حزب الله لبنان

با شروع عملیات طوفان الاقصی، حزب الله لبنان به عنوان یکی از ارکان اصلی محور مقاومت در منطقه، به نبرد علیه رژیم صهیونیستی پیوست.

سرویس جهان مشرق - پس از آغاز عملیات مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر ۱۴۰۲، مصادف با ۷ اکتبر، حدس و گمان هایی در رابطه با ورود حزب الله لبنان به عملیات طوفان الاقصی در رسانه های مختلف منطقه و جهان مطرح شد. از همان لحظات اولیه مشخص شدن شکست سنگین رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی نگاه تل‌آویو، واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی و عربی به حزب‌الله لبنان معطوف شد.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران و بازیگران منطقه ای هشدار دادند که حزب الله لبنان نیز در شمال سناریویی همانند سناریو مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر را اجرا خواهد کرد و به صورت رسمی به عملیات طوفان الاقصی خواهد پیوست. مقامات و کارشناسان رژیم صهیونیستی هشدار میدادند که در صورت ورود حزب الله به جنگ، ارتش این رژیم قادر به مقابله همزمان با حزب الله لبنان در شمال و تهاجم نیروهای مقاومت در جنوب نخواهد بود.

نگاهی به کنشگری حزب الله در نبرد طوفان الاقصی

همچنین در همان ساعات آغازین کشورهای غربی و متحد رژیم صهیونیستی با ارسال پیام هایی به حزب الله لبنان تلاش کردند تا این سازمان را از ورود احتمالی به هرگونه درگیری با رژیم صهیونیستی منصرف کنند.

حزب‌الله لبنان ضمن تبریک عملیات نیروهای مقاومت فلسطین، اعلام کرد که نیروهای این جنبش با سران مقاومت فلسطین در ارتباط مستقیم هستند. در همین ارتباط نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم در پیامی گفت: «این طوفان از غزه آغاز شده و به کرانه باختری و خارج از کشور و تمام مکانی که مردم و امت ما در آن حضور دارند، سرایت خواهد کرد».

نگاهی به کنشگری حزب الله در نبرد طوفان الاقصی

این سازمان با اعلام اینکه در طراحی و انجام عملیات طوفان الاقصی نقشی نداشته است، اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین را در نبرد علیه رژیم صهیونیستی تنها نخواهد گذاشت.

در نهایت از روز دوم نبرد طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی، سازمان حزب الله لبنان اقدام به گشودن آتش بر روی مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی کرده و به صورت محدود و کنترل شده و با تسلیحات نه چندان مخرب، حملاتی علیه اهداف مرتبط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

حزب الله لبنان در ابتدا سه موضع ارتش رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد. همچنین این سازمان در روز سوم، در پاسخ به شهادت چند تن از نیروهایش به دست اسرائیل، دو پایگاه صهیونیستی را با موشک و خمپاره مورد هدف قرا داد.

حملات موشکی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی

بر اساس آمار رسمی حزب الله لبنان، از زمان آغاز عملیات ها در شمال فلسطین اشغالی، تعداد انبوهی از ادوات نظامی و پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی منهدم شده و بیش از هزارن نظامی ارتش صهیونیستی زخمی و کشته شده اند. همچنین این حملات باعث ایجاد ناامنی گسترده ای در مناطق شمالی شده که آواره شدن حدود ۲۰۰ هزار صهیونیست و آسیب های اقتصادی از جمله پیامدهای آن است.

با گذشته بیش از نیم سال از شروع جنگ، درگیری های حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در شمال همچنان ادامه دارد و این سازمان به عملیات های خود به منظور جلوگیری از تمرکز و فشار ارتش رژیم صهیونیستی بر مقاومت فلسطین در غزه ادامه میدهد.

برخی از ارزیابی‌ها حاکی از آن است که باتوجه به عدم بازگشت آوارگان صهیونیست به منازل خود در مناطق شمالی به دلیل ترس از ناامنی و همچنین استمرار حملات حزب الله لبنان، این احتمال وجود دارد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک اقدام به حملات گسترده به مواضع حزب الله در جنوب لبنان کرده و حزب الله لبنان نیز در مقابل، اقدام به حملات گسترده و سنگین با استفاده از تسلیحات پیشرفته تر کند که این امر در نهایت منجر به شروع یک جنگ تمام عیار بین دو طرف خواهد شد.

لازم به ذکر است که همزمان با شروع عملیات های حزب الله در شمال و حملات نیروهای مقاومت درجنوب فلسطین اشغالی،‌ دیگر سازمان های محور مقاومت در منطقه اقدام به هدف قرار دادن سرزمین های اشغالی و همچنین پایگاه های آمریکا در نقاط مختلف از جمله عراق و سوریه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس