کد خبر 1588778
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
‌

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو از رؤسای موساد و شاباک خواسته است تا برای مذاکره در خصوص آتش‌بس در غزه به دوحه و قاهره سفر کنند.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو امروز (جمعه) پس از پایان نشست کابینه خود از رؤسای موساد و شاباک خواست تا برای گفت‌وگو با مقامات این دو کشور و از سرگیری مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا، به دوحه و قاهره سفر کنند.شبکه 12 رژیم اسرائیل در این باره گفت که «رونین بار» رئیس سرویس امنیت داخلی (شاباک) به قاهره و «دیوید بارنیا» رئیس موساد به دوحه خواهند رفت.

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: «نتانیاهو به هر دو طرف دستور داده است که مذاکرات در چارچوب دستوری که دفعه قبل داده شده بود انجام شود، اما می‌توانن خلاقیت را نشان دهند».به گزارش این شبکه، نتانیاهو حاضر به انعطاف در مذاکرات نبود، اما نظر وزرای حزب لیکود در کابینه خلاف او است.پیش از این دولت قطر گفته بود که مذاکرات میان حماس و اسرائیل همچنان جاری است، هرچند دو طرف یکدیگر را به شکست مذاکرات غیرمستقیم در دوحه متهم می‌کنند.

شبکه ۱۲ عبری چهارم فروردین گزارش داد که هیأت مذاکره کننده تل آویو در دوحه قطر را به مقصد تل آویو ترک می‌کند. هم زمان شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که حماس پیشنهاد داده ۱۰۰ اسیر اسرائیلی در مرحله اول در ازای اتمام دائمی جنگ، خروج نظامیان اسرائیلی و بازگشت ساکنان غزه به منازلشان آزاد شوند. منابع مطلع به الجزیره گفته‌ بودند که اسرائیل با درخواست حماس برای اتمام جنگ و خروج نیروها از غزه مخالفت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 0
    احتمالاً متوجه شده قصد سرنگون کردنش را دارند برای همین راضی شده حداقل خودش را از مرگ نجان دهد. و چاره ای جز پذیرش آتش بس ندارد و احتمالاً در صورتی که بعد از آتش بس مجدداً به فکر جنگ باشد این بار به طور قطع کشته می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس