کد خبر 1595828
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود ایتا نوشت:

نیکولا ماکیاولی، اندیشمند خوش‌نامی نیست. او از نظر تئوریک اخلاق را قربانی قدرت و سیاست کرد.

محبوب بداخلاق‌ترین و بدنام‌ترین سیاست‌مداران و قدرت‌مداران بعد از خود بود.

در عین حال، سخنان درست و اثرگذاری هم دارد. به عنوان مثال، در مورد پیامدهای نقض قوانین توسط قانونگذاران و دولت‌مردان می‌گوید:
«بدترین سرمشقی که به جامعه می‌توان داد این است که قانون بنهند اما رعایتش نکنند؛ و بدتر از آن این است که خود قانونگذار قانون را بشکند!»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 1
    وقتی ما داریم نفت را با تراستی ها می فروشیم ایا امریکا با ما مداکره می کنه دولت قانونی ایران یا با تراستی ها یک دو وقتی درهم و مسیله قوت عالب هست و وابستگی به اون فردا مجبور نیستید با کرسنت جزایر سه گانه را بدید بره ۳ گرمسار اینچه برون چهار مجید شاکری .....
  • ایرانی IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    نظریات ماکیاولی زمانی بی اخلاقی محسوب می شد که انسان‌ها به اخلاق و ارزش‌ها پایبند بودند حتی در مورد دشمن هم برخی اصول رعایت می شد، نه این دوران که دشمن از هیچ بی اخلاقی و نامردی دریغ نمی کند؛ کودک و زن می کشد، در اماکن مذهبی افراد بیگناه را به رگبار می بندد، پزشک به جای نجات جان، جان می گیرد، قرآن آتش می زند، حجاب از سر ناموس مردم می کشد و همه ظلم و ستم غیرانسانی که صهیونیزم، انگل ستان مکار و مزدوران کثیفشان در این سالیان اخیر به مردم ایران، فلسطین، سوریه و... تحمیل کردند و تا جاییکه «هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا، آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند»، بدون شک با «هدف» حفظ کشور، اسلام و انسانیت در مقابل با این شیاطین دشمن انسانیت، اگر از هر «وسیله» ممکن استفاده نشود، خیانت به انسانیت و اخلاقیات است.
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    امریکا برای جی بیاد ایران به اندازه کافی بمب گداری و کشتار مردن حزب اللهی و .. را داریم بیشتر از این یا دلمون برای کودتا تنگ شده مثلا یا فرهنگ هویتمونو می خواهیم دور بندازیم وقتی بیا به سفارتخانه معمولی هم رصایت نمیده باید یک شهرک را بهش بدیم لابد ...
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    99% = 99% ؛ اسراییل هیچیش نشده و با کمک دوستان 99% پرتابه های ایران منهدم شده: معنی این جمله اینه که: عملیات فریب ایران با 99% موفقیت انجام شده.
  • DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    قانون: میزان افزایش دستمزدها حداقل برابر با تورم است. منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه: این نادرست است که دستمزدها به اندازه تورم افزایش یابد!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    زبان زور : یکتا زبان بین المللی معتبر کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمام عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس