با نگاهی به بازار این‌ سلاح‌ها و پتانسیل بالایی که در کشور وجود دارد می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش، علاوه بر تأمین نیاز داخل به بازارهای خارجی نیز چشم داشت. ضمناً بالا رفتن قیمت ارز، موجب شد هر تولید ایرانی که با قیمتی مناسب وارد بازار شود امکان عرضه گسترده داخلی و صادرات را پیدا کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حس نوستالژیک شنیدن صدای شلیک تفنگ بادی شاید برای بسیاری از افراد، یادآور روزهای مدرسه رفتن و حضور فردی با یک تفنگ بادی و یک سیبل مملو از نشانه‌های تیراندازی و چند جایزه باشد؛ همان تفنگی که عمدتا یا لوله‌اش کج بود و یا نشانه‌گیری‌اش خراب.

اما تفنگ بادی هم یک محصول نظامی است و بخشی از سلاح هایی هستند که امروز در نقاط مختلف دنیا به منظور ورزش تیراندازی و یا شکار حیوانات کوچک مثل خرگوش و یا پرنده هایی مثل کبک استفاده می شود. در کشورمان نیز مدلهای گوناگونی از سلاح های بادی وجود دارد که عمدتا در دو کالیبر 4.5 و 5.5 میلی متر عرضه می شود.
 
بسته به عواملی همچون نوع مواد به کار رفته در سلاح، کیفیت ساخت و سرعت دهانه ساچمه پرتابی قیمتهای متفاوتی برای این سلاح ها وجود دارد. با توجه به تنوع بسیار زیاد این سلاح ها در بازار داخلی که پرداخت به آنها از حوصله این مکان خارج است سعی داریم تا به معرفی 5 مدل معروف در بازار داخلی بپردازیم.

در یک تعریف کلی یک تفنگ بادی سلاحی است که در آن برای به حرکت درآوردن ساچمه مورد نظر از نیروی هوای ایجاد شده توسط پیستون و پمپ گاز موجود در سلاح استفاده می شود. نحوه مسلح کردن این سلاح ها نیز در اکثر مدلها به این صورت است که به اصطلاح لوله سلاح از نقطه اتصال به بدنه خم شده و ساچمه مورد نظر به صورت دستی در لوله قرار می گیرد. لازم به ذکر است که تمامی سلاح های معرفی شده در این لیست قابلیت نصب دوربین را دارا هستند.
 

وایرخ 80

اولین سلاح در لیست ما یک تفنگ بادی آلمانی از شرکت معروف " وایرخ " است. این کمپانی آلمانی از سال 1899 در حوزه سلاح های شکاری و ورزشی فعال بوده و تا به امروز به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان سلاح های شکاری و ورزشی فعالیت می کند. مدل وایرخ 80 این کشور از جمله مدلهای معروف در سطح جهان و همچنین ایران است که در دو کالیبر 4.5 و 5.5 عرضه می شود.
 
 
 وایرخ 80 طولی در حدود 150 سانتی متر داشته و وزن آن نیز در حدود 4 کیلوگرم است. شاید بتوان این وزن بالا را به نوعی یک نکته منفی برای این سلاح به حساب آورد. سرعت دهانه برای مدل کالیبر 4.5 این سلاح 295 و برای مدل 5.5 آن 245 متر بر ثانیه است. در بحث شکار می توان از این سلاح برای شکار پرنده های کوچک و متوسط بهره برد.


شادو 1000

این اسلحه بادی ساخت شرکت "گامو" از اسپانیا یکی از پروفروش ترین و محبوب ترین سلاح های بادی در بازار ایران به شمار می آید. شادو 1000 از جنس ترکیبی فیبر مصنوعی و پلاستیک ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر شرایط دشوار محیطی و آب و هوایی دارد. شرکت گامو به عنوان بزرگترین تولید کننده سلاح های بادی در اتحادیه اروپا این مدل را طراحی کرده است و به دلایلی همچون وزن و قیمت مناسب و عمر بالای لوله و سایر قطعات از شادو 1000 یک انتخاب مناسب ساخته است. این سلاح در دو کالیبر 4.5 و 5.5 میلی متر به بازار عرضه شده است.
 

 
 طول این سلاح در حدود 110 سانتی متر و وزن آن 3 کیلوگرم است. سرعت دهانه این سلاح در کالیبر 4.5 در حدود 305 و در کالیبر 5.5 در حدود 220 متر بر ثانیه است. یک نکته مهم را در مورد این سلاح به خاطر داشته باشید.

این سلاح عمدتا با رنگ تمام مشکی به بازار عرضه شده و از فواصل دور بسیار شبیه به سلاح های جنگی گلوله زنی می باشد. سعی کنید به هیچ عنوان آن را در مکان های عمومی در معرض دید قرار ندهید زیرا می تواند باعث ایجاد ترس و همچنین به اشتباه انداختن مامورین انتظامی شود.


رنجر 125

این سلاح نیرومند بادی ساخت شرکت ترکیه ای "هاتسان" از دیگر نامهای مشهور در بازار داخلی است. این سلاح در کالیبر 5.5 از سرعت دهانه ای در حدود 305 متر بر ثانیه است که آن را به یک انتخاب بسیار نیرومند در کلاس خود بدل می کند. این سرعت دهانه البته لگد این سلاح را نیز افزایش داده است که باعث میشود دقت رنجر 125 تا حدودی در مقایسه با سایر سلاح ها در این سری کمتر باشد.
 

 
به علت سرعت دهانه بالا شعله‌پوشی مانند یک صدا خفه‌کن روی این سلاح نصب شده است که تا حدودی از صدای خروجی سلاح می‌کاهد. طول این سلاح در حدود 124 سانتی متر و وزن آن نیز در حدود 3.5 کیلوگرم است. بدنه رنجر 125 نیز به مانند شادو 1000 از مواد مصنوعی ترکیبی ساخته شده و به دلیل استفاده از رنگ تیره در بدنه از آن بهتر است که ملاحظات امنیتی مطرح شده در مورد شادو در این مورد نیز رعایت شود.


والتر 1250

مدل 1250 از شرکت آلمانی والتر که به "دومینیتور" نیز شهرت دارد یکی دیگر از سلاح های معروف موجود در بازار داخلی است. شرکت آلمانی والتر از جمله تولید کنندگان قدیمی سلاح های جنگی و شکاری در جهان است و محصولات آن به خاطر کیفیت بالا در رده های مختلف از شهرت جهانی برخوردارند.
 
 
 یک نکته جالب در مورد این سلاح این است که بر خلاف دیگر مدلهای معرفی شده از گلنگدن برخوردار بود و هشت عدد ساچمه نیز در خشابی دایره شکل در سلاح قرار می گیرد. در مدل 5.5 میلی متر این سلاح سرعت دهانه در حدود 290 متر بر ثانیه برآورد شده است و در مدل کالیبر 4.5 میلی متر نیز سرعت در حدود 350 متر بر ثانیه است. این سلاح بیشتر برای شکار پرنده ها به کار می رود. طول این سلاح در حدود 140 سانتی متر بوده و بدنه آن از مواد ترکیبی و مصنوعی ساخته شده است.


دیانا 56

اما باید گفت که مدل "دیانا " یکی از معروفترین گونه های تفنگهای بادی در ایران به شمار می رود. این سلاح های آلمانی که توسط شرکت "RWS" تولید می شوند در بازار جهانی با نام تجاری دیانا به فروش می رسند. مدل 56 این سلاح یکی از دقیقترین اعضای این خانواده است که در اصل از آن در مسابقات تیراندازی استفاده می شود.
 
 
 
 این سلاح بر خلاف عمده سلاح‌های بادی از بغل مسلح می شود. وزن بالای دیانا 56 یکی از نکات مشخصه اصلی این سلاح به شمار می رود. این سلاح بیش از 5 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از چوب راش ساخته می شود.  طول این سلاح در حدود 113 سانتی متر است. سرعت دهانه این سلاح در کالیبر 4.5 در حدود 350 متر بر ثانیه و در کالیبر 5.5 میلی متر 260 متر بر ثانیه است.

اگرچه در سال های گذشته تفنگ بادی با نام "تند باد" با کالیبر 4.5 و 5.5 و  سرعت شلیک ساچمه 175متر بر ثانیه در داخل ایران نیز به تولید رسیده است اما ظاهرا تولید آن مدتهاست متوقف شده است و در حال حاضر بعضا به صورت دست دوم در بین دارندگان آن خرید فروش می شود. با نگاهی به بازار این گونه از سلاح ها و پتانسیل های بالایی که در این حوزه در این کشور وجود دارد می توان با سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر تامین نیاز داخل به بازارهای خارجی نیز چشم داشت. هرچند کاربران این تفنگ نیز مواردی چون کیفیت واشر پيستون و فنر آن را به عنوان نقاط ضعف این تفنگ بیان می کردند که با پیشرفت صنایع اسلحه سازی کشورمان، این موضوع نیز هم اکنون قابل حل است.

ضمنا بالا رفتن قیمت ارز موجب خواهد شد هر تولید ایرانی که با قیمتی مناسب وارد بازار شود، هم امکان عرضه گسترده داخلی و هم صادرات را پیدا کند.
 
 
تفنگ بادی تندباد
 
 اما یک نکته مهم که باید در پایان به آن اشاره کرد این است که چنانچه قصد خرید یک قبضه از این سلاح‌ها را دارید به خاطر داشته باشید که این سلاح‌ها می‌توانند کشنده بوده و زخم‌های مرگباری را ایجاد کنند. رعایت نکات ایمنی برای استفاده از این سلاح ها بسیار مهم است. فراموش نکنید که تفنگهای بادی هم یک اسلحه محسوب می شوند و می توانند به راحتی یک انسان را از پای در بیاورند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 108
  • در انتظار بررسی: 48
  • غیر قابل انتشار: 33
  • رضا جوادی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    35 28
    سلام باتشکر از شما به خاطر معرفی این سلاح ها درخواست دارم به خاطر نبود این امکانات در شهرستان مادر خصوص قیمتها و نحوه خرید این سلاح ها مار را راهنمایی فرمایید.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    34 37
    گزارش خوبی بود با توجه به شرایط جنگی فعلی خیلی زحمت کشدید... خواهشا چند گزارش هم درباره تفنگ آب پاش منتشر کنید
  • سعید ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    21 5
    گزارش خوبی است ممنون
  • reza ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 6
    خوب بود ممنون
  • سعید ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 3
    خوب اومدی
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    8 17
    یکی که به قول علی ربیعی می خواد سیستم را تخریب کنه: اینا را ولش کن بگو با کدومش می شه آدم کشت.......شوخی کردم بابا......
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    17 8
    لطفا در مورد تیر و کمان هم یک گزارش منتشر کنید با تشکر
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    25 4
    راست میگه درباره قیمتش هم میگفتید
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    20 4
    :))))))))))))))))))))))) عالییییییییییییی بود بخدا.آفرین
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 8
    یعنی چی؟
  • ANK ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 13
    آدم از اینا بخره بعد چیرو باهاش هدف بگیره حالا ؟!
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    8 3
    یعنی انواع تیر و کمانی که در مسابقات ورزشی به کار میرود
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 17
    اتفاقا تفنگ بادی توی جنگها هم خیلی بدرد میخوره با یه دوربین دید در شب + دوربین معمولی میشه سربازان دشمن رو بی سروصداتر از هر اسلحه ای شکار کرد البته تک تیاندازا و نیروهای ویژه که توی دل دشمن میرن
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    16 3
    لامپ روی تیر چراغ برق
  • رقيه سرطاقي ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    15 1
    قوطي راني رو نشونه بگير ننه
  • ناشناس ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 3
    برادر من اینو وردارید ابروی نیروهای مسلح رو بردارید
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 2
    تنها ضعف ایران اینه که اصلا به نما و زیبایی در کنار قدرت چیزی که میسازه اهمیت نمیده الان کاربران به زیبایی جنسی که میخرن بسیار اهمیت میدن
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    3 6
    نیم ساعت دارم میخندم توپ گفتی
  • خلخالي ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    9 2
    راستي كه راست گفتن . متم اين كامنت رو گذاشتم كه حرفي زده باشم . خخخخخخخخخ
  • داود ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    16 8
    کسی میدونه برد تفنگ بادی چقدر هست ؟
    • و IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      1 0
      60/70متر
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    2 2
    بطري ايستك يا آبليمو ، بجاي بطري نوشابه سابق. حال كردي گزينه رو
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    2 4
    غضنفر ده بار گفتم . قرص رو بخور حرف بزن . من كه نفهميدم چي مي گي؟
  • شهریار ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 1
    ای کاش از تفنگهای بادی پیشرفته تر و دقیق تر هم مطلبی می نوشتید مثل Evanix کره یا hatsan ترکیه کلا دوره تفنگهای بادی فنری دیگه سر اومده
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 2
    خیییلی باحالی ، دمت گرم...
  • علی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 5
    گنجشک ننه مرده
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    7 2
    شاید این کامنت را منتشر نکنی ولی صرفا جهت اطلاع عرض می کنم که در مورد تمام ادوات ایران یک جمله می شود گفت made in china اکثر طراحان این اسباب بازیها مهندسان کشور دوست و برادر چین هستند
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 3
    کاملا با این حرف موافقم باید چشمی هم به صادرات داشته باشه ایران بس به این خاطر باید طراحی چشم گیری داشته باشه البته کیفیت هم بسیار مهمه
  • غضنفر از کناره آب ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 1
    در سال روز صنعت دفاعی تفنگ بادی رونمایی کردین خسته نباشید
  • بهرام ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 2
    ضمن تشکر از گزارش خوبتان من یک اسلحه شادو 1000 گرفتم قطعاتش گیر نمیاد اگر جایی سراغ دارید به من بگید حتی در نمایندگی ها گیر نمیاد ضمنا زود هم قطعاات داخلی اش خراب می شود ولی سرعت خوبی دارد
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    3 6
    به جرات میتونم بگم تندباد هیچ هرفی جلوی دیانا و هاتسان نداره و بی کیفیت ترین تفنگ بادی موجود در بازار هست. شما 30 تا ساچمه باهاش بزنی پیچاش شل میشه و دوباره باید تنزیمش کنی. خودم یه دیانای قدیمی دارم که مثل ساعت کار میکنه با هاتسانم ساچمه زدم اونم بدم نیومد ولی چند وقت پیش یه 4.5تندباد برای خواهرزادم گرفتم که باهاش یاد بگیره برای هفت پشتم بس بود. حتی به همین قیمت پایینشم نمی ارزه.
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    6 0
    مفافخم.ولی مهم اینه که کار مارو راه میندازه!!
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    3 1
    قیمت شادو هزار حدود 400000 قیمت وایرخ 80 حدود 1600000
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    5 0
    چقدر هم قابل مقایسن!
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    D:
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    5 0
    با ته قنداق همشون میشه کوبوند تو مخ طرف!
  • مانی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    2 0
    دیگه از این به بعد گنجشگان دیگه اروم و قرار ندارند.
  • نادر ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    3 0
    زیبایی من که بخواهم زن بگیرم مورد زیبایی را در نظر نمی گیرم. باید کاری باشه.
  • ایرانی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 0
    تو خود را فراموش کردهای ناشناس
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 0
    نکنه خودتم ساخت چین باشی شوخی کردم . ولی خیلی بدبینی حالا نری دماغتو عمل کنی (بد بین هستی )
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 1
    واااای ترکیــــــدم از خنده!!!! :))
  • یه نفر ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    7 5
    داود جون اصلا برد نداره مثل استقلاله
  • mhrSB ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 0
    از فردی که این مقاله را تنظیم کرده تشکر میکنم،اما یک این مقاله یک مشکل داره. و این که سلاح های مد نظر را مقطی انتخاب کردن،مثلا برای سلاح ارزان قیمت شادو،برای سنگین وزن و گران 56 برای کیفیت وایرخ 80 و ... ولی در واقع اسلحه های معروف ایران نیازمند وقت و صرف زمان زیادی هست و از حوصله نویسنده و خریدار خارج هست و قابل تهیه هم نیست.و تعداد بسیار زیادی هم داره. کلا ایرانی ها علاقه زیادی به سلاح و تیراندازی دارند،نمیدانم علتش چی هست ولی هرچی هست توی تاریخ هم معروف هستیم به تیراندازان خوب.و همین علاقه هم باعث شده بسیاری سوال بپرسند و من پیشنهاد میکنم با سرچ در اینترنت به سراغ سایت های تفنگ بادی برن و مطمئن باشن تمامی سوالاتشون به درستی جواب داده خواهد شد(نام سایت خاصی را نمیبرم که تبلغ نشه،ولی یکم بگیردین سایت اصلی را پیدا میکنید) و در اخر این نکته را هم بگم که این وسایل اصلا اسباب بازی نیستند و هم خطر و هم قیمت بالایی دارند،الان همون دیانا 56 قیمت جهانیش 850 اودلار هست و از بسیاری از سلاح های گلوله زنی و ساچمه زنی معروف دنیا گران تر میباشد...
  • رضا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    6 7
    قیمت بنویسید .
  • بهروز ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    6 2
    عالي بود
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 2
    قیمت بنویسید
  • عین الله ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    3 2
    تند باد فیله از دومتری میزنه چه دقتی
  • سردار ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    3 1
    تند باد دارم
  • mohamad ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    2 1
    سلام میخواستم بدونم تفنگی به نام سالیتون مدل ال بی 600 وجود دارد ممنون میشم؟
  • احسان ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    2 0
    من تفنگ بادی وایرخ مدل 80 رو دارم.واقعا کشور آلمان دستش درد نکنه.تفنگ خوبی هست.هرچی بگم کم گفتم.فقط یه مشکی داره اونم وزن سنگینش هست.قیمتش هم اسفند92( 13800000 ) بود.مرسی
  • سهراب ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    4 2
    چرا بی مورد یک سلاح را برتر اعلام می کنید اون رنجر 125 بیکیفت ترین سلاح ساخته شده است که بخاطر بدرد نخور بودن سیستم شلیک فنر میشکنه
  • رضا ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    1 2
    منمنون از راهنماییتون........................ تشکر..........
  • محمددهقانی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 1
    سلام.من اسلحه امارکس گازی داشتم که 1هفته به سرقت رفته چگونه میتوانم اعلام کنم به فروشگاهای اسلحه شهر اصفهان
  • احمد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 1
    یا من متوجه نشدم یا دوستان کم لطفی میکنن واسه مگنام
  • حمید داغی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 1
    کاش جای بود میرفتیم چنتا ساچمه مینداختیم
  • hossien ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    1 0
    لطفا قیمت دیانا 54 کسی میدونه بگه
  • بنیامین ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام . من هم یکی از تفنگ های دیانا56 رو خریدم واقا ارزش داشت خیلی خوبه هرچی بگم کم گفتم دوربینش انقدر قویه که سوزن رو هم میزنه
  • حمید ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    1 3
    من هم دیانا هم گامو داشتم الان رنجر ۱۲۵ دارم این رنجر قابل مقایسه با اونا نیست خیلی قویه نمیشه بادی حسابش کرد.کیفیت عالی هم داره
  • گل شاه پسند ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    1 0
    سلام فروشگاهی که فنر اصلی ودوربین خوب برای تفنگ بادی دیانا 45 داشته باشه کجاست به بندر عباس -لار یا گراش نزدیک باشه ممنون
  • گل شاه پسند ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    5 0
    سلام دیانا الهه شکار یونان هست و خواهر آپولون و دختر زئوس و معادل این الهه در روم آرتمیس هست مختصر تاریخچه ای درمورد تفنگ دیانا بود دوستان چرا کسی از تفنگ دیانای 45 و35 مدل 4/5 صحبتی نمیکنه بهترین تفنگه به نظر من و کسی اگه درمورد فنر ودوربین خوب آدرسی بذاره به ایملم ممنون میشم دوستان گلم
  • رضا ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    1 0
    تفنگبادي خوبي است
  • arman ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    5 1
    واقعا هاتسان 125 یه هیولاست خیلی قوی محکم و زیباست.
  • محمود ملکی ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 1
    باسلام دوستان عزیز من یک لوله 4.5 بادی میخواستم چطور میتونم تهیه کنم مدلش مهم نیست چون خودم ساختم فقط به خانهای لوله نیاز دارم
  • امیر ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 2
    فقط رنجر 125 عالی سرعت تیرش حرف نداره
  • hamid ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    1 1
    کولاک بود
  • هادی ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    1 0
    قیمت تفنگ بادی دیانا 4/5 و5/5 چند است؟
  • smart boy ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 1
    من میخوام یک هاتسان اسنایپر 125بخرم جالب اینه که قیمتش 650هزار تومنه بعد دوربین مخصوص اونم 650هزار تومنه ولی من میترسم ک بخرم بعد لگدش اونقد بالا باشه ک به دوربین هم صدمه بزنه خوب ناسلامتی اسنایپر دیگه
  • امین ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    2 6
    ندیدم کسی تا الان از شادو1000 رضایت داشته باشه.به خاطر فنر قوی بعد از هر تیر اندازی باید دوباره تنظیم و قلق گیری بشه.
  • رضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    6 0
    بچه ها نظرتو ن رایج دیانا 52 چیه؟قصد خرید دارم ولی هنوز مطمئن نیستم بیت دیانا52مگنوم و گامو موندم
  • نیما ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 1
    بچه ها چه تفنگ در حد 500 هراز هست که خوب باشه
  • علیرضا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    3 0
    چند مورد را حتما در مورد هر تفتگ بادی رعایت کنید .اول اینکه هیچوقت تفنگ را بدون ساچمه مسلح نکرده وشلیک نکنید دوم اینکه بیش از یک دقیقه تفنگ را در حالت اماده به شلیک نگه ندارید وحتما یا ساچمه را هوایی شلیک یا به هدفی بزنید ویا اینکه از حالت اماده در بیارید که اینکار در موردهرتفنگی صادق نیست .
  • سعید ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    5 1
    از همه نوع گفتیدغیر از سلطان مگنوم350دیانا پر قدرت زیبا خوش دست بعضی از دوستان از دقت پایین این تفنگ می گویند ولی باورکنید من از فاصله 8متری سر چوب کبریت رو باهاش می زنم و از فاصله70متری نوعی کفتر وحشی سخت جانی را بارها زدم و ساچمه از آن طرف ترکونده وخارج شده منحصر بودن این سلاح طول آن است
  • khashi infeRnal ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    4 0
    Shadow 1000
  • علی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    8 0
    تفنگ شادو 1000خیلی خوب است
  • اقای به نفر ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    1 0
    ههههه خیلی خندیدم بی مزه سعی کن تو نمک ید دار بخوابی حداقل بانمک نشدی ید دار بشی
  • امیر ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    3 1
    سلام داستان من میخام تفنگ بادی بخرم حالا چه مارکی بخرم قیمت مناسب اماعالی چی هست
  • نادر ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    1 4
    سلام. دوستان. من. چهار. سال. پیش. یک. تفنگ. خریدم. به. اسم. مگنوم. 350 دیانا. اوایل فکر. نمیکردم. چه. تفنگی. هست. تا. یک. روز.باش. گلگیر. 405داشتم. تو. زیر. زمین. خونم وقتی. زدم. خدا وکیل. فکر. کردم. با. کلت. زدم. چنان. دقیق. دایره. انداخت. سوراخ. کرد. الان. خوراکم. زدن. گربه. است. همین که. ماشه خوشگلش البته. بعد از. در آوردن. ضامن. میکشی. گربه. بیست. متر. تو. هوا. تو. جهت. افق. به. دنبال. اموات. گذشته. اش. نعره. کنان. وموشک وار. تو. پر وازه. بهه نظر. منه که. دارم. الان. هر کی. می بینه. مبگه. تازه. خریدی. الان. قیمت. 5.5. تو بازار. 1800
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 0
    تفنگ فروسی 5/5 شادو 1000 کلش 500 تا تیر انداختم نیاز به مالی دارم
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    قیمت
  • ابراهیم ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    2 1
    اگه میخوای آدم بکشی پیشنهاد میدم با پولی کهمیخوای بهتفنگبادی بدی یه قمه بخر با یه پنجه بکس ........ از من گفتنبود
  • ابی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 2
    منم هوس کردم یه شرط بندی حسابی انجام بدیم
  • ابی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 1
    منم از این تفنگو دارم عالیه
  • رضا ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    1 1
    سلام کسی نیست درباره تفنگ بادیWEBLEY REGAL WOODSKINبرام توضیح بده
  • تنها ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 1
    شادو هزار تا چهل پنجاه متر بهترین تفنگه
  • تنها ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 1
    خریدی یا میخوای بخری؟؟؟
  • ممد ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    1 0
    میخوام بخرم پول ندارم
  • امیر حسینن ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام ترو خدا بگید بین رنجر 125 اسنايپر و رنجر 125 تی اچ کدوم بهتره ؟
  • امیر حسینن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    سلام ترو خدا بگید بین رنجر 125 اسنايپر و رنجر 125 تی اچ کدوم بهتره ؟
  • کیان ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    2 1
    برای کسی که نمیخاد هزینه کنه همون شادو هزار خوبه
  • علی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    خیلی قشنگ بود
  • ناشناس ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    1 4
    با گامو شادو 1000 . خدایی با این قیمت کمش راحت میشه باهاش آدم کشت
  • هرکی مگنم 350داره خریدارم ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 1
    بهترازمگنم350وجود ندارد
  • جبیر ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    از دوستان کسی در باره بادی مشترک ایران و اسپانیا اطلاعات داره؟به خصوص قیمت و کیفیت
  • روح اله ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 0
    عالی بود
  • حمید از کیش ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    5 0
    دوست عزیزی که گربه شکارمیکنید عاجزانه تقاضادارم دیگه توبه کرده واین کاررانکنید مرگ گربه وسگ زندگی شما را نابود خواهدکرد، جن ها معمولا درشکل گربه ها ظاهرمیشن خدای نکرده اگه به سمت انها شلیک کنید سخت به مشکل میخورید بنده وظیفه داشتم اطلاع رسانی کنم بقیه را خوددانید: سعی کنید هلال گوشت شکارکنید؛ قدرتفنگتان را بدانید وهرچندمدت یکبار به قنداقش دمبه گوسفندیا گاو بمالید و لولهاش را تمیزکنید؛ موفق وپیروزباشید
  • سعید ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    10 1
    خدا لعنتت کنه که حیوان بی زبان را میزنی . مطمئن باش روزی هم کسی تورا خواهد زد.
  • توفیق ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 2
    سلام رنجر۱۲۵ با کالیبر ۵و۵ چه قیمتیه تو بازار؟
  • توحید ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    6 3
    بهترین تفنگ و ارزانترین تفنگ و قوی ترین تفنگ در حال حاظر هاتسان رنجر آپاچی 1250 هستش و ولا غیر. قیمتش 410 هزار تومان هستش و قدرتش هم 40 ژول هستش. اسنایپر 125 جلوش مگس کشه. هاتسان به سفارش ایران قدرتمند ترین اسلحه و از لحاظ کیفیت هم خیلی عالی هستش رو تولید کرده که من بعد از انداختن 1500 تیر از فاصله 20 متری قابلمه مرغوب دو میلی متری را سوراخ می کنم که انگار با گلوله سوراخ شده و طرف دیگر قابلمه رو فرو رفته می کنه. هرچی از قدرت این اسلحه گفتم کم گفتم . از فاصله 100 متری با دوربین خرگوش رو ترکوندم . در فلزی چند میل حیاط خونه رو با ساچمه بارکودا 18 گرین سوراخ کرد . اگه از فاصله 50 متری به سر یک انسان شلیک بشه مغزش کف خیابان می ریزه. بسیار پر قدرت هستش . اگه خوایتین با کمترین قیمت صاحب پر قدرت ترین اسلحه بشین همین هاتسان رنجر آپاچی 1250 رو پیشنهاد می کنم. فقط دو ماهه وارد ایران شده و روز به روز به طرف دارانش داره بیشتر میشه.
  • منصور IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    0 0
    این چه طرز نوشتنه؟! مگه مردم بیکارند که وقتشونو صرف خوندن متن تو کنند با هزار تا نقطه اینم شد نوآوری ؟!
    • سبحان IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      خوب قیمت.چنده ِل
  • مجتبی اکبری IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    0 0
    مگنوم 350بهترین تفنگ بادی وبهتر از وایرخ 80 میباشد.استهلاک کم ودور برد مخصوصا برای روی دکلهای برق خیلی عالیه.
  • امیرحسین 9 IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    0 0
    قیمت هارو بدهید
  • ناشناس IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی باحا ل بود
  • جواد IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    0 1
    سلام دوستان رنجر1100چگونه تفنگی است خواهشاکمک کنیدتشگر
  • یاسر IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 1
    بااین تفنگ فقط میتوان ادمو نشانه گرفت نه پرنده رو ادم بزرگ است خوبه نشانه میاد اما پرنده کوچک به نشانه نمیاد خخخ
  • حمید رضا IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    2 0
    نظرات خیلی خوبی اراعه دادین از همتون ممنونم به سلامتی استفاده کنین
  • رضا IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    عالیه راضی کننده
  • محمد صالح IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس