آنهم بی اخلاقی باید محدود به خودشان باشد
  • محمود ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفم برای کشور و خبرنگارانش که فقط بلدند منفی بافی کنند و تا می توانند هر موضوعی را جناحی کنند !!
  • مصطفی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    خدا حفظت کنه جناب مهران مدیری. توی یکی از برنامه های دورهمی گفته بودی که خلافکار تو هر قشری هست. توی پزشکی هم هست.تازه خیلیم تلطیف کرده بودی حرفتو. بعدش آن شخص شخیص متخصصی که دعوت کرده بودی چقدر بهش برخورده بود اوووووه
  • بهشت زهرا ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    برید خدا را شکر بکنید این که خوبه : داستان آن پدر بیامرز که کفن میت را میدزدید خواندید که بعد پسرش جا پای پدر گذاشته علاوه که کفن میت را میدزدید با اجساد میت زن خوشگل چه آزاری نمیرساند وتجاوز میکرد
  • محمود ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفم برای کشور و خبرنگارانش که فقط بلدند منفی بافی کنند و تا می توانند هر موضوعی را جناحی کنند !!
  • محسن ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام مشرق جان یادش به خیر ،یه زمونی به اطباء می گفتند حکیم ...چون مجموعه ای از دانش ها از جمله علم طب را می اموختند و ادب در همه حال سرلوحهء کار اطباء بود ،حال بعلت گران بودن تحصیل در این رشته های تحصیلی در سطح دانشگاههای حتی دولتی ،یک عده از اغنیاء فرزندانی را که در پر قو بزرگ نموده اند و هیچ کم و کسری در زندگی انها احساس نمی شود به دانشگاهها می فرستند ،و این جماعت چون همیشه ،همه جور اعمال را تفسیر به رای نموده و خود را حق به جانب می بینند ،چنین افتضاحاتی را در بیمارستانها به بار می اورند ....صد رحمت به بیطار ها که حرمت الاغ مردم را حفظ می کنند .
  • سحر ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    وقتی به قشری انقدر بها داده میشه و ارزش الکی بهشون میدیم سرشون گیج میره و هول برشون برمیداره و همچین بلاهتی از خودشون نشون میدم.... واقعا تاسف آوره چه واقعا اونجا مریضی در باشه چه نباشه
  • امیرحسین ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    با چالش مانکنی که دکترها تو اتاق عمل اجرا کردن بیش از پیش ثابت کردن که نه تنها مدرک و پول بلکه جایگاه اجتماعی هم شعور نمیاره!
  • امیر ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    جامعه پزشکی با گرفتن اینهمه پول از مردم بی نوا و ندادن خدمات مناسب باز کلی منت سر مردم دارن ، لعنت خدا بر کسایی که با امنیت و سلامت مردم باز ی می کنن
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    وقتی به دانشجو یاد ندادن که انسان اشرف مخلوقاته و نه یه تکه گوشت بدون روح همین میشه، موتور پیکان که پیاده نمیکنی عزیز من
  • مصطفی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    خدا حفظت کنه جناب مهران مدیری. توی یکی از برنامه های دورهمی گفته بودی که خلافکار تو هر قشری هست. توی پزشکی هم هست.تازه خیلیم تلطیف کرده بودی حرفتو. بعدش آن شخص شخیص متخصصی که دعوت کرده بودی چقدر بهش برخورده بود اوووووه
  • ناشناس ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    راست میگه رسانه های حامی دولت اگه یکم پشت کار و صداقت داشتن خیلی بهتر از اینا بود میتونستیم به بعضی از مسایل پی ببریم .
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    سلفی و چالش مانکن پیشکش ! تجاوز به بیماران توسط کادر بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان ... رو بگو !!! اونوقته که باید گفت وامصیبتا !!! خاک بر سر این ها
  • مبین ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق چه مشکلی با وزارت بهداشت داری که مدتیه همش پا پیچ این وزارت شدی ؟؟!!! یک وزارت موفق در دولت روحانی هست اونم وزارت بهداشته ...من خودم از کارمندان حوزه بهداشت هستم به دور از هرگونه حب و بغض خدا وکیلی وزارت بهداشت این چند سال تمام توانش رو چه در حوزه بهداشت و چه در حوزه درمان در زمینه خدمت رسانی به مردم بخصوص قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه گذاشته و در حال تلاش است ..حالا به چه دلیل این روزها این وزارت سیبل هجوم رسانه ای شده
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    شما بفرمایید کدامشان بیشترین آمار مرگ و بدتر از آن نقص سلامتی را سبب میشوند
  • مهدی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    دوست عزیز میفهمی داری چی میگی؟!!! پزشکی ما با دنیا برابری میکنه؟! حالت خوبه؟! همه داروهایی که توی ایران تولید میشه که مواد اولیه اش داره از خارج میاد! دکترا این مملکت به هر جای دنیا که میخوان برن یا باید مدرک معادل اون کشور رو بگیرن یا دست از پزشکی بردارن و توجیه اون کشورها هم اینه که شما اگه کار بلد بودید جزو مریض ترین کشورهای دنیا نبودید! فقط یه پزشک سمیعی دارین و اونم محصول تحصیل در ایران نیست. بلکل آلمان درس خونده و همونجاست اگه معدود پزشک ایرانی دیگری هم در دنیا موفقه همین شرایط رو داره.
  • رسول ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    ببخشید شما طب سنتی کار میکنید؟؟؟
  • سرور ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    مرادعلی جان حق ات را خورده اند وگرنه می رفتی ناسا!
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    تف به شرف نداشته شون..
  • 182 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    حالم خیلی خراب است !!! اوضاع هر جای فرهنگی هم بری خراب است !!! ازژست های مانکنی گرفته تا دروغ و حیله و نیرنگ درادارات ..... چراایران ایتگونه شد ؟؟ این است نتیجه ی فامیل آوردن بر سر کار و پشت میز نشاندن این است کوچکترین حرکت ناجور همکاررا تنبیه نکردن وتبدیل شدن به سرطان ...
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    وقتی به ضرب پول و سهمیه و پارتی خیلیا که لیاقتشون نیست وارد علوم پزشکی میشن و روپوش سفید میپوشن این موارد اصلا عجیب نیست و خیلی قابل پیش بینی هم بود . وقتی که شما تو بیمارستان خانوم دکتر میبینی که توده ای از آرایش که یکمی خانم بازیش کردن وقتی برای پسر دانشجوی پزشکی معاشرت با خانوما وتیپ و قیافه مهمتد از یادگیریه این اتفاقات اصلا عجیب نیست متاسفم
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کلا ایران بهشت پزشکها شده وقتی یک کارگر یا اعضای خونوادش به پزشک میرن ، ظرف دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنن ودرمقابل بعنوان حق ویزیت حقوق سه روز اون کارگر بدبخت رو ازش میگیرن همچین ظلم ونابرابری درهیچ کجای دنیا نیست
  • رضا یارمحمدخواه ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    بنام الله - رو بسوی طب بومی ایرانی اسلامی سنتی بیاورید تا از دستان ناپاک این غربگرایان نجات یابید، باور بفرمایید حکم این فاسدین باید اعدام باشد خدا می داند چه جنایت هایی دیگری که نمی کنند
  • سقراط حکیم ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفانه پزشک نماها، طبابت را برای پزشکان صاحب دانش وشریف بسیار مشکل نموده اند. دیگر همچون گذشته جایگاه طبیب محترم نبوده و سیلی از اهانت ها بسوی این قشر روان گردیده است.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کلا ایران بهشت پزشکها شده وقتی یک کارگر یا اعضای خونوادش به پزشک میرن ، ظرف دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنن ودرمقابل بعنوان حق ویزیت حقوق سه روز اون کارگر بدبخت رو ازش میگیرن
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    انجا بیشتر به چاله میدان شبیه است تا بیمارستان!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    آهان پس قبول داری چنین بیشعوری و بی فرهنگی ها فقط و فقط از عهده اصلاحاتچی ها بر میاد و بس!! متشکر
  • علی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    آخه مگه پزشک کیه؟ اونا هم از همین مردم و فرهنگ و اجتماع هستن دیگه. مگه تو چه دانشگاههایی تحصیل کردن؟ تو همین دانشگاه هایی که بقیه رشته ها هم هستن دیگه. مشکل از پزشکی نیست مشکل از مردم ماست که روز به روز دارن سطحی تر و احمق تر و ساده لوح تر می شن. تمام زندگیمون شده چیزای سطحی و تفریحات مسخره. یه نگاهی به حرف زدنمون جک هامون شوخیهامون بکنیم واقعا می بینیم که داره چه اتفاقی می افته..... همه چیزایی که برامون زشت بود و الان عادی شده
  • یک مادر ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    من چند وقت پیش پسرم رو بردم اتاق عمل ، حقیقتش رو بخواید شوکه شدم از چیزی که اونجا دیدم، یعنی اصلا فکر نمیکردم: تمام پرسنل پشت در اتاق عمل از جوون و مسن همشون حداقل نفری یکی یه موبایل دستشون بود:یکی پیام بازی میکرد، یکی سلفی میگرفت، یکی بادوست دخترش اون یکی با دوست پسرش ، خلاصه اوضاعی بود، اینقدر اعصابم بهم ریخته بود، که همش فکر میکردم الانه که ناخوآگاه از سرجام بلندشم، گوشیاشون رو بکوبم تو سرشون.جالبه که من اصلاقبل از این که وارد بیمارستان بشم گوشیم رو کلا روسکوت گذاشتم و تصورم راجع بیمارستان این بود که باید همه باید ساکت باشن، اما همونطور که گفتم وقتی وارد اتاق انتظار شدم اصلا باورم نمیشد: ضررای موبایل رو هم که بذاریم کنار، اینقدر باور کنید این پرسنل حواسشون پرت کارخودشون بود که اصلا قابل وصف نیست...
  • مهرزاد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اینکارها نتایج کارانه های چند صد میلیونی است که باعث ایجاد حس خود برتر بینی نسبت به بقیه مردم شده است
  • پری ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    پزشک همان است که نسخه اش را به 4داروخانه بردم نتوانستن خطش را بخوانن !! البته پزشک مربوطه فوق العاده انسان شریفی هستن .
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    مرادعلي خان! اشتباه و قصور وتقصير از هر شخص و گروه و قشر و مسئولي كه باشه,پذيرفتني نيست و ربطي همه به جناح و باند و قشر خاصي نداره, همين جبهه گيريهاي بي دليل و مسخره در همه اصناف و اقشار در هنگام افشاء فساد و قصور و جرمهاست كه باعث تشويق بيش از پيش مجرمان و مفسدان و مقصران به ارتكاب اعمال ورفتار شنيع و خلاف اخلاق در عرصه هاي مختلف سياسي و اقتصادي و پزشكي و فرهنگي و هنري و اجتماعي شده و مي شود.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    این چه وضعیتی هست؟در اسلام مرده دارای احترام است اصلا اسلام هیچ در انسانیت هم مرده احترام دارد اینها بروند با مردگان و عزیزان خودشان سلفی بگیرند یک مشت بی سواد شدند دکتر! این قشر کی می خواهد بفهمد شعور داشتن به مدرک تحصیلی نیست به عمل و رفتار است!
  • پری ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    بنظرم کارشون درسته و واقعیت شغلشون رو به نمایش گذاشتن .. غیراین است که به بیمارستان ها میریم همه خشکشون میزنه و بیمار میمیره !! بغیر از این است که به دانشگاهها میریم طرف دکترا داره با دهان باز خشکش میزنه نمیتونه جوابت رو بده !! مشرق +بیندیش !!!!!
  • مسعود ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    اتفاقا" ملت ايران قهرمان داره الي ماشاءالله. اعم قهرمانان ملي و تاريخي و برتر ازآنها قهرمانان اسلامي و مذهبي, چه الگوهايي بهتر ازپيامبر رحمت و عزت و رسول خوبيها حضرت محمد صلوات الله عليه و آله و اهل بيت طاهر و پاكش همچون مولا و مقتداي پرهيزكاران عالم علي و همسر معصومه اش حضرت فاطمه زهرا كه سيده زنان عالم لقب گرفت و امامان پاك و مطهر و معصوم از نسل اين بزرگواران صلوات الله عليهم اجمعين؟ اگر اكثريت ملت , اين قهرمانان واقعي را حقيقتا" در زندگي شخصي و اجتماعيشان ,سرمش و الگوي خود قرار مي دادند,هرگز شاهد اينهمه ناهنجاريها و بي فرهنگيها و بي اخلاقيها در عرصه هاي مختلف سياسي و اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي نبوديم. همه اين معضلات ريشه در دور شدن ماها اعم از مردم ومسئولين از سبك زندگي اسلامي و منطبق بر زندگاني و رفتار و گفتار معصومين عليهم السلام دارد. بس. آنقدر كه دين اسلام تكيه بر عزت و شرافت تك تك انسانها اعم از زن ومرد,و پير و جوان دارد در هيچ فرهنگ و دين آييني سراغ نداشته و نداريم. آييني كه حتي براي مرده شخص مسلمان عزت و احترام قائل است و اجازه كوچكترين بي احترامي به جنازه يك شخص مسلمان را نمي دهد و بالاتر ازآن حتي بي حرمتي به جنازه كافر را هم برنمي تابد هرچند كه در جنگ با مسلمين كشته شده باشد, آيا چنين آييني نمي تواند براي حيات دنيوي انسانها برنامه اشته باشدو درس زندگي مبتني بر اخلاق و انسانيت و شرافت شخصي و اجتماعي به ما بدهد؟ پس مشكل از خودماهاست, نه از نداشتن سرمشق و الگوي مناسب.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    جبهه اصلاحات (افسادات)جبهه شرک و نفاق است و تضعیف آن مقدس میباشد.آفرین مشرق جان
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    این سقوط اخلاقی مملکتو نابود میکنه از رانندگی و وضع ادارات و روابط بین خانواده بگیر تا رشوه خواری و ربا و حکم ناعادلانه ...
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا همینطوره
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    بیخودی توجیه نکن، کجای دهکده جهانی تو اتاق عمل با زندگی مردم بازی میکنن!!؟؟اسمشم میذاری تمدن جهانی!!!
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    جواب مفصل و کاملا درستی دادید. کلام شما ستودنیست.
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کلا ایران بهشت پزشکها شده وقتی یک کارگر یا اعضای خونوادش به پزشک میرن ، ظرف دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنن ودرمقابل بعنوان حق ویزیت حقوق سه روز اون کارگر بدبخت رو ازش میگیرن همچین ظلم ونابرابری درهیچ کجای دنیا نیست
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    بد اخلاقی و نوع نگاه غلط به یک شاخه علمی مثل پزشکی باعث این بلاهاست! انقدر برای یک نفر به اسم پزشک در جامعه شان قائل هستیم که با قرار گرفتن در این کسوت و لباس اجازه هرگونه برخورد یا عملکردی به این افراد داده میشه!؟!؟!؟! پزشک، یک نفره در جامعه است که مدت ها سرمایه های ملی رو صرف خودش می کنه تا بتونه با هزار زحمت یک سری خدمات ارائه کنه، فقط همین!!!
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    کلا ایران بهشت پزشکها شده وقتی یک کارگر یا اعضای خونوادش به پزشک میرن ، ظرف دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنن ودرمقابل بعنوان حق ویزیت حقوق سه روز اون کارگر بدبخت رو ازش میگیرن همچین ظلم ونابرابری درهیچ کجای دنیا نیست
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    بله. کاملا صحیح و جامع بود. هدف اصلی در طب ایرانی (که زاده طب اسلامی و شیعی در کنار نبوغ دانشمندان ایرانی است) حفظ سلامتی و ارتقای قوای جسمانی و روحانی انسان است.
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    تمدن ایران بیش از 8000 سال قدمت دارد. 2500 ساله مال عشاق داریوش هخامنشی است.
  • ابوذر ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    0 0
    چیه بابا دیگه دیگه شورش رو در آوردند .. یه روز چالش سطل آب یخ..یه روز چالش مانکن دیگه حالم به هم میخوره از این همه مسخره بازی که جوونای به تقلید از فرهنگ بیگانه در میارن...بابا بس کنید دیگه..یعنی اینقد علاف هستیم ما....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس