کد خبر 634526
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.

به گزارش مشرق، ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.

این دو دوست قدیمی که اواخر سال 91 ناگهان و به دلیل تشدید تحریم‌ها، از هم جدا شدند، پس از توافق هسته‌ای ژنو، باب مذاکرات با یکدیگر را آغاز و در نهایت طی زمستان 94، قرارداد جدیدی را امضا کردند. طبق این قرارداد که گفته می‌شود از جنس جوینت ونچر است، پژو پنج محصول جدید خود را به تدریج راهی بازار ایران خواهد کرد و در این بین برخی در مدار تولید قرار می‌گیرند و برخی نیز فقط وارد خواهند شد.

هرچند با توجه به تراکم بسیار زیاد در بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان، انتظار می‌رفت ایران‌خودرو و پژو محصولاتی در این بخش از بازار را عرضه کنند، با این حال کف قیمتی خودروهایی که قرار است راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص شوند، 50 میلیون تومان است.

آن طور که ایران‌خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند، پنج محصول مدنظر پژو برای بازار ایران، بین 50 تا 185 میلیون تومان قیمت خواهند داشت و هر کدام، بخشی جداگانه از بازار را پوشش می‌دهند. بر این اساس، پژو 301، پژو 208، پژو 2008، پژو 308 و پژو 508 به تدریج از اواخر امسال راهی بازار کشور خواهند شد که چراغ اول را مدل 2008 روشن خواهد کرد. بنا به گفته مدیر فروش ایران‌خودرو، مدل 2008 بسته به آپشن و امکانات، قیمتی بین 75 تا 90 میلیون تومان خواهد داشت و با 20 درصد ساخت داخل اولیه از زمستان امسال وارد خط تولید می‌شود.

در مرحله بعد اما قرار است دو مدل 208 و 301 و در ادامه، مدل‌های 308 و 508 روانه بازار شوند که در این بین، پژو 208 بازه قیمتی 60 تا 65 میلیون تومان را پوشش می‌دهد. همچنین مدل 301 نیز که ارزان‌ترین محصول جدید پژو در ایران به شمار می‌رود، با قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان (بسته به آپشن‌ها و امکانات) عرضه می‌شود. بنا به گفته مسوولان ایران‌خودرو، مدل 508 نیز که گران‌ترین خودرو جدید پژو در ایران محسوب می‌شود، احتمالاً قیمتی حدود 185 میلیون تومان خواهد داشت. در مورد مدل 308 نیز ایران‌خودرویی‌ها عنوان کرده‌اند که هنوز قیمت خاصی برای آن لحاظ نشده و مشخص نیست این محصول در کدام بازه قیمتی عرضه خواهد شد.

به جز خودروهای نام‌برده‌شده، پژو قصد دارد مدل 207 را بار دیگر در ایران به تولید برساند، محصولی که چند سال پیش نیز میهمان ایران‌خودرو بود اما بعد از رفتن پژو، تولیدش متوقف شد. این خودرو در واقع محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و قرار است با قیمتی حدود 45 میلیون تومان به دست مشتریان برسد.

با توجه به قیمت‌هایی که پژو و ایران‌خودرو برای محصولات جدید خود در نظر گرفته‌اند، عملاً دست خیلی‌ها از خرید آنها کوتاه خواهد ماند، زیرا قدرت خرید نزدیک به 80 درصد از مشتریان داخلی، با بازار زیر 50 میلیون تومان تناسب دارد. همچنین از آنجا که خودروهای چینی حضور گسترده‌ای در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان دارند، رقابتی نزدیک میان این چشم‌بادامی‌ها و پژوهای جدید شکل خواهد گرفت.
 
هرچند ممکن است ابتدا پژوهای جدید بر چینی‌ها فائق بیایند، اما هیچ تضمینی بابت تداوم این برتری وجود ندارد و ممکن است چشم‌بادامی‌های زیرک بازار خودرو ایران، در ادامه به رقبایی سرسخت برای فرانسوی‌های تازه‌وارد تبدیل شوند. بدون شک، جنگ چینی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار خودرو ایران، جنگ قیمت و آپشن خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام یک پیروز می‌شود.
 
 
منبع: اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    8 1
    جمع کنید شامورتی بازی رو.مردم رو گرفتید
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    3 0
    مسخره ۶۰ میلیون
  • امید بوشهر ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    4 0
    اگر این آقایون خودرو ساز داخلی و مسئولین وزارت صنایع و انجمن حمایت از مصرف کننده راست میگویند میخواهند کار مفیدی برای مردم انجام بدهند در ابتدا خسارت تمام افرادی که بدیل ضد استاندارد بودن خودرو ها دچار آسیب جانی و مالی شده اند یا اعضای خانواده شان در آتش سوزی خودرو از دست داده اند پرداخت نمایند و. از مردم بابت تولید محصول بی کیفیت و گران عذر خواهی کنند ، سپس با کمپانی تویوتا قرارداد تولید خودرو ببندند زیرا کارخانه تویوتا تنها تولید کننده خودرو است که قبل از هر چیز به کیفیت می اندیشد ، برای نمونه ذکر این مطلب کافی است که همگان بدانند تویوتا کرولا، که به عنوان تاکسی در خیابانهای تهران فعالیت میکرده بطور،متوسط هر خودرو بین هشتصد هزار تا یک میلیون کیلومتر کار کرده است در حالیکه که پژو 206, مدل v9, که گرانترین خودرو ایران خودرو است پس از پنجاه هزار کیلومتر کارکرد دو بار رادیاتور کولر تعويض کرده و دیسک چرخها نيز تعویض شده و دو بار پمپ بنزین سوزانده و ......
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    3 0
    پول پراید رو هم نداریم...
  • حسین ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    3 1
    شرم آوره بعد از ۶۰ سال افتخار این شرکت مونتاژه
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    2 0
    185 ههه اسپورتیج میخرم
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    3 0
    یادمه ال نود قرار بود جایگزین پیکان بشه با قیمت زیر شش میلیون... الان ۴۰ میلیون...
  • وصالی ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    6 1
    کشورکره هم اینجوری کره شد؟
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 0
    مگه بابام زنده بشه بااین قیمت ماشین بخره
  • حسن ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    6 0
    محصولات ایران خودرو ۱۵ میلیون بیشتر نمی ارزند
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    4 0
    اصلا نخرید چون کیفیت نداره همشم چینیه قطعاتش
  • سیدجعفر ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    2 0
    متاسفانه با این همه دغدغه دو شرکت سایپا و ایران خودرو هنوز از خود نوآوری بجا نذاشتن که منتظر کشورهای دیگه هستن بیان یادشون بدن پس مهندسین بی سواد ما چکار میکنند که اسم مهندس بر سرشونه
  • سعید ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    9 0
    این همه مردم نظر میدن نخرین ای نخرین بعد اقساط میبندند همتون صف میبندید مشکل از خودمونه نه ایران خودرو یا علی
  • بابک ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    3 0
    همیشه خدا خدا میکردم توجنگ ایران وعراق با یه موشکی بمبی این دو کارخونه سایپا وایران خودرو نابود میشد که اینقدر به مردم بدبخت ماشینهای بی کیفیت واشغالشونا تحمیل نکنن ولی افسوس.بعد ازاین همه سال تنها افتخارشون مونتاژ وسرهم کردن ماشینهای عجیب وغربیب با موتور وبدنه متفاوت مثل اون وانت مسخره ک اسمش یادم نیست.جمع کنید بابا
  • ایوب ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    5 0
    یه تویتا داشتم ۳۶ سال کار کرده بود ۱۰ سال دستم بود هیچ خرجی نداشت تصمیم گرفتم برم یه خودرو صفر از ایرانخودرو بگیرم . گرفتم انقد خرجش کردم ک دوباره یه تویتا با ۳۰ سال کار کرد خریدم واقعا متاسفم واسه خودرو سازای ایرانی...
  • ایوب ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    3 0
    یه تویتا داشتم ۳۶ سال کار کرده بود ۱۰ سال دستم بود هیچ خرجی نداشت تصمیم گرفتم برم یه خودرو صفر از ایرانخودرو بگیرم . گرفتم انقد خرجش کردم ک دوباره یه تویتا با ۳۰ سال کار کرد خریدم واقعا متاسفم واسه خودرو سازای ایرانی...
  • فرشاد ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    4 0
    ماهی یک و شیشصد می گیرم 450 قسط 400 اجاره خونه بنظرتون چه ماشینی میتونی بخرم با این قیمت ها. فکنم نهایتا ی الاغ قسطی دست دوم در حد 1 تومن بتونم بخرم.... واقعا چی فکر کردن با خودشون.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    3 0
    ای خدا ای خدا ای خدا .........چی بگم
  • ناشناس ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    4 0
    به نظر شما کشوری که موشک می سازه چرا نمیتونه خودرو بسازه؟......
  • سلام دوستان ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    3 0
    به نظرشماباپنجاه میلیون چه ماشینی بخرم که به پولش بیارزه
  • احمدkh IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    0 0
    ای بابا برید درونونو بزارید حتما دوباره جیب فرانسه که نه جیب خودشونو پر از پولای این مردم بدبخت کنن خجالت بکشید زشته مردم ایران یه فیلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس