درخواست تل‌آویو از واشنگتن برای ارائه موشک‌های «گنبد آهنین»

یک دیپلمات پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بازدارندگی اسرائیل که با حمله حماس در ۷ اکتبر آسیب جدی خورده بود؛ با حمله ۱۴‌ آوریل ایران از بین رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: آلون پینکاس، کنسول پیشین اسرائیل در نیویورک و سفیر اسبق اسرائیل در ترکیه، در روزنامه‌ هاآرتص نوشت: اسرائیل و ایران دیگر به وضعیت پیشین خود، «جنگ در سایه»، باز نخواهند گشت زیرا مؤلفه‌های اساسی که «نبرد پنهان» میان دو طرف در دهه گذشته را تعریف می‌کرد، در دو هفته اخیر لطمه خورد.

اگر مفهوم بازدارندگی اسرائیل در جریان حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر به طور کامل از دست نرفت، این واژه قطعاً اعتبار خود را در شب حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل از دست داد.

رهگیری بخشی از پرتابه‌های ایران، یک دستاورد است اما ارتباطی به بازدارندگی ندارد و ائتلاف عملی که میان اسرائیل با آمریکا، فرانسه، بریتانیا، اردن ضمن یاری اطلاعاتی سایر کشورهای خلیج ‌فارس ایجاد شد، ممکن است الزاماً در دور بعدی احتمالی کشاکش بین ایران و اسرائیل این‌گونه عمل نکند.

گرچه بنیامین نتانیاهو سال‌ها ایران را تهدید اصلی برای امنیت ملی اسرائیل، و ظرفیت نظامی بالقوه برنامه هسته‌ای ایران را خطر حیاتی برای تمدن بشری توصیف می‌کرد، اما او هرگز به خود زحمت نداد تا یک راهبرد منظم و چند بعدی برای مقابله با این تهدیدات تنظیم کند و از کسی مانند او که اطمینان دارد قوم یهود در معرض خطر حیاتی است، می‌توان انتظار داشت که یک استراتژی پیچیده و دراز مدت در برابر این تهدید ایجاد کرده باشد.

بنیامین نتانیاهو با تشویق دونالد ترامپ به خروج از برنامه هسته‌ای با ایران و مخالفت با تلاش‌های جو بایدن برای احیای برجام، تهدید هسته‌ای ایران را که خطری برای جهان بود، «اسرائیلی‌سازی» کرد؛ امری که در نتیجه آن ایرانِ امروز به آستانه هسته‎‌ای رسیده و ابعاد این نزاع را پیچیده‌تر کرده است. در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک در تحلیلی خاطر نشان کرد: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران، حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد.

این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است؛ اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن و اخطار ۷۲ ساعته برخوردار بود، حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد. آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد؛ ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد؛ بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به بهترین منطقه دفاع شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد.

آیا عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ چون بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد؛ اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد؛ آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببیند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    64 15
    نیروی دفاعی ایران رو به پیشرفت است
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      43 12
      نخود سیاه ؛ آمریکا و دوستان را ؛ رو سیاه کرد ـــ پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی آمریکا و دوستان را فرستاد دنبال 99% نخود سیاه ؛ تا با خیال راحت ؛ موشکهایش بخورند به اهداف اسراییلی.
    • میم IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      30 13
      الحمدالله
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      25 11
      فرض کنید 5 موشک حتی از 100 موشک اصابت کرده یعنی هیچ ناو هواپیمابری بعد از این تا شعاع 2000 کیلومتری ایران امنیت ندارد زیرا با اصابت یک موشک از بین خواهد رفت و البته دریا هم نمیتوان سامانه پدافندی مستقر کرد و البته هیچ ناوی سیستم دفاعی ان قویتر از نواتیم نیست ( 100 موشک ایرانی حداکثر هزار میلیارد تومان برابر 15 میلیون دلار یک ناو هواپیما بر حداقل 6 میلیارد دلار )
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      18 7
      جوامعی که قدرت «ترمیم» ندارند محکوم به شکست هستند. پیش‌نیاز ترمیم، آسیب‌شناسی عالمانه و صادقانه است. پیش‌نیاز آسیب‌شناسی، آزادی اظهار عقیده است. تولد و سقوط تمدن‌ها به این امر مهم وابسته است.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      6 9
      99% = 99% ؛ اسراییل با کمک دوستان 99% پرتابه های ایران را منهدم نموده ، معنی این جمله اینه: عملیات فریب ایران با 99% موفقیت انجام شده.
    • ایرانی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      6 2
      احمقها بنا به اظهار دوست و دشمن حدود 340 پهباد و موشک کروز و بالستیک شلیک شد و فقط حدود 110 تا از آنها موشک باستیک بود.این واقعیت و فیلمهای موجود را که نمی شود انکار کرد.مثل اینکه که مثل کبک تو روز روشن سر زیر برف کنی و بگی شبه
  • ضیا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    30 43
    5 از 300 موشک یعنی نابودی قدرت تهاجمی یک کشور دنیا
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      33 21
      این 5 از سیصد رو از کجات درآوردی؟؟!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      25 21
      ۵ از ۷ موشک ... یعنی همه هارت و پورت دنیا فقط توانستند دو موشک را رهگیری کنند .. یعنی کمتر از ۳۰ درصد
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      27 11
      ضیا! این مقام سابق صهیونیست گفته 5 از 7. تو چطوری خوندی که 5 از 300 دیدی؟!! یا چشمات مشکل داره یا سطح هوش و فهمت خیلی پایینه.
    • احمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      22 8
      حقیقتا که بی سواد و کور و کر هستید ، تحلیل بالا نتیجه گیری یک صهیونیست افراطی بود که به احتمال زیاد منطبق بر واقعیت نیست ، اما فرض کنیم که تحلیل بالا کاملاً درست و صادقانه است! بنابراین نه ۵ موشک که اگر در یک حمله واقعی فقط یک موشک به یک نیروگاه اتمی برخورد کنه اونوقت چیزی از اربابت و طرفداران کودک کشش باقی نمیمونه، اما در ایران نیروگاه های اتمی به صورت پراکنده و در اعماق زمین هستند (اگر فرض کنیم که ایران هیچ پدافندی نداره! در صورتی که سالهاست پدآفند در ایران اولویت نیروهای نظامی است)، در ضمن اربابتون برای زدن این موشکها همه دنیای غرب رو بسیج کرد
    • حجت IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      25 11
      ۳۰۰ موشک؟ خناق که نیست. کی به کی ۳۰ میلیون موشک
    • عبدالله IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      13 6
      حال تو و امثال تو که خودفروش و دیوث سیاسی هستید بخاطر ضربه هولناکی که اربابهای نجست نوش جان کردند قابل درک است. طبق اذعان کل کشورها و قدرت های برتر نظامی جهان که همه در این عملیات با تمام قوا در کنار رژیم نجس صهیونیستی قرار گرفتند تکنولوژی نظامی ایران بر همه آنها فائق اومد و بر همه غلبه کرد. وارباب آمریکایی نجست تر از خودت نیز برا همیشه به شکست مفتضحانه خود اعتراف کردند. و لذا جرات نفس کشیدن رو دیگه بر علیه ایران ندارند. حالا تو و امثال تو هم برید خودکُشی کنید.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 3
      ضیا بیا
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      7 7
      9:28 یا ... یا خودتو به ... زدی ... مگه ما 7 تا موشک شلیک کردیم ؟؟؟ یارو داره میگه فقط 7 تا موشک جون سالم بردند که 5 تا از اونها هم خورد به بیایون . همین ...
    • ضیا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      7 2
      خیر از سایت مشرق 331 پرتابه را 300 موشک نوشته بودم معذرت به گزارش مشرق تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت۰۶:۵۱ - ، در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: بر اساس بیانیه ارتش (رژیم) اسرائیل، ایران در جریان اولین حمله نظامی مستقیم خود، ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت رژیم اسرائیل پرتاب کرده است.
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      5 5
      هنوز سواد نداری فقط نفرت و تنفر از ایران و ایرانی جلوی عقل ناقصت را گرفته. کجا سیصد موشک پیداست تفاوت تیرکمان و تفنگ بادی و موشک هاو پهباد را هم نمیدانی . هنوز نمیدانی پهباد بیست هزار دلاری قارقار پیستونی شاهد برای تمام کردن خشاب های موشک های یک میلیون دلاری پدافند ها منجمله فلافل بادود و گند بند آه عنین و سامانه بارشی آرو که آروغ زد هستش. سوزش قمپوزیسیون بیشتر از سوزش یتنیابو شده و.چون طوفان و رعد و برق و اِهِن و تلپ ارابشون به فیس فیس فیس بادکنک تبدیل شد
    • سیما IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      6 4
      وطن فروش بزدل بیسواد کل موشک‌ها ۱۰۰ تابنده بقیه پهپاد بارزانی قیمت برای تمام کردن تیرهای گنبداهنین بود و۸۰ موشک قدیمی برای گمراهی پدافند اسرائیل وآمریکا وغرب وفقط ۲۰ موشک جدید بکو که دقیقا همه به هدف خورد وقتی یهود دروغگو میگه ۷تا یعنی همه خورده
    • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 3
      اولا ۱۵۰ تا موشک ن ۳۰۰ موشک اون پهپاد که همینجوری زد که دشمن فک کنه ۹ ساعت دیگه به کشورش میرسه و برای ۹ ساعت دیگه جنگندهاشون بلند شند حالا من اصلا کاری ندارم دیوث پنج کشور جنگنهاشون تو کشور اردن داشتن میزدن اصلا نمیذاشتن به اسرائیل برسه اونایی که رسیدن حداقل ۳۰ درصدش به اسرائیل اصابت کرد اگه جنگ گسترده بشه که من دوست ندارم ،ایران دیگه خبر نمیده کی میخواد حمله کنه ،ثانیا منتظرم نمیمونه جنگنده خارجی تو ادرن بلند شه چون ادرن رو صد درصد تهدید میکنه من در کل راضی بودن اقتصاد نداریم ولی لاقل به جون هم وطنانمون که اصالتا ایرانی هستن ارزش بزاریم و ازشون دفاع کنیم
    • AM ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 5
      آنها که اعلام کردند همان چند موشک در جای حساسی نخورده و دلیل انهم چون یک نفر تلقات نداشته. در این رژیم ازادی مطبوعات هم وجود دارد و نمی تواند تلفات را کتمان کند
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      این پنج تا هم ارزش رهگیری نداشته چون تو بیابون میافتاد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    28 2
    کاش نیروی دریایی ایران به پیشرفته ترین نوع «زیردریای اتمی اقیانوس پیماباانبوه سیلوهای عمودپرتاب ازنوع بالستیک فراصوت»مجهزبود تادراین حمله موشکی سمت غرب صهیونیستها یعنی ازسمت دریای مدیترانه رگبارموشکی زیر سطح آب انجام بدهدبه امیدخدا،هرچه زودتر این کاربر زمین مانده خیلی مهمه!اول ازهمه به سرانجام رساندن«پیشران هسته ای»که از نان شب واجب تره برای ایران
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      11 4
      به هرطریق ممکن سرعت موشک های نسل جدیدترویاآینده ایرانی برسه به سرعت۳۰سی ماخ آن هم درهنگام ورودبه جوزمین!ویاموقع شیرجه زدن برروی اهداف وسازه های محکم زیرزمینی بتونی درعمق۵۰پنجاه متری سفه ی کوه وسنگ کوه به منظورایجاد«انرژی جنبشی مرگبار»درمناطق سرزمین های اشغالی ورژیم کودک کش
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 4
      سرعت موشک ماهواره بر سوخت مایع سیمرغ( یا به عبارتی دیگر موشک قاره پیما ی سیمرغ) ۲۳ ماخه -اندازه سارمات روسیه
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      9 2
      خداراشکرکه سرعت ماهواره برسیمرغ۲۳ماخ هست بازهم پیشرفت داشته باشه بهترنیست ؟مثلا۳۰سی ماخ درنسل ومدل جدیدتر؟
  • CH ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    20 10
    لعنت بر اسراییل
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      6 4
      برو غزه شهید بشو لعنت بر اسرائیل کاری انجام نمی‌دهد
  • LU ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    30 16
    اونها سپهبدها و دانشمندان ما رو می زنند و شما باند فرودگاه! فکر می کنید این وسط کی بُرد کرده؟ شما فقط اهل شعارید، نه ضربه های واقعی.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      15 8
      وزیر امنیت اسراییل گفته کشته دادیم ،بعضیا دکترای خودتحقیری دارن
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      4 5
      شما فعلا بخواب
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      9 5
      قطعا ایران برده چون اون افراد همون فرداش جایگزین میشن با افرادی که اسرائیل نمی شناسه . باند فرودگاه تعمیر میشه . ولی این حمله شروع حملات مستقیم ایران به اسرائیل بود و باعث از بین رفتن ترس از جنگ مستقیم و دلگرمی مقاومت شد
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      13 4
      چون اونا تروریست هستن ما نیستیم در ضمن باند فرودگاه نبوده یکی از امن ترین و محافظت شده ترین پایگاه های اطلاعاتی نظامی دنیا بوده اینقدر خودتحقیر نباشید
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      13 3
      آره جیگر ما هیچی نیستیم، خوش باش و با یابونتان خوش بگذرون و هیچ نفهم و ادامه بده تو میتوووونی
    • US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      اولا طبق اطلاعات لو رفته فعلا حدود چهل و چهار نظامی و افسر صهیونیست کشته و صدها نفر زخمی شده اند. در ثانی هدف اصلی ایران بی حیثیت و بی آبرو کردن قدرت نظامی اسرائیل بود که این هدف ایران نیز کاملا محقق شد. برای همین ایران از قبل به صهیونیست ها خبر داد که انتقام می گیرد یعنی فرصت داد هر اقدامی اسرائیل می خواهد انجام دهد. در ضمن اجازه داد قویترین کشورهای دنیا و همسایه های هم پیمان اسرائیل همه توان خود را بکار ببندند تا بلکه بتوانند از حیثیت اسرائیل محافظت کنند و در ثانی ایران حساسترین پایگاههای نظامی اسرائیل یعنی نواتیم و رامون و هرمون را زد که بالاترین قدرت دفاعی را نه تنها در اسرائیل بلکه در جهان را داشتند. یعنی ایران می خواست بگوید هیچ نقطه ای از اسرائیل از حمله من در امان نخواهد بود. این یعنی اوج تحقیر اسرائیل. اسرائیل دریافت که حیات و مماتش به اراده ایران وابسته است. بنابراین نتیجه حمله ایران به اسرائیل این است: صدها کشته و زخمی اسرائیلی و پی بردن اسرائیلی ها به این واقعیت که هر زمان ایران اراده کند اسرائیل را بطور کامل از بین خواهد برد.
  • ,,امانی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    12 4
    عزیزانی که فکر می‌کنند کارشناس هستند ونظر می‌دهند بهتره به این فکر کنند که فرماندهان نظامی هزاران بار بهتر از آنها تشخیص می‌دهند واطلاعات دارند که یک در میلیون آن را شما ندارید مهم این است که ایران ثابت کرد با وجود همکاری گسترده آمریکا انگلیس فرانسه آلمان اردن وحتی عربستان با رژیم کودک کش یهودی مسیحی صهیونیستی و بقول خودشان هزینه چندین میلیارد دلاری رهگیری بازهم حتی اگر شده همان ۵موشک اصلی که از سایر پرتابه ها بلحاظ تکنولوژی برتر بود به پایگاه‌های رژیم منحوس برخورد کرده باشه خودش انقلابی در سطح جهان هست چه اینکه باعث می‌شود که آنها به این فکر فروبروند که در مقابل مثلا ۱۰میلیون دلار پرتا به های ایران دهها بلکه صدها برابر باید هزینه کنند
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      4 0
      شما درست میفرماییدما،کارشناس نیستیم اماآرزوی ماپیشرفت وترقی کشورمون ایرانه روزبه روزپیشرفت جنگ افزارهای جدیدتروبهتربرای نیروها مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران هست که به مامردم ایران دردنیاعزت وبزرگی عطاکردماواقعاهم اطلاعات درباره مبحث نظامی نداریم اما دوست داریم زیردریایی ها ازنوع اقیانوس پیمای اتمی داشته باشیم«پیشران هسته ای»به سرانجام برسه سرعت موشکهای ایران به۳۰ماخ برسه موقع ورودبه جوزمین،تاخوشحال تر باشیم ازپیشرفت‌های لحظه به لحظه قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران
  • TR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 9
    به امید شروع جنگهای اتمی و بیولوژیکی تمام عیار در منطقه و استفاده از 1000 کلاهک هسته ای فقط طی یک روز . آمین یا رب العالمین
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 0
      اگه میخوای خودکشی کنی راه های زیادی برات وجود داره
  • ... IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 4
    پرتابه چه اسم مزخرفی گذاشتن موشک که بهتره
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      5 0
      پرتابه یک عنوان کلی هست که به هر شیء پرتاب شده اعم از پهپاد، موشک کروز و بالستیک و ... گفته می‌شود و برای جمع زدن میان موشک و پهپاد استفاده می‌شود.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 0
      ترجمه Projectile میشه پرتابه و شامل هرنوع پرتایه ای اعم از هدایت شده و یا غیرهدایت شده می باشد. در موشک چون کل آن پرتاب میشود کل موشک پرتابه است اما در فشنگ ها فقط به قسمت bullet آن پرتابه می گویند.
  • زهرا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 36
    آثار هندونه دادن زیر بغل و طوفانشو همه عالم دنیا دیدن این وسط بیچاره مردم بیگناه کشته بی خانمان شدن پس درنتیجه خودشیفتگی و هندونه بغل مردم ندیم الکی که مث غزه نشیم
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 1
      اگرهمین قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران نبود دقیقامثل صدساله قبل که تعداد۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ملیون نفرمردم ایران راقتل عام کردندازگرسنگی ویاقحطی الان همین شمای نق زن وضعتون بدتربودبروتاریخ نسل کشی ایران۱۰۰سال قبل رامرورکن تاحساب کار بیاددستت وممنون باشی وخدارروهزارمرتبه شکرکن که درنظام جمهوری اسلامی ایران داری زندگی می کنی
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      29 0
      اگه همه مثل تو فکر می کردن الان اسمت زهرا نبود در بهترین حالت یه اسم اسرائیلی داشتی. با نام پدر نامشخص.
  • DE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    6 0
    آیا عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ چون بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد؛ اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد؛ آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببیند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    ای خدا روزی رو به مظلومان عالم نشون بده واون روز موشهای کثیف فاضلاب ،روباه پیر،شیطان بزرگ واون مکرون مکارذلیل وزبون بشن، واسلام ومسلمین ومظلومان عالم پیروز وسربلند امین🤲🤲
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 1
    جالبه که هنوز کسی از تعداد موشک های شلیک شده و درصد برخورد آنها آماری نداده . البته گفتند که مساله دست دومه بنابراین نباید پیگیرش باشیم
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 3
      درست فرمودند. بنابراین پیگیری اموری که بهت ربطی نداره نباش
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      آره فقط باید شلوغ بازی کنیم زیاد به محتواش کار نداشته باش
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    5 یا 10 از 110 - چرا عدد سازی می کنید
  • حسین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    8 0
    یدالله فوق ایدیهم سرلوحه استراتژی ایران برای مقابله با قدرت‌های شیطانی و ستمگر دنیا می باشد
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    امار دقیق ب تحلیل کمک میکند، اما وقتی چندین امار مختلف بیرون‌ میاید، عکس العمل مقیاس میشود. اسراییل و همراهانش دست برتری در جواب ایران ن تنها نتوانستند رو کنند بلکه ب خواری هم افتادند. وقتی زورشان برسد همه چیز را نابود میکنند.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    7 0
    حماس با اینکه در محاصره است و ضعیف ترین نیروی نظامی در جهان است از اسرائیل در عملیات قهرمانانه طوفان الاقصی بیشتر ما در عملیات موشک پرانی کشته نظامی گرفت. عملکردهای ما همان آفتابه لگن ده دست شام ونهار هیچی است.
  • جواد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 4
    هم اینکه دشمن رو اینقدر ضعیف نگاه کنی اشتباست و هم اینکه قدرت خود را نادیده بگیری اشتباست .ما ایرانیان متاسفانه یا سفید سفید میبینیم یا سیاه سیاه . در قدرت نظامی ایران هیچ شکی نیست و همه کشورها اذعان دارند به این موضوع . ولی طبق گفته های فرماندهان ایران ایران حدود ۳۰۰مورد حمله (متشکل از انواع پهباد و موشک بالستیک و هایپرسونیک )داشته و اگه اخبار دشمن را هم فکر کنیم درسته و تنها ۵موشک از گنبد آهنین رد شده باشن بازم خیلی خیلی برای دشمنان نگران کننده و برای ایران خیلی موفقیت خوبیه . چون ایران از قبل اطلاع داده بود و دشمن با همکاری آمریکا و انگلیس و اردن کاملا آماده خنثی کردن عملیات بود . ولی اینکه الان عنوان میشه یا برای عده ای تفسیر اشتباه شده که تنها ۷موشک شلیک شده و۵موشک به هدف خورده بازم اشتباس و بهتره با هم صادق باشیم .
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 0
      ماهاایرانی جماعت ازقدیم الایام یه خصلت بد داریم که یا«صدستون»می‌سازیم یا«بیستون»
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ولیّ خدا حصن حصین برای انسان است و اول ولیّ عالم خود ذوالجلال و الاکرام است «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» . قوی ترین سامانه دفاعی دنیا؟ مگر مشرکی؟
  • R IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    سامانه دفاعی یه مقوله جداست...اونم از وسط عراق با یه موشک جنگنده تو مرکز ایران سامانه اس ۳۰۰ اونم رادارش رو یعنی چشم سامانه رو زده کسی هیچیم نفهمید...
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 1
    یادش بخیر یه زمانی این اخبار چه جذابیتی برای مردم داشت
  • جعفری IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 2
    البته اینها تمرین است ،نگران حتی نخوردن همه موشکها نباشیدامیدوارم دشمن کمی ریاضی بلد باشد ومحاسبه کند درمقابل حمله دویست هزار موشک کاری ازدست کسی برنمیاید برسر ابرهه ابابیل خواهیم شد به اذن خداوند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    مصرف داخلی داره این مقالات
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    گروه افراطی حماس ! پس ما کنار تروریستها هستیم
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اگه هدف‌مبارزه با صهیونیسم باشه که خوبه چون حتی خود یهودیان هم حمایت خواهند کرد. ولی اگه هدف نابودی قوم یهود باشه یک هدف نامشروعه و محکوم به شکسته
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    خوب به نظر شما اونم دستش تو جیبش این همه پالایشگاه و نیروگاه و عسلویه ایران رو نزنه؟؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 0
    فقط ۵۰ تا موشک از کرمانشاه شلیک شده بقیه چی شدن.
  • تقی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    سیاست یعنی دورغ مردم را سرگرم میکنن داروی بی حسی برای جراحی بدون درد
  • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    خداروشکر که خداوند قدرت ایمان و توکل رو به همه نشون داد روی صحبتم با عزیزانی هست که هم وطن هستن ولی توی تیم بیگانه بازی میکنن یه مقدار واقع بین باشید امروز تمام دنیا مبهوت قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران هستند من بعنوان یه ایرانی در پوست خوذم تمیگنجم حس غرور خدایاشکرت
  • رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 1
    ناغافل بزنیم دیگر نمی توانند کمکش کنند .این دفعه فقط برای این بود حساب کار دستش بیاد که اسراییل هیچی نیست.از ۵ نوع موشک جدید هم استفاده نشد.اگر همون قدیمی ها را به تعداد ده برابر هم شلیک میکردیم دیگه اسراییل وجود نداشت.یک کشور کوچک با کشوری که ۸۰ برابر خودش هست در بیفته مگر خل باشه.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    توصیه بنده اینه که تا فرصت باقی است چمدانهای خود را ببندند و خیلی زود از سرزمین اشغالی خارج شوند
  • فرشته IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    چرا هر چی خبر داخلی هست همش ایران ا پیروز جنگ معرفی کرده؟
  • بزرگپا US ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 1
    میبخشید فراموش کردم مشکل ما با اسراییل چیه که اینقدر همه هیجان زده شدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس