رئیسی

پس از انتشار خبر سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه آن، جستجوها برای یافتن بالگرد در نزدیکی روستای "اوزی" آغاز شده و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

به گزارش تسنیم افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشته‌اند.

با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

از ۳ بالگرد یک بالگرد در نزدیکی ورزقان سقوط کرده است

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درباره خبر سقط بالگردی که گفته می‌شود رئیس دولت هم در آن بوده است در گفتگو با شرق گفت: «من هنوز به محل حادثه نرسیده‌ام و از جزییات حادثه اطلاعی ندارم».

ذاکری با بیان اینکه محل حادثه نزدیکی ورزقان است، ادامه داد: «۳ بالگرد بوده که ۲ تای آن به سلامت به زمین نشسته و یکی از آنها سقوط کرده است».

او با تاکید به اینکه هنوز در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: «با توجه به اینکه هنوز به محل حادثه نرسیده ام، از تعداد و مشخصات مصدومان احتمالی و علت و ابعاد دقیق حادثه اطلاعی ندارم».

اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور

درپی انتشار اخباری مبنی بر وقوع حادثه برای یکی از بالگردهای کاروان همراه رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های امدادی و جستجو به محل خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و ... به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

محمودی با بیان اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم، گفت:‌ گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

تیم های جست‌وجو به محل وقوع حادثه در ورزقان رسیدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

توضیحات وزیر کشور دربارۀ حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور اظهار کرد: با افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی که اتفاق افتاد رئیس جمهور به همراه هان با چند بالگرد برمی‌گشتند که یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت بودند که به دلیل مه آلود بودن بوده است.

وی افزود: گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت اند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است زمان ببرد تا به منطقه برسند کارها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وزیر کشور افزود: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منطقه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رییس‌جمهور

صادق محمودی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشوردر گفتگو با ایلنا درباره اعزام نیرو به محل حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش گفت: از ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان تیم‌های امداد و نجات اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین سگ‌های زنده‌یاب و پهباد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: امیدواریم زودتر نیروهای امدادی به محل حادثه رسیده و کار امداد و نجات انجام شود.

اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود، گفت: هشت دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل حادثه شده‌اند.

بابک یکتاپرست با بیان این که بر اساس اعلام خبر مبنی بر سانحه بالگرد رئیس جمهور در آذربایجان شرقی بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد؛ اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.

وی افزود: ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل حادثه شده‌اند.

مه شدید در منطقه ای که بالگرد رئیس جمهور دچار سانحه شد

عین اللهی: اکنون در منطقه مس سونگون در حال جست‌وجو هستیم

بهرام عین‌اللهی درباره اقدامات امدادی به حادثه دیدگان احتمالی سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان اظهار داشت: اکنون ما در منطقه در مس سونگون هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جست و جو برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه بسیار مه‌آلود است، به همین دلیل امکان جست و جو بسیار سخت است اما با این وجود همه امکانات درمانی اتوبوس آمبولانس، جراح و پزشکان در محل مستقر هستند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم اقدامات درمانی پس از پیدا شدن بتوانیم انجام دهیم.

سخنگوی اورژانس کشور نیز از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.

بابک یکتاپرست درباره آخرین وضعیت اعزام تیم های امدادی به ورزقان در آذربایجان شرقی اظهار داشت: از زمان اعلام‌وقوع سانحه تیم های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک به محل اعزام شدند و اکنون در محل اعلام حادثه حضور دارند.

دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

اطلاعیه شماره یک ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور

با اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ در این اطلاعیه آمده است: به محض اطلاع از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری و همراهان، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر تشکیل و در اولین گام، ۴۶ تیم واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به محل حادثه اعزام شد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر از لحظه وقوع حادثه، فرماندهی عملیات جست‌وجو و امداد و نجات را عهده‌دار و عازم منطقه وقوع حادثه شده است.

همچنین ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند.

گزارش‌های اولیه حاکی است محل احتمالی حادثه شناسایی شده و امدادگران در این مسیر در حال حرکت هستند. اکنون برای تقویت تیم‌های امدادی و به‌کارگیری همه امکانات، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در حال جست‌وجوی منطقه هستند.

براساس این اطلاعیه، شرایط جوی نامساعد و مه گرفتگی شدید در منطقه کوهستانی و صعب العبور، سرعت عملیات جست‌وجو را با کندی روبرو کرده است.

اطلاعیه شماره دو هلال احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور /شناسایی محل احتمالی وقوع حادثه

۱. تقویت تیم‌های امدادی و استمرار عملیات جست‌وجو در منطقه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری در فاصله بین منطقه اردشیر - برازین از توابع ورزقان به عنوان محل احتمالی وقوع حادثه

۲. این منطقه در شرایط جاری علاوه بر مه‌آلود و بارانی بودن، دارای بافت جنگلی و سنگلاخ بوده و به همین دلیل از ظرفیت تیم‌های امداد کوهستان برای رسیدن به محل حادثه استفاده شده است.

۳. اعلام آماده‌باش به استان‌های مجاور و افزایش نیروهای امدادی به ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه وقوع حادثه

۴. تقسیم کار منظم بین نیروهای مسلح، فراجا و هلال‌احمر برای افزایش سرعت عملیات جست‌وجو

۵. در حال حاضر روستای اوزی، محل استقرار تیم‌های پشتیبان، خودروهای امدادی، آمبولانس بیمارستان، تیم پهبادی، ارتباطات رادیویی هلال‌احمر است.

اطلاعیه شماره ۳ هلال‌احمر درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور

با اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. با توجه به نشر اخبار از منبع برخی رسانه‌های محلی مبنی بر رسیدن امدادگران به بالگرد حامل رئیس جمهوری، خلاف واقع بوده و صرفا گمانه زنی است. اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.

۲. به دلیل حساسیت شرایط در منطقه وقوع حادثه و برای سرعت بخشیدن به عملیات جست‌وجو در شب، تعداد تیم‌های امدادی به ۶۵ تیم افزایش پیدا کرد.

۳. اعلام آماده‌باش هلال‌احمر به نیروهای امدادونجات در استان‌های مجاور آذربایجان شرقی و تقویت توان عملیاتی در روستای اوزی، نزدیک‌ترین محل احتمالی به وقوع حادثه

۴. با توجه به فرارسیدن شب، عملیات جست‌وجو و امدادونجات با استفاده از بالاترین ظرفیت و تمامی امکانات در حال انجام است.

اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

ین اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. با توجه به استمرار عملیات جست‌وجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس جمهوری و همراهانش، اخبار رسمی در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های رسمی هلال‌احمر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود، انتشار اخبار از منابع و رسانه‌های غیر رسمی، صرفا گمانه زنی است.

۲. جمعیت هلال‌احمر بر اساس تکالیف ذاتی و انسانی خود و انتظارات آحاد مردم ایران از هیچ کوششی برای جست‌وجوی خادمان مردم فروگذار نخواهد کرد و تیم‌های تخصصی این جمعیت با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود، در حال جست‌وجوی منطقه احتمالی وقوع حادثه هستند.

۳. در حال حاضر تعداد ۶۵ تیم امدادی، در شرق معدن مس سونگون و روستای اوزی در جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده هستند و به دلیل حساسیت شرایط، تعداد تیم‌های اعزامی آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه به ۲۱ تیم افزایش یافته است.

۴.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی با کندی مواجه است.

۵. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

بیانیه وزارت خارجه کشور در مورد سانحه بالگرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور بیانیه‌ای منتشر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

«بعدازظهر روز یکشنبه گذشته متأسفانه بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و برخی همراهان دیگر در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه گردید. علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
جمهوری اسلامی ایران از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی تعداد زیادی از دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران و پیشنهادهای کمک و یاری به این عملیات جستجو و نجات صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند.»

اطلاعیه شماره ۵ هلال احمر در مورد بالگرد رئیس جمهور

جمعیت هلال‌ احمر در پنجمین اطلاعیه خود درپی وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور اعلام کرد:

۱. با توجه به شناسایی ۲ نقطه حرارتی توسط پهباد ترکیه‌ای در روستای طویل، تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در حرکت هستند.

۲. در حال حاضر تعداد ۷۳ تیم امدادی، در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل حضور دارند که از این تعداد، ۲۳ تیم‌ آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) هستند که به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی از تهران و استان‌های مجاور به منطقه وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

۳.شرایط جوی منطقه، مه‌گرفته و بارانی بوده و عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه یافته است.

۴. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

لاشه بالگرد پیدا شد

کولیوند رئیس هلال احمر: بالگرد رئیس جمهور پیدا شده و در حال حرکت به سمت محل هستیم؛ هیچ جزئیاتی نداریم.

فرمانده سپاه عاشورا: برخی از پیکرهای شهدا متاسفانه سوخته‌اند

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برخی از پیکرهای شهدا متاسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند.

سردار اصغر عباسقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخی از پیکرهای شهدا متأسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند.

وی ادامه داد: پیکر ۳ تن از شهدا در دره افتاده است.

این خبر به روز رسانی می شود...

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس