کد خبر 1588775
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بررسی های کریا در مطلبی به ده دستاورد راهبردی حماس در عملیات طوفان الاقصی در مقابل یک دستاورد اسرائیل که برگرفته از گزارش یدیعوت آحارونوت است اشاره کرد و نوشت:

یک عضو حزب حاکم لیکود اظهار کرده است که گدئون ساعر، در مورد انتقاداتی که از کابینه جنگ کرده است، درست میگفت.

آمیت هالیوی با برشمردن دستاوردهای جنبش حماس از ۷ اکتبر و مقایسه آن با دستاوردهای راهبردی اسرائیل معتقد است حماس در برابر یک دستاورد اسرائیل ده دستاورد راهبردی داشته است.

از جمله دستاوردهای حماس،غافلگیری و موفقیت نظامی جنبش در برابر ارتش اسرائیل، تقویت مطالبه بین المللی برای تشکیل دولت فلسطین، حمایت فرهیختگان غربی از آنها و ارائه توجیهات اخلاقی برای این حمله، لطمه زدن به انسجام اسرائیل از طریق استفاده از اسرای اسرائیلی در نوار غزه به منظور تغییر موازنه آگاهی آنها از خشم و انتقام به عقب نشینی است.

بر اساس سندی که این عضو حزب لیکود تدوین کرده است، حماس دستاوردهایی هم در فعال کردن جبهه های اضافی علیه اسرائیل و قراردادن آن در انزوای سیاسی، موج یهودستیزی در سراسر جهان، محاصره مؤثر دریایی اسرائیل و آسیب های اقتصادی و توریستی داشته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 0
    اگر دستاوردی داشته چرا آتش بس
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      1 0
      خوبه دستاورداشون رو با بتن پر کنن مثل بعضیا. حالا که ۱۰ بر ۱ جلو هستند آتش بس رو قبول می کنن تا در گام بعدی و در مذاکرات ازش استفاده کنن
  • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 0
    آمریکا به خاطر مقاومت فلسطین و مقاومت منطقه شدیدا و بطور همه حانبه زیر فشار قرار گرفته است. پایان اشغال فلسطین و فروریزی اسرائیل صهیونیستی یک شبه نخواهد بود و کسی این خط مستقیمی که مقاومت برای آزادی مردمش امروزه با رشادت و نبوغ کشیده را نمی‌بیند ولی آینده معلوم و روشن است.
  • TR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 0
    ۳۳۰۰۰ کشته و ۷۵ هزار نفر مجروح و دو میلیون آواره و بی خانمان
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 0
      اگر کمکهای خیانتکاران سعودی و ترکیه و امارات و آذربایجان و اردن به اسرائیل نبود ، حکومت اسرائیل از بین رفته بود . البته که دستاورد داشته و آن شناخت دوست و دشمن در سختی ها است . لعنت بر ترکیه خائن
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 1
    تمام غزه با خاک یکسان شد. هزاران کشته . آنقدر اسراییل قضیه ۷اکتبر را خوب پوشش داد و آنقدر جهان اسلام در نمایش جنایات اسراییل ناتوان بوده و هستند که بیشتر به شعار حمایت از فلسطین می ماند. اما یک سوال اگر مناطق فلسطینی به خاک اسراییل یکی شود و اعراب این مناطق همچون اعراب ۱۹۴۸شوند با توجه به رشد جمعیت بالای فلسطینی ها ظرف چند سال که دوباره اسراییل یک کشور مسلمان خواهد شد بدون جنگ و خون ریزی البته بدون شعار
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 0
      شما تا بحال صهیونیست مسلمان و صهیونیست مسیحی و صهیونیست بودایی و صهیونیست هندی و صهیونیست عرب اگر ندیده ای ، همان اعراب 1948 هستند . کمی واقع بین باش ، صهیونیسم مثل داعش و وهابیت و بهاییت و ... از اسم دین سو استفاده می کنند در حالی که به هیچ دین و مرامی پایبند نیستند .
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    اگر کسی با ذات یهود و صهیونیسم آشنا باشد می فهمد که شهدای غزه شهدای امنیت جهانی و مدافعان بشریت و انسانیت هستند.
  • رضا IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    کدوم دستاورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس